"ידידי המחלקה" בניו יורק: ניר רפואה ודניאל ברק ישפטו בפסטיבל NY לפרסום
פסטיבל ניו יורק לפרסום, שנערך מאז 1957, מהתחרויות הפופולריות בקרב משרדי פרסום בישראל, תערך כמדי שנה בחודש מאי וכבר בשלב זה ישנם 2 שופטים ישראלים, או לפחות עם שורשים ישראליים: ניר רפואה ודניאל ברק, צמד בוגרי מקאן אריקסון שעובדים בחו"ל בשנים האחרונות.
ניר רפואה ישמש כשופט בפאנל ה-Executive jury זו השנה השנייה ברציפות. דניאל ברק ממשיך אף הוא לשנה שנייה ברציפות, בסגל המורחב של השופטים, שמורכב מיותר מ-400 בכירי קריאייטיב מסביב לעולם, מיותר מ-75 מדינות.
אל התחרות מוגשות מדי שנה עבודות מיותר מ-80 מדינות מסביב לעולם, במגוון קטגוריות נרחב, שביניהן: תוכן/בידור ממותג, יצירת מעורבות/הנעה לפעולה, חדשנות, עיצוב, דיגיטל, דיירקט, מדיה, מובייל, אינטגרייטד, FILM, פרינט ועוד. בשלב ה-Grand jury קובעים אנשי הקריאייטיב השופטים מי העבודות שיעפילו לשלב השורטליסט שיישפט על ידי כ-25 שופטים בכירים המתכנסים בניו יורק.
השנה יתווסף לתחרות פרס שיוענק לבמאי הפרסומת הטוב ביותר. הפרס יוענק לבמאי שסרטיו זכו במירב הפרסים בתחרות השנתית, ללא קשר לזהות מגישי הסרטון לתחרות.
הקשר בין מארגני התחרות לתעשיית הפרסום המקומית בישראל חמים למדי. בכל שנה מוזמנים אנשי קריאייטיב מישראל לשפוט בתחרות ומשרדי הפרסום מגישים אליה לא מעט עבודות. בשנה שעברה שפטו בתחרות (ב-Grand Jury) טל שוויגר, עמי אלוש ושחר פילר. שנה לפני כן כללה התחרות 6 שופטים ישראלים: גדעון עמיחי (שבשנים האחרונות פועל מניו יורק), עמית סטולר, ארז רובינשטיין, אלדד וינברגר, ינון לנדנברג ודן אבלגון.
לענף המקומי יש גם היסטוריה של זכיות, למרות שב-3 האחרונות אף משרד לא הצליח לעשות זאת. ב-2011 הסתכמו הזכיות של משרדי הפרסום הישראליים בפסטיבל ניו יורק ב-6 מדליות ארד ומדלית כסף לשלמור אבנון עמיחי Y&R. ב-2012 היה השלל צנוע יותר והתחלק בין שני משרדים: באומן בר ריבנאי עם זכייה במדליית זהב וגיתם BBDO עם זכייה בארד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה