למרות שפרסומת 'המקצוענים' קצת מרגיזה - התובנה מדויקת והמסר חד
שבוע ימים הופיעה גילה אלמגור בטיזר באתרים בעלי טראפיק כבד כגון ynet ועוד, כשהיא אוחזת זית והכותרת אומרת: "נשארתי עם הזית ביד".
בתור אחת שלרוב מחפשת את האיקס בצד שמאל למעלה כדי לסגור את חלון הפרסומת ולהגיע כבר לתוכן שאותו אני מחפשת, אני מודה שהסתקרנתי ולחצתי על גילה אבל כלום לא קרה. הבנתי שאני ממולכדת בטיזר כמו שטיזר אמור למלכד אותי. במשך מספר ימים המשכתי ללחוץ לשווא עד שזה הגיע. המשפט שנופל כמובן על משפט מאד בוטה סקרן אותי והאסוציאציות הלכו לכמה כיוונים - דברים שקשורים לזיתים ודברים שקשורים לגילה אלמגור.
כמובן שאילו הייתי מוצאת את עצמי בפרסומת למזון או שמן, הייתי מתאכזבת. מסתבר שמדובר בדברים שקשורים לגילה אלמגור, וגילה אלמגור קשורה לזכויות ומודעות חברתית, במיוחד בשנים האחרונות.
הפרסומת היא לאתר המקצוענים, והמסר חד וחלק. כשמדובר בשירות, במיוחד שירות של שדרת המתקנים/ משפצים/ 'הנדי מן' - אנחנו חיים בתרבות של קח את הכסף וברח. תרבות של ראש קטן, וכולנו מצויים בסיכון סביר שאנשי מקצוע אלמוניים, לא מוכרים ולא מומלצים - ידפקו אותנו. אז או שתיקח צ'אנס שיעשו לך עבודה גרועה וייקחו ממך סתם הרבה כסף, או שתיכנס למקצוענים ותמנע את זה.
כדי לעמוד על הזכות שלנו לקבל שירות הוגן צריך לצאת מההרגלים שלנו ולהיכנס לאתר שמחלק את העולם למקצוענים ולא מקצוענים. 'המקצוענים' עושה סטנדרטיזציה לאנשי מקצוע, ומאפשר לנו בכך לקבל את הטובים ביותר.
טכנית, אתר 'המקצוענים' אינו אלא לוח מודעות עם שקיפות, דהיינו - עם ציונים ודירוגים של אנשי מקצוע. מי שלא יודע לעבוד או להתייחס ללקוחות שלו עף משם מהר מאד וכדי לשמור על מעמדך ב'מקצוענים' עליך להישאר נאמן לרף של ערכים, ביצועים, שירות ומחיר.
ברמה הפונקציונלית אין פה שום בשורה כי את האתר השקוף עם מנוע ההמלצות והסינון שמקדם אותך - המציאו מזמן. מה שהופך את הפרסומת למעניינת ובולטת זה פוקוס לא על המוצר והאתר אלא על התועלת הרגשית והערכית של המשתמש. החיבור בין אתר שמקפיד על פיקוח, סינון ורמות מחיר - לבין ערכים של הוגנות וזכויות בסיסיות. כלומר - ערכים רגשיים, תרבותיים וחברתיים.
גילה אלמגור מסמלת את הקול הבוגר, האחראי, הליברלי והפלורליסטי בעם ישראל. היא מעורבת שנים בפעילות עם אוכלוסיות חלשות. לאחרונה היא התבלטה בסוגיית אמני ישראל אל מול אירוע מירי רגב - כמי שמתעקשת על חופש הביטוי האישי והאמנותי.
אמנם זה נכון שהקליפ מוטה מבחינה אתנית, וזה נכון שאפשר להאשים אותו באשכנזיות יתר, והוא אף הצליח להרגיז כמה אנשים בגלל זה. אבל מצד שני, הרבה יותר ממה שהיא אשכנזית ושמאלנית - מייצגת גילה אלמגור את חופש הביטוי והזכות לקבל את מה שמגיע לך, ולדעתי זה הופך אותה הולמת את התפקיד של מי שעבורו נוצר אתר 'המקצוענים'.
הקליפ עצמו בוטה ומציג שרברב מזלזל וחזירי ולקוח קרבן ש'אכל אותה'. הוא נוגע בעצב חשוף ואמיתי. המצב הזה הוא מצב שהרבה מאיתנו מכירים. וככל שאנחנו יותר 'חלשים' הווה אומר - פחות מבינים בנושא הטכני, בודדים יותר ואולי גם נשים - גובר התיאבון של אנשי מקצוע לא ישרים לנצל אותנו. אין ברירה אלא להציג את האמת במערומיה. התובנה הזו מזכירה את המוסכניק בקליפ הלוטו - אותו אחד שמחליף ללקוחה את הרדיאטור פעמיים בחודש ואומר לה: What was was was was. זוכרים?
אז בשני המקרים התובנה מדויקת ובאמת, אם לא זכית במיליונים בלוטו, כדאי שתיעזר במקצוענים ותגביר את סיכוייך לקבל שירות אחראי והוגן, אחרת אתה עלול להישאר עם הזית ביד. ואנחנו לא רוצים את זה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
18.הפעם הגזמת עטרהאני 07/08/2016 09:26הגב לתגובה זו1 1לא סתם לא התייחסת לבדיחה של הזית. עטפת את הביקורת במילים כמו ״אסטרטגיה״ ו״חברתי״, אבל הדרך יקירתי, הדרך- אני פרסומאית וממש לא מתחסדת. מאחורי קמפיינים למכביר ובאזז ובלאגן - הכל סבבה. אבל פרובוקציה לשם פרובוקציה? שגילה אלמגור בפריים טיים תגיד ״השארת אותי עם הזית ביד״ וזה יעבור לסדר היום? no, no, no (ולא - לא יבוא כאן yes בסוף...) פשוט נמוך ומבזה - במיוחד לגילה אלמגור - הגברת הראשונה של... של מה בעצם? סתם מביך ורדוד. סתם באזזז ואם זה חזות הכל - אז חבל.סגור
-
17.פחחחח.... ברור שזו דיעה בתשלוםאחד העם 05/08/2016 12:48הגב לתגובה זו0 4פרסומת דוחה. גילה גם דוחה. זקנתה מביישת את נעורה. מצד שני בנעוריה היתה מלכת/זונת הכביש. ואגב - אתר מידרג הרבה יותר אמין אם אני מחפש שרברב או שיפוצניק.סגור
-
16.פרסומת מעולה! די לצדקנות! מי לא קילל כשעבדו עליו.... (ל"ת)susu 04/08/2016 23:22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
15.נכון שמדברים על זההאמיתי 04/08/2016 08:48הגב לתגובה זו0 1ונכון שעל פניו הקמפיין "הצליח", אבל מה בסוף נזכר מהמותג? משחק מילים על זין?סגור
-
14.פעם מלכת הכביש. היום מלכת הכבישה.ירון 04/08/2016 01:13הגב לתגובה זו0 1ממש יונה עם עלה של זית (בשיכול אותיות זה נשמע טוב יותר)סגור
- טען עוד
-
13.בעיקר מעורר רחמים (ל"ת)רונית 03/08/2016 19:20הגב לתגובה זו2 2סגור
-
12.לא מזמין דרכםזוזו 03/08/2016 18:44הגב לתגובה זו4 3אם אתם חושבים שכל בעלי המקצוע רמאים. תשארו אתם עם הז** ביד.סגור
-
11.נובחיםהכלבים 03/08/2016 16:36הגב לתגובה זו5 2והשיירה עוברת. אחלה קמפיין מסכים עם עטרהסגור
-
10.קצת מרגיזה זה האנדרסטייטמנט של השנהאוחנה 03/08/2016 16:13הגב לתגובה זו1 3עלבון לאינטיליגנציה, לגילה ובכלל. גימיק שאולי עשה רעש, אבל ממש לא גרם לי לרצות להיכנס לדף שלהם.סגור
-
