זרמון מסיים את הרומן הבינ"ל: רשת DDB העולמית מחפשת בישראל נציג חדש
רשת הפרסום DDB העולמית מחפשת אחר נציג חדש בשוק הישראלי במקום משרד הפרסום של אילון זרמון - כך נודע לאייס. לאחרונה החלה הרשת בגישושים ראשוניים בקרב משרדי פרסום מקומיים, בשלב זה עדיין ללא נציג מקומי, אלא באמצעות פנייה מעבר לים.
השותפות בין זרמון ל-DDB עמדה על כ-7 שנים, ותחילתה עוד בתקופת זרמון גולדמן, בה המשרד הוחזק בשותפות על ידי הדר גולדמן ואילון זרמון שנפרדו בשנת 2012. החיבור בין הצדדים הסתכם בייצוג בלבד ולא תורגם בשום שלב לרכישת מניות על ידי הרשת הבינלאומית. לאייס נודע עוד כי הפרידה הרשמית בין הצדדים התרחשה במהלך השנה החולפת, ביוזמת זרמון עצמו שחש כי החיבור שלו עם הרשת העולמית חסר את ערך המוסף המסחרי שלו הוא ציפה. בשיחה עם אייס אומר זרמון כי ״כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות ונראה לנו שבעידן המודרני והדיגיטלי אין ערך לאפיליאיישן ישן מסוג זה״.
בין השורות, התגובה של זרמון מרמזת למעשה לעסקה הלא משתלמת בין הצדדים, אותה הוא החליט לסיים. לאייס נודע כי משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית, השימוש בשם ולמעשה הזכות לשמש כנציגם בישראל. הסכום ששילם זרמון נקבע כנגזרת ממחזור הפעילות מדי שנה בהיקף אחוזים שסוכם בין הצדדים.
כעת כאמור, נציגי רשת הפרסום מחפשים אחר נציגות חדשה בישראל. עם זאת, התוצאות של שיתוף הפעולה עם זרמון בישראל ודבריו בשיחה עם אייס עשויות להקשות על סיכוייה למצוא פרטנר חדש, למרות ההיענות והנכונות הטבעית של משרדים מקומיים לחבור לשם בינלאומי. על פניו נראה שישנן 3 סיבות לחבירה שכזו: הסיכוי לקבל תוספת עבודה באמצעות הרשת הבינ"ל (לקוחות/ תקציבים חדשים), אפשרות לרכישה עתידית על ידי הרשת - EXIT וחשוב לא פחות - האגו - התהדרות בניחוח החו"לי של חבירה לרשת בינלאומית בעלת עשרות סניפים.
האלטרנטיבות שעומדות בפני הרשת הבינלאומית במידה וזו מחפשת אחר משרד בסדר גודל דומה לזה של זרמון אינן רבות. בתוך 20 הגדולים נותרו 2 משרדים בלבד שאינם מקושרים לרשת בינלאומית כלשהי: ברוקנר יער לוי בעשירייה הראשונה ופרסום אברהם בעשירייה השנייה. עם זאת, בקרב העשירייה השלישית עשוים להיות משרדים נוספים שמפגינים נתוני צמיחה ועשוים להיות על הכוונת של DDB, או דווקא השחקנים הבכירים מתחום הדיגיטל בישראל - בחירה שמגלמת בתוכה גם הישענות על השם הטוב של תעשיית הדיגיטל/טכנולוגיה בישראל, למרות שענף הפרסום המקומי ידע ימים טובים יותר גם בגזרה זו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.חבליורם 07/06/2016 12:08הגב לתגובה זו1 0חבל שאנשים מנצלים כל הזדמנות להכפיש וללכלך לאילון זרמון יש הרבה זכויות בענף הפרסום גם אם הקו שלו והדרך שלו לא תמיד מקובלת וראויה. יש להפריד בין האיש לבין הטעם האישי.סגור
-
6.לא ידעתי שזרמון עוד קייםאישביצה 06/06/2016 23:18הגב לתגובה זו1 1מה הוא עובד מבית אבות?!סגור
-
5.סנטו מסיים את ההתקשרות עם סנטהראובן הגאון 06/06/2016 20:10הגב לתגובה זו0 0לא יכול להיות שעולה כתבה שאינה מספרת על מדד סנטו.סגור
-
4.זרמון גומר? לא אימפוטנט? (ל"ת)הדר 06/06/2016 17:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.משרד פחחח! תמיד היה, תמיד יהיה (ל"ת)א' 06/06/2016 17:16הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
2.יש מי שלא סיים רומן עם זרמון ?שולה 06/06/2016 15:48הגב לתגובה זו4 0כל מי שמתקרב לאיש הרע הזה גומר רע. זה משרד שאין לו יותר זכות קיום.סגור
-
1.אחי אתה דינוזאור אמיתי. (ל"ת)חבר של אילן 06/06/2016 15:42הגב לתגובה זו0 0סגור