מבריק: עוגות בקונדיטוריה הפכו לקמפיין שמציג ב-Pie Charts את האפליה בין גברים לנשים
זה מצחיק, זה משעשע וזה טעים, אבל ומעל הכל זה מטפל בסוגיה חשובה בדרך יצירתית שטרם נראתה. משרד הפרסום מקאן רומניה/MRM עלה לאחרונה עם מהלך מקומי בשם Bittersweet pies (אם תרצו בתרגום חופשי עוגות "האמת המרה"), שמתחיל לקבל חשיפה רחבה, מאחוריו עומדים ניר רפואה מנהל תחום החדשנות במזרח אירופה ושגית צור להב מנכ"לית מקאן רומניה - שניהם לשעבר במקאן ישראל.
המהלך שנועד להעלות למודעות את סוגית חוסר השיווין בין גברים לנשים בתחומים כגון שכר, תפקידי מפתח במשק ועוד, עושה זאת באמצעות חבירה לאחת מרשתות העוגות המפורסמות בעולם - PAUL - כאשר כל עוגות הנתונים, או במונח המקצועי המקובל Pie Chart (תרשים עוגה), שעליהם הנתונים המעידים על חוסר השוויון - הן עוגות אמיתיות הניתנות לרכישה ומוצגות על מדפי הרשת.
באנגלית זה אמנם עובד טוב יותר גם ברמה הלשונית: Pie כעוגה ו-Pie Charts המונח המקצועי המקובל. אך גם בעברית ולבטח במקומות אחרים בעולם, המונח המקומי ובמקרה שלנו - עוגה - הוא התיאור המתאים. במסגרת המהלך גובש קו מוצרים של עוגות שעליהן מופיעים תרשימים כגון: "עוגת פערי השכר", "עוגת הייצוג החסר בפרלמנט", "עוגת תקרת הזכוכית" ועוד.
מעבר לדרך המבריקה שבה משרד הפרסום מנגיש את הנושא לקהל הרחב, בעצם קניית העוגות הקהל עצמו לוקח חלק במהלך לצמצום הפער, גם אם באופן מזערי. 5% מכל מחזור ההכנסות שנובע ממכירת העוגות יועבר כתרומה לגוף מקומי ברומניה בשם Filia center, המעניק לנשים מאזורים כפריים הכשרה ולימודי העשרה בתחומים עסקיים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה