25 שנה לטויוטה בישראל: כך נראו הפרסומות לאורך השנים
בשבוע שעבר ציינה חברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל 25 שנות פעילות בארץ. במהלך חצי היובל של הרכב היפני בישראל, נמכרו מעל ל-400 אלף מכוניות, מחציתן מדגם הקורולה. את נקודת הציון חגגו ביוניון מוטורס באירוע שאליו הוזמנו כל ספקי החברה שליוו את המותג לאורך השנים.
באופן שאינו שכיח, אחד הספקים שליווה את יוניון מוטורס מיומה הראשון בישראל הוא רמי יהושע, שלמעשה הקים את המשרד שכיום נחשב לאחד הגדולים בישראל, לאחר שקיבל לידיו את תקציב הפרסום של המותג. בזמנו המשרד שהוקם במאי 1994 נקרא יהושע ושות' עד לרכישת חלק מהמניות על ידי רשת TBWA העולמית ב-1997 ושם המשרד שונה ליהושע TBWA. יהושע שהחל את דרכו כתקציבאי בבינג ליניאל הצטרף כשותף לבילצקי, ערמוני, יהושע ואז יצא לדרך עצמאית כשהרוח בגבו מגיעה מכיוון תקציב טויוטה.
יהושע שזכה למגן הוקרה מחברת יוניון מוטורס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זה אחד מאותם ערבים נדירים. טויוטה חוגגים 25 שנות פעילות מרשימה בישראל. מותג הרכב המוביל 14 שנה ברציפות. מעל 400 אלף מכוניות. אחד מעשרת המותגים הכי חזקים בכלל בישראל. אנחנו שם לידם. כבר 25 שנה. לחיי 25 השנים הבאות".
רמי יהושע באירוע החגיגי של יוניון מוטורס
אם תרצו, בקלישאה בלתי נמנעת, הקמפיינים של טויוטה לאורך השנים מקפלים בתוכם את סיפור תעשיית הפרסום בישראל, ממודעות פרינט בעיתון ושלטי חוצות עד לקמפיינים מושקעים בטלוויזיה ומהלכי דיגיטל - דרך הקורולות הראשונות שכיום נראות מיושנות ואז נחשבו לקדמה טכנולוגית. באותו האופן ניתן לראות כיצד השפה הפרסומית נעה מטקסטים ארוכים למסרים מהודקים ומדויקים, ביחס ישר לרמת הקשב המצומצמת של קהל היעד המופץ בתכנים מכל עבר.
לפני שנות ה-2000: מודעות העיתונים של טויוטה
כמו בפרסומות רבות בקטגוריית הרכב, המוצר עצמו מצטלם מעולה ומרהיב בכל פעם מחדש, ומקבל גם את הבמה הראשית. האמת היא שלא הרבה השתנה וגם בפרסומות הטלוויזיה, הרכב מככב ברוב הפרסומות ומקבל את מרבית זמן המסך. עם זאת, היו גם פרסומות שניסו להגיע אל הקהל מכיוונים אחרים, כמו: האוטו למשפחה, הג'יפון לאשה, לגבר, לאבא הגיבור, לצעירים או לחולי השטח.
לאנדקרוזר - כל הדרכים פתוחות בפניך
טויוטה RAV4 - מכוון לקהל הנשי
טויוטה חפתים - מדברים לגברים
טויוטה. אבא גיבור
טויוטה. מי היה מאמין
משחקים במים
טויוטה למשפחה
טויוטה. מדברים לצעירים - Make me feel like
טויוטה RAV4 - אחרי שהוכוון לקהל יעד נשי, כעת למשפחה ב-2013
טויוטה AYGO לצעירים - מהפרסומות החדשות של השנה האחרונה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה