מהפך 77' לא הושלם: 48% מאמינים כי התקשורת מייצגת את האליטה האשכנזית

הקיטוב החברתי וסערת התרבות זוכה לחותמת בסקר שנערך לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית. את צריכת החדשות שלנו אנחנו עושים באינטרנט, והוואטסאפ והרשתות כובשות יותר ויותר את מקומן
 | 
telegram

סקר דעת קהל שנערך לקראת הכנס השנתי DIGIT לעיתונות דיגיטלית במרכז הבינתחומי הרצליה, קובע כי הפלטפורמה הדיגיטלית שומרת על מעמדה כספק התוכן המועדף על צרכני האקטואליה בישראל לצורך התעדכנות באירועי חדשות. מהסקר עולה כי 30% צורכים את המידע החדשותי שלהם מאתרי האינטרנט השונים (ynet, וואלה, NRG, הארץ, mako ואחרים), בעוד ש-23% עושים זאת באמצעות הטלוויזיה 14% רדיו ו-13% עיתונות. מדובר על נתונים זהים לסקר שנערך בשנה שעברה.

על פי הסקר עולה כי חלה עלייה בקבלת מידע מהרשתות החברתיות (15% מול 13% שנה לפני כן) ו-וואטסאפ (4% השנה מול 0 מוחלט שנה לפני כן).

הבדלים מובהקים נמצאו בדפוסי צריכת החדשות לפי גיל והשכלה. מהסקר עולה כי צעירים צורכים יותר חדשות ממבוגרים מרשתות חברתיות (19% לעומת 12%) ומהאינטרנט (32% לעומת 29%). מבוגרים צורכים יותר חדשות מצעירים מהטלוויזיה (23% לעומת 22%), מהרדיו (17% לעומת 8%) ומעיתונות יומית מודפסת (14% לעומת 11%). בעלי השכלה על תיכונית צורכים יותר חדשות מבעלי השכלה תיכונית מהאינטרנט (31% לעומת 29%) ומהרדיו (15% לעומת 11%). שיעורי הצריכה של שאר האמצעים דומים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

 

התקשורת תומכת באשכנזים

 

אבל לצד השינויים בצריכת המידע החדשותי שלנו, ומה שנראה שוב כירידת קרנה של העיתונות, הרבה שהשנה גם סערה בשל מה שנראה כקיטוב בין אשכנזים למזרחיים, קיטוב שמתודלק לא אחת על ידי הפוליטיקאים, וסערת התרבות שעוררו שרת התרבות מירי רגב ומתנגדיה.  

מהסקר עולה כי רוב בעלי הדעה סבורים שהעיתונאים בישראל מוטים לטובת יוצאי אשכנז (48%), ואילו רק 3% מבעלי הדעה סבורים שהעיתונאים מוטים לטובת יוצאי עדות המזרח. 49% אגב, חושבים שהעיתונאים אינם מוטים.

גם היקף סיקור פרשות ההטרדות המיניות נבדק השנה בסקר. רוב בעלי הדעה סבורים שהסיקור מייצג תמונה אמיתית של המציאות העגומה בישראל (61%). 39% חושבים שהסיקור מוגזם מדי.

הסקר נערך עבור כנס DIGIT שיתקיים באפריל בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. הסקר נערך בשיטה משולבת – אינטרנטית עם פאנל רב משתתפים, וטלפוני בקרב מגזרים, במהלך חודש מארס, בקרב 503 משיבים המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 16 ויותר). טעות הדגימה היא 4.5%. הסקר בוצע על ידי מאגר מוחות - מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בניהולם של המנכ"ל פרופ' יצחק כ"ץ, היועץ המדעי פרופ' ברוך מבורך, ונמהל המחקר ד"ר אמיר הורקין.

רועי כ"ץ, יו"ר כנס Digit, התייחס לנתוני הסקר ומסר כי "העיתונות הדיגיטלית ממשיכה להעניק מענה אמיתי לצורך של הישראלים בקצב עדכון גבוה של תוכן חדשותי. אירועי הטרור בחצי השנה האחרונה והמהירות בה מופץ המידע מהשטח, חלקו מזעזע ויזואלית ולעיתים לא אמין, ברשתות חברתיות, מחייבים את אתרי החדשות הגדולים לעמוד בתחרות כמעט בלתי אפשרית ועדיין, לשמור על קצב עדכון מהיר ואמינות.

התשובות של המשתתפים ביחס לסיקור המוטה לכאורה של העיתונאים בכל הקשור להגמוניה האשכנזית בישראל 2016, מאפשרת לפלטפורמה הדיגיטלית, במיוחד זו החברתית, לאפשר ביטוי אישי, גם עיתונאי, למגזרים החשים עצמם מקופחים ולא מיוצגים במשך עשורים רבים".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות