סערה בתקשורת החרדית: 'קול חי' מגדילה משמעותית את הפער מ'קול ברמה'
מירב העניין בסקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ד') מתרכז במאבק האיתנים בין תחנות הרדיו החרדיות. המוקד השני הוא התחרות בין 2 האויבים הגדולים של הפרינט החרדי.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר לדצמבר 2015 מול הסקר הקודם שהתייחס לתקופה שבין יולי 2014 ליוני 2015.
והפעם נתחיל בדרמה הגדולה של הרדיו החרדי. אחרי המהפך המרשים שנרשם לפני חצי שנה, כאשר קול חי כבשה שוב את הפסגה והדיחה את קול ברמה, התחנה הוותיקה פותחת הפעם כבר פער גדול מאד מהמתחרה. החשיפה לקול חי עומדת על 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני חצי שנה, 24.8% לפני שנה ו-22.9% לפני שנה וחצי.
ואילו החשיפה לקול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, יורדת והתחנה מאבדת מומנטום, על רקע המאבקים בתוך ש"ס, והתמיכה של התנועה הפוליטית – שקול ברמה היה ביתה בתקופתו של אלי ישי כיו"ר ש"ס – דווקא בקול חי בתקופת שלטונו של אריה דרעי. החשיפה לקול ברמה עומדת בסקר הנוכחי על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני חצי שנה, 27.1% לפני שנה ו-26.4% לפני שנה וחצי.
ברדיו קול ברמה סירבו להגיב. מנכ"ל קול חי אבי רוזן מסר לאייס: "אנו מודים לבורא עולם על הסייעתא דשמיא המיוחדת שהביאה להצלחת התחנה ומתפללים להמשך ההצלחה. הסקר מצביע על כך שקול חי הוא כלי התקשורת המוביל במגזר החרדי כששליש ממנו מאזין לקול חי. האחריות מחייבת את צוות התחנה להמשיך ולייצר תקשורת נקיה ואיכותית ולהיות פה לכלל החוגים בציבור החרדי".
הסקר של 'יתד', והרבה פחות של 'המבשר'
ונעבור לפרינט. יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, זינק בחשיפה שלו בסקר הנוכחי ב-12%, מ-19.2% ל-21.5%. לפני שנה החשיפה אליו עמדה על 20.4%. ועדיין מדובר בנתונים נמוכים משמעותית ממה שהעיתון הורגל אליו בעבר: רק לפני שנתיים וחצי החשיפה עמדה על 36.8%, 41% לפני 3 שנים ו-43% לפני 3.5 שנים.
הירידה בחשיפה נובעת מהקמת עיתונים מתחרים, הראשון היה המבשר ואילו השני - הפלס המזוהה עם הרב שמואל אוירבך שסובל מאז מחרם מודעות במגזר החרדי שעומד מאחוריו לכאורה 'יתד', אבל תחושת הנרדפות הצליחה רק להגדיל את החשיפה אליו.
בסקר הנוכחי החשיפה עליו עמדה על 15.5%, עליה קלה של עשירית האחוז מהסקר הקודם. לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 11.9%, לפני שנה וחצי על 11%, ולפני שנתיים - 9.9%, בפעם הראשונה שהעיתון הזה נדגם.
כעת למעשה הפער בין 2 העיתונים היריבים עומד על 6 נקודות, גידול ביחס לפער בפעם הקודמת - 3.8 נקודות בלבד. לפני שנה הפער בין 2 העיתונים היה 8.5 נקודות.
אבל לצד זאת, 2 המתחרים יכולים להיות מאוכזבים מהנתונים של הגרסאות החינמיות שלהם. יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד ירדה ב-20% מ-57.4% בסקר לפני חצי שנה (ו-57.9% לפני שנה) ל-45% בסקר הנוכחי. גם הפלס ירד מ-18.6% ל-15.7%. לפני שנה עמדה החשיפה שלו על 18.6%.
העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על ירידה בחשיפה ל-16.6%, בדיוק כמו לפני שנה, אבל נמוך מזה של הסקר לפני חצי שנה – אז החשיפה עמדה על 17.9% בפעם הקודמת. ואם המודיע ירד בכ-1.5 נקודות, הרי שהחדשות הראות מגיעות מצידו של המבשר, שנחתך ב-25% בתוך חצי שנה. בסקר הנוכחי החשיפה של העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי, עמד על 9%, ירידה של 3.1 נקודות מהסקר הקודם אז נהנה מחשיפה של 12.1%, שבאותה עת היה נתון נהדר שהצביע על זינוק מהסקר לפני שנה, בו סבל העיתון מחשיפה נמוכה של 8.3%.
ומה קורה עם עיתוני סוף השבוע?
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל גם פותח פער על המתחרים שלו. החשיפה לעיתון עומדת על 20.3%, זינוק של 20% ביחס לסקר בקיץ – אז החשיפה עמדה על 16.8%. לפני שנה החשיפה לשבועון עמדה על 19.5%.
יתד נאמן התחזק מ-16.4% ל-18.5%, המודיע נחלש מ-16.2% ל-15.3%, המבשר ירד גם בסוף השבוע מ-9.9% ל-7.1%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה לזה של לפני שנה והחשיפה עומדת על 7.3%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, ירד מ-4.6% ל-4%, ושעה טובה שהתאושש מהקריסה בסקר הקודם (נחתך מ-2.5% ל-1.8%), וחזר ל-2.5%.
מגזין קטיפה שומר על חוזקה ומתחזק קלות מ-12.4% ל-12.7%, הירחון זמן מתחזק קלות מ-18.6% ל-19.7%, וטעימות – שלפני חצי שנה התחזק מ-6.8% ל-8.7%, נחלש שוב ל-6.6%.
אחרי המהפך שנרשם לפני חצי בגזרת המקומונים כאשר מרכז העניינים עקף את קו עיתונות דתית עם 28.2% (25.3% לפני שנה ו-20.2% לפני שנה וחצי) מול 27.8% (26.6% לפני שנה, ו-25.3% לפני שנה וחצי), נרשם שוב מהפך.
על פי נתוני הסקר הנוכחי, 2 המקומונים איבדו חשיפה רבה, אבל במרכז העניינים מדובר בקריסה. החשיפה אליו עומדת כעת על 19.7%, ירידה של 31% מהסקר הקודם (28.2%), ואילו קו עיתונות דתית עומד על 23.6% (מול 27.8%) – מה שמספיק לו כדי לחזור שוב לבכורה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.קול בעורמה של ישי מעלה לשידור בעיקר את המזרוחניםקול בעורמה 09/03/2016 14:11הגב לתגובה זו0 0בסקר הבא כנראה שהיא תרד מתחת לאחוז החסימה או שהחיבור של אלי ישי עם אורי אריאל יביא לתחנה את המגזר הדתי לאומי להאזין לקול בעורמה כדאי להם לצרף בלוח השידורים את דוד סתיו וחבר מריעיוסגור