עולם הפרסום השתנה והפלנרים נתקעו: שי ניסנבוים עם 6 תובנות לעידן החדש

סמנכ"ל האסטרטגיה של באומן בר ריבנאי מנסה לנתח את תחום האסטרטגיה בעידן החדש של הפרסום עם 6 תובנות עדכניות. "ואם יש לכם הערות ותגובות, זה המקום לנהל את הדיון"
 | 

בזמן האחרון לא פשוט להיות פרסומאי בישראל וקצת יותר לא פשוט כשאתה איש אסטרטגיה בענף הפרסום הישראלי. כי בעוד שכולם מדברים על המשבר בענף: עוגת הפרסום ההולכת וקטנה, השחיקה ברווחיות, המשאבים האנושיים והכלכליים שמצריך פרסום בעידן הדיגיטלי, בריחת המוחות, רגולציה ועוד. בשקט בשקט ובלי שאף אחד מדבר על זה, מתרחשת במקביל תופעה מאוד מדאיגה, בטח לאנשים כמוני, והיא צמצום וביטול של תפקידי פלנרים ומנהלי אסטרטגיה במשרדי הפרסום בישראל.

זה כבר לא בשוליים. זה קורה בלא מעט משרדים, קטנים וגדולים, אפילו כאלה שעד לפני כמה שנים התהדרו במחלקות מובילות ומשגשגות. אני שואל עצמי לא מעט פעמים למה זה קורה? התשובה לא נעימה, אבל היא מאוד פשוטה - חוסר רלוונטיות.

כמו שמשרדים רבים גילו לאחרונה שעולם הפרסום השתנה והם לא התאימו את עצמם לשינוי, גם אנשי אסטרטגיה רבים נתקעו מאחור. המשיכו לעשות את אותה עבודה שהם למדו לעשות מהמנהלים שלהם ומאלה שלפניהם. לספק ללקוחות את אותן סקירות ישנות ומטלות שונות ומשונות שכבר אין בהן צורך אמיתי. למרות שהם קראו לא מעט על טרנדים, הלכו לכנסים, עקבו אחרי בלוגים ומשפיענים מכל העולם והבינו שהמקצוע שלהם משתנה, הם לא השכילו לשנות את התפקיד ולהמציא את עצמם מחדש.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אני בטוח שהרבה מכם לא יסכימו עם תפיסת העולם שאציג כאן ועם איך שאני רואה את תפקיד האסטרטגיה במשרד פרסום. ואני בטוח שיהיו לכם המון הערות ותגובות. זה מעולה! חייבים לנהל את הדיון הזה, כי זה חשוב. זה חשוב לנו אנשי האסטרטגיה וזה חשוב לענף שאנחנו אוהבים.

1. הבריף הוא רק ההתחלה
אין כאן אמירה חדשה ומפתיעה, אבל פלנר טוב לא משחרר את הבריף בשום שלב. לרוב יש מעט מאוד זמן להכניס את הבריף למערכת ורק כשהוא כבר שם הוא מתחיל לקבל חיים. ולכל בריף יש חיים משלו. הוא מתפתח, מקבל זוויות שונות, מגיעים לתובנות חדשות ומתבגרים ביחד איתו. לא משנה מה קורה לבריף, הפלנר חייב להיות שם ולראות שהפתרון הוא מה שנכון למותג וללקוח. לזהות הזדמנויות לאורך הדרך ולנהל שיחות אינטליגנטיות על הכיוונים, בשביל להבין מה באמת יזיז מחוג.  

2. "מסר אחד" מת
הדיגיטל שינה לחלוטין את הגישה לבריף והיום הפורמט הישן והמוכר כבר לא רלוונטי. יש המון פלטפורמות, המון קהלים, A-B TESTING ואופטימיזציה, כך שגישת מסר אחד לא רק שהיא לא נכונה, אלא ממש לא חכמה. גמישות מחשבתית חשובה מאין כמוה והתאמה של המסר הנכון, לאדם הנכון, בזמן הנכון ובפלטפורמה הנכונה זה שם המשחק. היום המחקר והבדיקות שצריך לעשות לפני היציאה לדרך הם בעיקר על תפקיד המותג והרעיון המאחד. בזמן אמת, תוך כדי הקמפיין, חייבים לבדוק אילו מסרים ופעולות הכי נכונים ומשפיעים.

3. פלנינג זה לא שורה ותובנה
אחת הבעיות הכי קשות של אנשי אסטרטגיה היא מלחמה על התובנה והשורה. חייבים לוותר, כי המלחמה הזאת לא תורמת ליצירת דיון פתוח ומפרה. מה שאנשי הקריאייטיב הכי צריכים מאיתנו זה להבין בדיוק מה הבעיה שהלקוח מתמודד איתה, לחדד את הטריטוריה שבה צריך לפעול ולקבל כמה אופציות לפתרון. אופציות שמבוססות על תובנות שונות, צרכים שונים ומגוון דרכים להתמודד עם הבעיה. דיון חכם שפותח את הראש, זה מה שמייצר עבודה פורצת דרך. 

4. ההתנהגות יותר חשובה מהתפיסות
יותר ויותר מחקרים שבודקים תפיסות לא מתיישבים עם המספרים ועם מה שקורה בפועל בשטח. זה לא חדש, אבל בעבר כשלא היו לנו את הכלים לניטור ההתנהגות האמיתית, היה אפשר רק לחשוב טוב ולבנות תיאוריות. היום אנחנו יכולים לבדוק כמעט כל פעולה של הצרכן במורד הפאנל ולהבין באמת איך הצרכנים מתנהגים ואת הבחירות שהם עושים בזמן אמת.

כמות המידע שהצרכנים מעניקים לנו מקצות האצבעות שלהם היא עצומה ובעלת ערך רב. זה לא שהתפיסות לא חשובות, אבל יש המון מנגנונים אנושיים שגורמים למחקרי התפיסות לצייר תמונה שהיא הרבה פעמים לא מאוד מדויקת והתובנות הכי גדולות נמצאות בהבנת הפער שבין התפיסה להתנהגות. אז הגיע הזמן שנתמקד פחות בשינוי התפיסות ונבין טוב יותר איך מעצבים את התנהגות הצרכן בכל שלב במסלול הרכישה והצריכה של המוצרים והשירותים שאנחנו מציעים לו. 

5. מדיה היא לא רק לאנשי מדיה
אנשי המדיה יצרו בשנים האחרונות המון קללות חדשות. מילים מסובכות, ראשי תיבות ועוד, שגורמות ללא מעט פלנרים להתרחק מעיסוק במדיה. הפלנר החדש הוא גם איש מדיה. למרות שהוא לא צריך לדעת לתכנן עד לפרטי פרטים את תמהיל הקמפיין, הוא חייב להכיר את המושגים לעומק, לאתגר את החשיבה של אנשי המדיה ולתכנן את האסטרטגיה של הפאנל. בטח בתכנון פרסום ה-always on של הלקוח.

6. אנחנו לא אנשי שיווק במשרדי הפרסום, אנחנו פרסומאים שמבינים שיווק ואסטרטגיה
הנקודה האחרונה היא מאוד משמעותית, כי היא נוגעת ברוח של איש האסטרטגיה. בעוד מחלקות השיווק הפכו עם השנים לגדולות ומקצועיות, הצורך באיש האסטרטגיה של משרד הפרסום כתומך שיווקי הלכה ופחתה. משרדי הפרסום נועדו בשביל לספק ללקוחותיהם פתרונות קריאייטיבים מעולים ובשביל זה הם צריכים אותנו. הם צריכים את המתווך שמבין אותם ואת הצרכים שלהם, בשביל שהמשרד יביא להם פתרונות חדשניים ויעילים. ויותר מכל, הם צריכים מישהו שמבין את המותג וידריך אותם בדרך הקשה והפתלתלה של הטרנספורמציה הדיגיטלית שכל מותג חייב לעבור. 

לסיכום, חייבים לזכור כי גם לאנשי השיווק וגם לנו הבריף השתנה, ואנחנו חייבים להשתנות איתו. פרסום בעידן החדש הוא הרבה יותר מורכב, הרבה יותר חכם ומצריך הרבה יותר ניתוח, חשיבה והבנה לעומק של הצרכנים והתהליכים שהם עוברים. הוא מצריך היכרות עם טרנדים, פלטפורמות, תוכן, פתרונות טכנולוגים ועוד המון דברים שמהם נולדים אין סוף תובנות חדשות - גדולות וקטנות.

פרסום בעידן החדש הוא מגרש המשחקים המהנה ביותר לאנשי אסטרטגיה. הפרסום בעידן החדש מצריך אנשים חכמים, גמישים, סקרנים ויצירתיים, ולאו דווקא אנשי אסטרטגיה מסורתיים. אלה שיבינו זאת וישכילו להשתנות ייהנו מאחד התפקידים המרתקים ביותר בעולם השיווק והפרסום. משרדים שיוותרו על הפונקציה הזאת ימצאו את עצמם, מוקדם מהצפוי, מחוץ למשחק. 

תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    פלנינג = ניסוי וטעייה?
    ice man 29/03/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע שאתה מבין את תפקידך בעיקר כניסוי וטעייה או תהייה במקרה הטוב, מה ירצה את הקראיטיב, שהרי גם ככה הם בסוף מקבלי ההחלטות בבאומן. בריף כבר מלכתחילה צריך להיות המגדלאור לאורכו של כל מהלך ואם הוא הופך תוך כדי העבודה לתאורת דיסקוטקים אז חד משמעית הפלנר לא עשה את עבודתו. בקיצור, כל הפלנרים המוכשרים יותר שהפנימו את הקצת הנכון שכתבת פה כבר מיישמים אותו בחייהם ובעבודותיהם הישירות מול הלקוח - הם עזבו את משרדי הפרסום ונשכרים כפרילאנסרים ע"י הלקוחות. ולא הם לא צריכים לכתוב טור באייס כדי לבנות את שמם כמנוף לג'וב הבא, בהצלחה עם זה.
    סגור
  • 24.
    כמעט לא מסכים עם כלום
    פלנר מזדקן 29/03/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    6 2
    1. פלנר יעיל משחרר את הבריף מהר מהר כדי להספיק לעמוד בלחצים האינסופיים שיש לו על הכתפיים. גם ככה מרגע שהבריף יוצא מתחילות הפוליטיקות, האגו וסיפוק צרכי לקוח שלא מבין מחייו אבל לאף אחד אין אומץ להגיד לו את זה. ההשפעה של הפלנר אח"כ היא מעטה מאוד. 2. מסר אחד ממשיך לנצח- רק בעולם של בורות והיפר אקטיביות של לקוחות שלא מצליחים לתמוך במסר אחד קצת יותר מחודשיים צריך לחלק יחד איתו ריטלין 3. אף פעם פלנינג לא היה שורה ותובנה- אבל זה בד"כ מה שמצליחים לקרוא אנשי קריאייטיב כשהם עומדים מול דף. גם השורה והתובנה מתמוססים בערך תוך שבוע וחוזרים לככב יום לפני ההצגה ללקוח כשהאסימון יורד. 4. אף אחד לא יודע לצפות איך צרכן יתנהג. כל המדדים הקודמים וגם החדשים הם שרלטנות לשמה. אפשר לשער. בכל מקרה אי אפשר להסיק שום דבר כשהשוק כל כך ריכוזי ומהלכים הזויים מצליחים כי המדף שייך למפרסם גם ככה ומנהל השיווק הדביל מקבל את התואר גאון 5. מדיה זה מקצוע נפרד. עדיף שאיש מדיה מקצועי יטפל במדיה. 6. סעיף שאני יכול להסכים עליו. בגדול כתבה שעושה נזק למחלקות הפלנינג. או כמו שאמר דון קורליאונה- https://www.youtube.com/watch?v=I5m4jpUyb-g
    סגור
  • 23.
    הבעיה של הפלנינג
    אסטרטג 29/03/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הבעיה האמיתית של הפלנינג היא באנשים שבוחרים לנהל/לעורר דיון שכזה מעל דפי "אייס".
    סגור
  • 22.
    צודק לחלוטין!תפקיד מפתח
    אן 29/03/2016 00:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לקצץ באיש שיווק אחד אבל לא לוותר על עמוד התווך של הקמפיין ??
    סגור
  • 21.
    כתבת יפה שי מבאומן
    נדב 28/03/2016 23:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ספוט מעניין על איזור מעט חשוך ולא סקסי שהופך אט אט לכל כך הכרחי - מתחבר מאוד ל״פרסומאים שמבינים בשיווק ואסטרטגיה״ מציע לארטדיירקטורים ולקופירייטרים לגדול מאיזור הנוחות שלהם ולהפוך ״לפרסומאים שמבינים בקונספט/בעיצוב/בכתיבה״
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    הכל מתחיל ונגמר בכוח אדם
    שי 28/03/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמשרד פרסום נותן לפלנר בן 26 עם שנתיים ניסיון ומשכורת של 6500 ש״ח ול״בוס״ שלו בן 30 עם 5 שנות ניסיון (וואו...) ומשכורת של 12000 ש״ח ברוטו להתמודד עם אסטרטגיות של חברות עם תקציב שיווק של מיליונים ומחלקות שיווק עם אנשים מנוסים התוצאה היא שהפלנינג והפלנרים הופכים ללא רלוונטיים. מעבר לזה רוב הדברים בכתבה נכונים (ועצובים)
    סגור
  • אז מה אתה אומר שצריך להעסיק רק זקנים או שצריך לשלם יותר? (ל"ת)
    יובל 29/03/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    כל מילה נכונה
    קריאייטיב מבאומן 28/03/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שי הוא המוח האמיתי מאחורי ההצלחות של באומן. כדאי לכם להקשיב טוב למה שיש לו להגיד
    סגור
  • 18.
    אולי כשיפסיקו להפוך את הפלנר לכולבויניק
    פלנרית מתוסכלת 28/03/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שעושה מצגות על שיט שלקוחות מתעצלים לעשות בעצמם (כמו כל מיני מצגות לערבי עובדים, דיוורים פנימיים של הלקוח ועוד קישקושים) תהיה לו היכולת להשקיף על הכל מלמעלה כמו שהוא אמור לעשות. פלנרים הפכו לפח הזבל של הלקוחות משום מה, ומתעסקים רוב הזמן בדברים לא קשורים וזו כבר בעיה ניהולית. אם המנהלים בארגון לא יודעים להגדיר *באמת* ולא בסיסמאות מהם תחומי האחריות המדוייקים של הפלנר ובעיקר, מה הוא *לא* אמור לעשות, התפקיד הזה ימשיך בגסיסתו האיטית וחבל. כולנו נחזור שנים אחורה ובעוד כמה זמן פתאום יבינו קודקודי המערכת שאין להם מושג מי הצרכנים שלהם ומה מעניין אותם.
    סגור
  • 17.
    לאיש שהגיב על ה-ש' וה-ס'
    נעמי 28/03/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת מילה שבצורה שאתה כתבת אותה נחשבת למיושנת מאוד, והצורה שבה כותב הכתבה השתמש נחשבת סטנדרטית ואף פחות מעלה תמיהות. זה כמו אנשים שכותבים סלולארי ודיגיטאלי במקום בלי א' זה א' מיושנת שם אני אוהבת את השפה העברית וכואב לי על שגיאות כתיב אבל אני בעד התקדמות וחידוש מתמיד (זרימה) ובאשר לכתבה מעניין
    סגור
  • 16.
    אי אפשר ללמד כלב זקן תרגילים חדשים
    שואפת לפלנינג, 25 28/03/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל אסטרטגיה שתנצל את כל האפשרויות שטומן בחובו עולם חדש של טכנולוגיה, נדרשים מוחות שמבינים את העולם החדש הזה ושהוא טבעי מבחינתם. כשיש דרישה כל כך נמוכה לפלנרים, שתנאי הסף הם לבעלי תואר שני/ בעלי ניסיון בתחום, זה פוסל את כל בני העשרים וחמש (שלא לדבר על גילאים נמוכים יותר)- ראשוני דור האינטרנט. תחום הפלנינג לא מאפשר לדם חדש להכנס לעסק הזה, וזה בדיוק מה שהוא צריך- אנשי מקצוע שהממשקים האלו טבעיים להם, ויכולים לראות בכל האפשרויות האלו הזדמנויות לניצול. אתם רוצים פלנינג חדשני שיראה לכם משהו שלא ראיתם קודם? תתחילו להכניס "גורים" חדשים לעסק במקום לצפות מכלב זקן שילמד תרגילים חדשים. לא כולנו אידיוטים, אתם יודעים.
    סגור
  • 15.
    מאוד מצער לשמוע
    גרה בברוקלין 28/03/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניגוד לפרסום בארץ, בשאר העולם מחלקות הפלנינג/אסטרטגיה רק הולכות ומתחזקות, ויותר ויותר בתי ספר ואוניברסיטאות מציעות קורסים בנושא. אסור לעודד שיטחיות ובינוניות, בעולם הפרסום, ואסור לזלזל באיטלגנציה של הלקוחות והקונים.
    סגור
  • 14.
    בעולם חדש ומתקדם
    דן 28/03/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בחור מבריק שמבין את העולם החדש. נותן ערך אדיר בתוך הבית ומחזיק לקוחות שלא זזים בלעדיו
    סגור
  • 13.
    המסר האחד
    אורית 28/03/2016 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המסר הוא תמיד אחד. בעידן החדש יש יכולת לנהל כמה קמפיינים בו זמנית, מול קהלים שונים, אבל עדיין לכל קמפיין יהיה המסר האחד שלו. פלנינג זו באמת לא תובנה ושורה. הבריף הוא תובנה ושורה וזה רק כלי. הפלנינג כשמו כן הוא - תכנון אסטרטגי. זה מקצוע לחיים בין אם תהיה פלנר, מנהל מותג, בעל עסק או מנהל לקוחות. וזה המסר האחד שלי (:
    סגור
  • 12.
    פלנר טוב חייב לדעת לאיית
    עמי 28/03/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תפישות. לא תפיסות. בפעם המיליון.
    סגור
  • אתה טועה ילד
    לוחם צדק 29/03/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://hebrew-academy.org.il/2011/03/15/%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A1%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A9%D7%94/
    סגור
  • טוקבקיסט ממוצע חייב לדעת לבדוק את עצמו לפני שהוא מתנגח
    תמי 29/03/2016 06:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.safa-ivrit.org/spelling/tfisa.php
    סגור
  • 11.
    באומן כבר איבד את הבידול האסטרטגי
    אין אסטרטגיה בפרסום 28/03/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משרדי הפרסום ויתרו ממזמן על אסטרטגיה לטובת קראייטיב וסיסמאות מהפה החוצה שלא מימשו של דיגיטאל. וכמובן שאסטרטגיה היא הבסיס, הדרך, הרעיון המהות!!!! לא פלא שמשרדי הפרסום נשארו מאחור, שיטחיים, איבדו רלוונטיות והלקוחות מצדם פונים לטאלנטים חיצוניים ומוכנים לשלם להם הרבה כסף על מה שמשרדי הפרסום לא מספקים. באומן דוגמא קלאסית למשרד שבעבר נתן ערך אסטרטגי היה חוד החנית בתחום ואת זה הוא איבד ועכשיו גם את פרסמן.
    סגור
  • 10.
    רדודים נמאסתם
    אמיר 28/03/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פרסום ללא אסטרטגיה הוא סלוגן מביך.
    סגור
  • 9.
    האסטרטגיה של שי דווקא הייתה תמיד של מסר אחד
    הינשוף החד 28/03/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    5 9
    ללקק למי שיכול לנסות ולהועיל לו
    סגור
  • 8.
    אבל למה שמתם תמונה של ינאי וולף עם זקן (ל"ת)
    זגורי 28/03/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    הבעיה של הפלנינג
    אסטרטג 28/03/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא שזה לא מספיק מקצוע. אנשים מתגלגלים אליו בטעות, והדיסציפלינה לא עושה כלום כדי להמשיך ולשמר אותה אצלם. מדובר באחד התפקידים המרתקים בטח בפרסום וכנראה גם בכלל, ואם לדבר בפלנרית הוא סובל מבעיית מודעות- אנשים מבחוץ לא יודעים מה פלנר עושה, ונאמנות- המון נוטשים את המקצוע לטובת שדות טכנולוגיים פוריים יותר. אם הדיסציפלינה לא תתאפס על עצמה ברמה הארצית- המקצוע ימשיך בגסיסתו האיטית.
