כשהסמארטפון מזהה פרסומות בטלוויזיה: קוקה קולה ישראל ו-Gett נוגעות בעתיד
קוקה קולה ישראל רשמה אתמול (יום ד') ניסוי ייחודי, לראשונה בעולם, שמוציא לפועל את התחזיות הנבואיות על עתיד עולם הפרסום. במסגרת הניסוי המבוסס על סטארט-אפ של חברת DOV-E נרשם בהצלחה זיהוי של פרסומת בטלוויזיה באמצעות אפליקציה המותקנת על סמארטפון - זיהוי שהוביל לאקט המניע לפעולה עבור הצרכן שמחזיק בסמארטפון.
אז נכון, ההסבר הנ"ל לא ממש עוזר להבין במה מדובר ואיך זה בדיוק עובד. בפועל, באמצעות אפליקציה שהותקנה על סמארטפון, כרגע באנדרואיד, הצליחה קוקה קולה לייצר חיבור בין מסך הטלוויזיה לסלולר ללא מגע אדם - מעבר להתקנה הראשונית של האפליקציה - באמצעות גלים אולטרא-סוניים.
השותפים במהלך כוללים בנוסף לקוקה קולה ישראל וחברת DOV-E את חברת Gett (לשעבר Gett taxi) שמהווה את החוליה הנוספת בשרשור. קוקה קולה ו-Gett השיקו את האפליקציה יחד תחת השם Gett Coca-Cola. לאחר שהסמארטפון מזהה את הפרסומת המשודרת ברקע, בטלוויזיה, האפליקציה מסתנכרנת עם שירות המשלוחים של Gett ומאפשרת לצרכן להזמין אליו משלוח בקבוקי קולה.
מאחורי המהלך עומדת סוכנות החדשנות של קוקה קולה ישראל - 'גפן טים' - בראשותו של ערן גפן. אתמול הקימו אנשי קוקה קולה, Gett וסוכנות הפרסום חמ"ל שליווה את המהלך ובדק בזמן אמת האם מתעוררות בעיות כלשהן, פיקח על הנעשה ובדק את רמת ההצלחה וההיענות בקרב הקהל. יש לציין שקוקה קולה ו-Gett לא היקשו על עצמם יותר מדי ולשם המהלך אפשרו לצרכנים שהשתתפו בניסוי הפרסומי להזמין את בקבוקי הקולה בחינם, ללא תשלום.
סרטון הפרסומת של קוקה קולה
בשורה התחתונה, נמסר לאייס על ידי קוקה קולה, כי מספר הפעולות שנרשמו המוגדרות כ"נגיעות" - בקשות להזמנה עמד על כ-1,000. בחברה מציינים כי הביקוש מצד הקהל גבר על ההיצע. לדברי ניצן אלמוג-עברון, מנהלת תחום הדיגיטל בקוקה-קולה: "השקת המהלך אמש היוותה הזדמנות מצוינת עבורנו לחדש ולרגש את הצרכנים של קוקה-קולה, תוך הענקת חווית מותג אישית בעלת חדשנות פורצת דרך. הצלחנו להגיע תוך דקות בודדות להמוני צרכנים, בפריסה ארצית באמצעות המערך של Gett. יצוין כי זו הפעם הראשונה שפרסומת גרמה לתקשורת בין הסמארטפון לבין מה שמשודר על מסך הטלוויזיה בזמן אמת".
ההודעה שקיבלו הצרכנים
בשנת 2016, מהלכים שגורמים לצרכנים ללחוץ על כפתור ולהזמין מוצר הם לא משהו שמאתגר את סף הגירוי של הקהל. עם זאת, במקרה הנוכחי, הדרך שמובילה לפעולה הסופית היא הרכיב המבריק. בינתיים, השימוש של קוקה קולה בפיצ'ר שיכול לגרום לסמארטפון לזהות פרסומת, הוא די חד גוני ומסתיים בהזמנת מוצר הביתה. הסנכרון לחברת משלוחים הוא בונוס שיכול להעיד על אינספור המקומות שאליהם ניתן לקחת את הכלי החדש וניתן רק להניח שההצלחה שלו מאמש תוביל לניסיונות נוספיפ ומאתגרים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.יש פה. אחלה פרויקט (ל"ת)כמה פירגון וטוב לב 28/03/2016 09:02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.מחקר מינימליפרסומאי 27/03/2016 15:42הגב לתגובה זו0 2זו לא פעם ראשונה שקוקה קולה ואנשי הפרסום שלו מציגים רעיון כמקורי למרות שבעולם כבר בוצע. הייתי מצפה שאתר המתמחה בפרסום יבדוק את הדברים באופן ביקורתי ומעודכן, לפני שמהלל !סגור
-
5.קייס רפאים. זה לא באמת עבד.Him 25/03/2016 09:10הגב לתגובה זו0 2סורי לי זה נשמע כמו חרטוט. האפליקציה שלחה לי הודעת פוש פעמיים כשהייתי מחוץ לבית לא ברדיוס של טלוויזיה. אין לטכנולוגיה הזו שום נגיעה למהלך. הפוש זה מה שהביא את ההזמנות. אז או שזה לא עובד טוב ומזהה סתם, או שזה נסיון לנפח קייס רפאים. דרך אגב, במה זה שונה מהמהלך שעשו אדלר לג'ילט בגמר האח הגדול? גם שם שלחו מוניות עם המוצר. נ. ב. מה הקונספט?סגור
-
4.שטות גדולהאיזה שטות 24/03/2016 15:50הגב לתגובה זו5 2אם צריך להוריד אפליקציה בשביל זה אז מה הקטע?? מה ההבדל בין זה לשזאם או כל אפליקציה אחרת שמזהה מה קורה על המסך??סגור
-
3.מסכים מאד עם 1 אבל...אבנר 24/03/2016 15:41הגב לתגובה זו4 3טכנולוגית זה שטויות זה משלוח פוש בדיוק שעולה פרסומת בטלוויזיה. מה שכן זה מהלך ונחמד מאד חבל שמנפחים את זה כמו לא יודע מה, עשיתם משהו נחמד לא פורץ דרך, לא חדשני ולא בטיח.סגור
- טען עוד
-
2.האתר מועתק אחד לאחד מאתר של פארל וויליאמס שזכה בקאןחדשני 24/03/2016 15:30הגב לתגובה זו1 2http://24hoursofhappy.com/ http://tastelife.cocacola.co.il/סגור
-
1.טכנולוגיה ישנהפרופ 24/03/2016 13:40הגב לתגובה זו7 5לפני 7 שנים או אולי קצת יותר פגשתי מספר סטארטאפים שעושים בדיוק את זה. זה גם נעשה כבר בארץ מספר פעמים אבל מעטות, כי להוריד אפליקציה במיוחד זה חסם גבוה מדי. לקרוא לזה "העתיד" או חדשנות פורצת דרך זו קצת הגזמה. גימיק נטול אמירה מותגית למטרת אייטם זה יותר באיזור.סגור