תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים יוצא למכרז; הכנסת תדון בקמפיין האחרון

תנאי הסף למכרז גמישים למדי ומאפשרים התמודדות לחברות עם ניסיון של 3 שנים ומחזור של 10 מיליון ש' בשנה. במקביל, ח"כ זנדברג תוקפת את הקמפיין החדש של הרשות שעלה בגל"צ, ותכנס את הוועדה הפרלמנטרית בראשה היא עומדת
משה בנימין | (1)

הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס. עד כה טופל התקציב ב-4 השנים האחרונות במשרד הפרסום מקאן תל אביב.

על פי אתר יפעת מכרזים, מסמכי המכרז החדש קובעים שהתקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים, "בהתאם למדיניות הרשות, יעדיה, צרכיה ותקציביה". תנאי הסף להתמודדות במכרז גמישים למדי ומאפשרים לחברות פרסום עם ניסיון של 3 שנים ומחזור של 10 מיליון שקל ומעלה בשנה, להתמודד על התקציב. התקשרות עם המשרד הזוכה תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות (שנה אחת בכל פעם) עד למקסימום של 4 שנות פעילות עד למכרז הבא. הערבות הבנקאית הנדרשת להתמודדות בכרז תעמוד על 50 אלף שקלים. 

עוד מציינת הרשות כי המשרד הזוכה בתקציב יחל את עבודתו באופן מיידי ויידרש לנהל את מסע הפרסום לרבעון האחרון של שנת 2016, דהיינו חודשים אוקטובר-דצמבר 2016. בין השאר, במסגרת הטיפול בתקציב הפרסום, השירותים אותם דורשת הרשות יינתנו גם בשפה הערבית והאמהרית. על המשרדים המתמודדים במכרז לספק בעצמם את השרותים בשפות הנ"ל ובמידה ואין באפשרותו לעשות זאת, יהא עליו לשכור שרותים של קבלני משנה לעניין זה ולנהל אותם מקצועית וכספית.

מסמכי המכרז מפרטים גם מהם האתגרים הפרסומיים שאיתם יתמודדו המשרדים. מקרה לדוגמא הוא "השפעת אלכוהול על עוברים בתקופת ההריון". במסגרת זו הם יידרשו להצידג מהלך שייצור "מודעות והנעה להפסקה מוחלטת של שתיית אלכוהול על ידי נשים הרות" בתקציב של 350 אלף שקל לפעילות. המקרה השני הוא "שיפור הדימוי של בני הקהילה האתיופית בהקשר של צריכת אלכוהול".

במהלך שנת 2015 התמקדו הקמפיינים של מקאן תל אביב עבור הרשות בסמי הפיצוציות תחת הכותרת "סמי פיצוציות - אין לך מושג איך זה ייגמר" ובנזקי עישון קנאביס תחת הכותרת: "אל תתן לגראס להחליט בשבילך".  לאחרונה עלה בגל"צ קמפיין רדיו של הרשות, שטוען כי ג'וינט פגע קשות בנערה. 

 האזינו לקמפיין השנוי במחלוקת

הקמפיין הזה עורר זעם אצל ח"כ תמר זנדברג (מרצ), יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בנגדי הסמים והאלכוהול ומי שנחשבת לתומכת בלגליזציה של סמים קלים בישראל. זנדברג החליטה לכנס השבוע את הוועדה  לדון בתקציב הפרסום של הרשות, עוד לפני שנודע לה מאייס כי התקציב גם כך יוצא למכרז.   "נדהמתי לשמוע את הפרסומת הארכאית שלא מחוברת למציאות בשום צורה, אשר הסיכוי שלה לתרום להסברה אמיתית ומשמעותית אפסי", מסרה זנדברג לאייס. "לא ברור לי באיזה אופן מתקבלות ההחלטות ברשות ומוצאים כספי הציבור המושקעים בה אם כזו פרסומת עולה לאוויר בקמפיין ארצי ועד כמה הגורמים שהמציאו ואישרו אותה מבינים את תפקידם ומבצעים אותו באופן הטוב ביותר. הדיון ביום רביעי נועד לחשוף לציבור את חלוקת תקציב הפרסום ברשות ואת האופן שבו מתקבלות החלטות, על מנת שכספי משלם המסים לא ימשיכו להתבזבז על קמפיינים חסרי משמעות שנשמע כאילו נכתבו לפני 40 שנה". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ברשות למלחמה בסמים מסרו לאייס כי "תקציב הפרסום של הרשות שקוף וגלוי לכל, וכפי שהוא ניתן בפרוטרוט לכל דורש, כך יהיה גם ביחס לוועדת הסמים של הכנסת. הנתונים מדברים בעד עצמם, אחד מכל 6 בני נוער שמשתמשים במריחואנה, מתמכר לסם, 20% מהמאושפזים הצעירים בכפרי הגמילה מגיעים לשם בשל שימוש במריחואנה, סם שמי שמקלים ראש בסכנות הטמונות בו, מסייעים להפחתת תחושת המסוכנות לגביו בקרב בני הנוער. הראיה הטובה ביותר לכך היא שקולורדו בה הונהגה לגליזציה מלאה לפני כשנתיים, היא גם המדינה המובילה בארה"ב בשימוש בסם בקרב בני נוער (למרות שחוקית הסם אסור בשימוש לבני נוער)".

עוד נמסר כי "תפקידנו הוא לעשות כל שביכולתנו בכדי להיאבק בתופעת השימוש בסמים והשתייה המופרזת של אלכוהול וזו גם מטרתו של הקמפיין הנוכחי בו משולבים גם גורמי מקצוע, דוגמת הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל כפר הגמילה רטורנו".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משיח תתעורר (ל"ת)
    משה 05/06/2016 15:30
    הגב לתגובה זו