9.מלינרסקי הוא הגדעון החדשבית השיטה 03/08/2016 15:11הגב לתגובה זו3 4עושה פח בכוונה כי זה הכי קל והכי מכניס. עוד מעט יעשו קייס לפסטיבל יס פלנט בראשון ויזכו בזית פלטינוםסגור
-
8.קמפיין מעולהבהחלט מסכים 03/08/2016 14:59הגב לתגובה זו4 2מסכים עם כל מילה, עשה יופי של באז ועבודהסגור
-
7.הכי חשוב מהכלנועה 03/08/2016 13:16הגב לתגובה זו4 2זה שאף אחד לא נשאר אדיש זה עבד!!!!סגור
-
6.פרובוקציהפרובוקציה 03/08/2016 11:38הגב לתגובה זו11 7פרובוקציה לשם הפרובוקציה! רע, עלוב, נמוך ומבזה את הענף ואת גילה. אבוי לפרסום כזה, אבוי לפרסומאי שמציע ועושה כזה ואבוי למבקר שנותן לגיטימציה ומשבח את זה. זה לא יותר ולא פחות מביזיון!סגור
-
תובנהגילה 03/08/2016 16:39הגב לתגובה זו2 0תכלס זה באמת יושב על תובנה אמיתית. על מי תסמוך? על החברים שלך בפייסבוק? על המלצה של מישהו שקיבל פעם שירות טוב ולכן מספר על השיפוצניק שלו נפלאות? הם אומרים במפורש שהם לוקחים אחריות. יופי של פיצוח קריאטיבי. גם גילה זו יציאה , למרות הביקורת שאני מסכים עם חלק ממנהסגור
-
5.מנץ' מעופפים כמו פרפר ועוקצים כמו דבורה (ל"ת)מוחמד עלי 03/08/2016 11:12הגב לתגובה זו3 4סגור
-
עוקצים אולי כמו עזר וייצמן עם סקסיזם של זקנים (ל"ת)קריאייטיב מיידל'ה 03/08/2016 17:52הגב לתגובה זו0 3סגור
-
4.מביך - כמה שילמו לכם כדי להגיד את זה?קפטן קריאייטיב 03/08/2016 11:05הגב לתגובה זו4 6גרוע כמו כל החרא שאתם עושים. מדינה פח. רעיונות פח. לקוחות פח. אנשי קריאייטיב גרועים. תמותו.סגור
-
וואי קפטן נשמע שהספינה שלך טבעה ואתה טובעקפטנית אנושית 04/08/2016 10:46הגב לתגובה זו0 0בתסכול ומירמור. חבל !סגור
-
3.אין ספק ששיחקו אותהרון 03/08/2016 10:56הגב לתגובה זו6 4אי אפשר להתווכח עם הבאזז והחשיפה שהקמפיין קיבל אפשר להתווכח על הרבה דברים , אבל שורה תחתונה זה העביר את המסרסגור
-
2.התקשרו מהנייטיז בקשו את הבדיחה של הזית חזרה (ל"ת)מנצ אתם יכולים יותר 03/08/2016 10:36הגב לתגובה זו7 5סגור
-
סקסיסטי ומיושן כמו טלפון קווי (ל"ת)מנצ אתם יכולים יותר 03/08/2016 15:03הגב לתגובה זו4 3סגור
-
1.המקצועניםשחר 03/08/2016 10:30הגב לתגובה זו4 1הבשורה של אתר המקצוענים היא מוקד הגישור שעוזר ללקוחות שמשתמשים באתר להתמודד עם קשיים ומחלוקות מול בעלי המקצוע ובכך חוסך הרבה עוגמת נפש ושנים של הליכים משפטיים. בקרה וחוות דעת זה יפה וחשוב אבל מוקד הגישור הוא השירות החשוב, הייחודי והיעיל עבור כל הצדדים .סגור
-
תודה לך "יוסי מקצוענים"וואלה 04/08/2016 11:39הגב לתגובה זו0 1על ההגנה שסיפקת למותג שלך ועל נאמנות ארוכת השנים שלך. קבל עט מוזהב.סגור
-
שחר תגובה עניינית ונכונה. תודה על קול הגיוני! (ל"ת)יפית 04/08/2016 10:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
המקצועניםטל 03/08/2016 22:47הגב לתגובה זו0 0עד כמה אפשר לסמוך על נותני השירות שמפורסמים באתר?סגור