    סגור
  • 6.
    לא סתם
    קומה 7 28/03/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מדובר במחלקת הפלנינג הכי טובה בארץ. כי הם לא תקועים רק מאחורי ppt כי לא צריך להגיד להם לצאת מהקופסה (לצאת מהקופסה צריך להגיד לאנשים שהקופסה קיימת בשבילם) כי לפלנר אין הגדרת תפקיד בסופו של דבר, הוא צריך לדעת הכל מהכל ויותר מזה, לרצות לדעת הכל מהכל. ולא, אני לא עובדת בבאומן.
    סגור
  • 5.
    פרסומאים חכמים לא מוותרים על אסטרטגיה
    אבישי 28/03/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בעולם של קיצוצים ותוצאות מיידיות, הכי קל לוותר ולפטר על הפלנרים. לצערי גם בורחים לבדם מהענף היות ומזוהים כמוכשרים על ידי חברות ייעוץ והייטק. חוסר הבנה בסיסי בפרסום גורם לאנשים לוותר על אנשי האסטרטגיה. תעודת עניות למשרדי הפרסום בישראל.
    סגור
  • 4.
    כתבה מעולה עבור
    עידן 28/03/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    17 פלנרים שעובדים בענף
    סגור
  • 3.
    בישראל אפילו
    דודו מעפולה 28/03/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשי מדיה לא מבינים במדיה, אז שפלנרים יתמקצעו בזה? הלוואי
    סגור
  • 2.
    עדיין חושב שמסר אחד הוא מה שעובד
    גדעון בריבוע 28/03/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואם תקרא טוב את מה שכתבת שי - תגלה שגם אתה עדיין חושב כך
    סגור
  • מסר
    אמיר 28/03/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בלתי יעיל לפנות במסר אחד לקהלים שונים: צעיר,מבוגר,זקן, להט"בים, חיילים ,סטודנטים ...להמשיך? לכל אחד צרכים שונים
    סגור
  • 1.
    חבר יקר, פלנרים הם לא פקידים
    ארז 28/03/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ותפקידם הוא לא לחמם את הביצים עבור אנשי הקריאיטיב. מקווה שאתה כותב שורות אלו בגלל תפקידך בבאומן, אשר ידוע כמשרד הסוגד למנהלי הקריאיטיב ולכן קל לך להתקפל. פלנרים היום צריכים להיות אנשי שיווק שמבינים חקר שוק, מבינים דיגיטל ומבינים מדיה עד לרמת הטכנולוגיה וה-DMP, זה לא עניין של מה בכך , ובדיוק כמו שגוגל אמרו שצריך "ארט, קופי וקוד" כך גם הפלנר צריך לדעת מלמעלה לפקח על הכל. פלנר שהוא לא טכנולוג הוא פקיד של העולם הישן וצריך להחליף אותו בדגם חדש ומשופר
    סגור
  • עולם הפרסום (itl)פושט רגל - המלך הוא ערום
    כולם יודעים כבר 29/03/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן להכיר בעובדות עולם הפרסום גוסס. כמו בחול גם בישראל יותר ויותר מבינים שפרסומות עתירות תקציב או באנרים אין סופיים שמרצדים לנו כל היום מול העיניים בכל פורמט ..פשוט לא עובד!!! הכח היום עובר לנקודת המכירה לחווית הקניה . מאז ומתמיד הצרכן עשה את בחירה הסופית בנק המכירה ..ולכן מן הסתם הכי קל להשפיע על הקניה בזמן אמת- לא לחינם תנובה משקיעים ומייצרים חוויה ועניין באריזות וכך גם עלית.. הלקוחות מבינים יותר ויותר שקמפיין אפקטיבי לא צריך לכלול תקציבי ענק למשרדי הפרסום.. אלא השקעה בעיצוב המוצר בחווית הלקוח וכמובן אופן הצגתו בנק המכירה.. תוסיפו על זה פעילות ויראלית ברשתות החברתיות \אגנדה חברתית.. ובינגו!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות