
מנכ"ל 'רשת' אבי צבי: "פיצול ערוץ 2 יהיה בכייה לדורות, חייבים איחוד עם קשת"
תמימות דעים בין ראשי ערוץ 10 ורשת לגבי פיצול אפשרי של ערוץ 2 בנובמבר 2017. בכנס הטלוויזיה effectv אמר מנכ"ל 'רשת' אבי צבי כי "פיצול ערוץ 2 תהיה בכיה לדורות, לבעלי המניות ולצופים. צריכים לעשות הכל כדי שיהיה איחוד בין קשת ל'רשת'. יש לנו ערוץ נהדר וחברת חדשות מעולה". מאידך, הוא אודה כי המצב הנוכחי מחייב אותו לבחון את האפשרות שהזכיינית תצא מאפיק 22 ותעבור לפעול 7 ימים בשבוע, בין היתר על ידי העברת המותג האח הגדול אליה, כחלק מהשותפות בזכיינית של חברת ההפקה ההולנדית אנדמול. מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, אמר כי טבעי שקשת ורשת יתאחדו ביניהן, וכי אינו "רואה שום אפשרות למיזוג בין ערוץ 10 לקשת או רשת. אין לנו שום דבר שיכול לתרום להם". מנחה הפאנל ניב רסקין שאל את השלושה האם הפיצול האפשרי הוא רצון להחליש את ערוץ 2. ורשבסקי: "פירוק ערוץ 2 מראה כי יכול להיות שיש רצון כזה". במצב של פיצול, כל המנכ"לים התריעו כי השוק לא יכול להחיל 3 ערוצים, ו"אחד מהם יקרוס", כפי שאמר צבי. לגבי ועדת פילבר, היו המנכ"לים פסימיים. "אני מרגיש שמסקנות הביניים של ועדת פילבר לא מסתכלות מה יהיה בעוד 20 שנה, אלא מה היה לפני 5 שנים", אמר צבי. אבי ניר, מנכ"ל קשת, ביקש להסביר את מצבו של שוק הטלוויזיה הישראלי "שנמצא מתחת לקו האדום". לדבריו, "החיבור בין הרגולציה לגודל השוק הישראלי הוא מאד מאתגר", ברומזו כי עודף הרגולציה גורם להפסדים לגופי השידור הגדולים. במהלך שיחה על איכותן של תכניות ריאליטי ומשמעותן התרבותית, בהקשר ל'האח הגדול' ולתופעת שי חי, הודיע צבי כי יש תכנים שהוא מצנזר, ונתן לדוגמא את ההתפרצות של אסף גרניט אמש (יום ב') במשחקי השף, שרק שניות ספורות ממנה שודרו. "הייתה התפרצות של 5 דקות, הוא שבר את כל המטבח. 4 שעות לפני השידור התלבטנו עדיין האם לשדר משהו מזה", אמר. "יש לנו אחריות". בשלב זה פנה אבי ניר לאבי צבי: "היית יותר קיצוני נגד 'האח הגדול' לפני שידעת שתשדר את התכנית". בשלב זה התערב ורשבסקי ואמר: "לזכותי יאמר שטינפתי על הישרדות גם כששידרתי אותה, לפני שעברה ל'רשת'". רסקין התערב ופנה לוורשבסקי: "אמרת בפסטיבל ראש פינה ש'האח הגדול' היא פח אשפה". ורשבסקי: "תיקון טעות, אמרתי שהיא פח זבל, ואחרי זה אבי ניר לא דיבר איתי 3 חודשים. אני מאמין שעוד שנתיים הוא יבין את זה לבד". גם ההשקה של פרטנר זכתה להתייחסות, כולל כתבה שפורסמה הבוקר ב-TheMarker, על פיה למרות שההשקה כמעט לא כללה נוכחות בטלוויזיה, המותג זכה לחשיפה נרחבת ובקרב הציבור. ורשבסקי אמר: "ההשקה של פרטנר לא הייתה טובה. הם עוד יגיעו לטלוויזיה". לגבי הפרסום אמר ורשבסקי: "הייתי ממיסדי TheMarker. הפרסום הבוקר לא הוסיף כבוד לעיתון", בהתייחסו לכך שחלק מהסקר שפורסם היה מטעמו של גוף שסירב לחשוף את זהותו.