: היחצן ש"לוקח" קרדיט על עבודות של אחרים
איש יחסי הציבור ברק רום הצליח להרתיח מספר קולגות שלו בשבועות האחרונים לאחר שהעלה בעמוד הפייסבוק המקצועי שלו "ברק רום - יחסי ציבור" פוסטים על מותגים כאלה ואחרים, מהם עולה לכאורה כי הוא זה שמלווה אותם מקצועית, ואחראי להצלחתם. ואולם, בין אותם מותגים לרום אין בפועל כל קשר.
אז מי מתבלבל אתם שואלים? כמעט כל מי שקורא, ובעיקר משרדי היח"צ שמטפלים באותם מותגים ומי חושב שהפוסטים אינם טוענים לכך שברק רום מלווה את המותגים? נכון, רום בעצמו.
רום עשה זאת לפחות ב-3 מקרים של לקוחות מוכרים וידועים במשק הישראלי: קופיקס, רשת הפארם החדשה שהושקה לאחרונה גוד פארם, ושירות האופניים תל אופן של עיריית תל אביב . מותגים אלו מטופלים בהתאמה על ידי משרד יחסי הציבור של נאווה פיליזר, דני לוי תקשורת ומערך הדוברות של עיריית תל אביב. המותגים עצמם וגם 3 גופי היח"צ והדוברות לא עבדו עם רום על מהלכי היח"צ המדוברים וניהול הפעילות התקשורתית.
האסטרטגיה המבלבלת של ברק מבוססת על פוסטים מרומזים שלכאורה ניתן להבין מהם כאילו הוא איש יחסי הציבור של המותגים, ומנגד מאפשרת לו להסביר אחרת למי ששואל, כשלדבריו הוא מעולם לא טען שהוא זה שעומד מאחורי המהלכים.
כך למשל הוא כותב על השקת גוד פארם לצד צילום העיתון: "TheMarker - מהפיכת הצרכנות נמשכת בליווי שלנו". אם תשאלו את ברק רום לפשר הדברים "ליווי שלנו" - מונח מקובל בשוק יחסי הציבור המציין ליווי תקשורתי של מותג, הוא מסביר כי הכוונה לליווי של החנות שנמצאת בסביבה שבה הוא נמצא והוא מלווה את הקמתה כצופה מהצד וכעובר אורח.
הפוסטים שמשתמעים ל-2 פנים ממשיכים באותו האופן גם במקרה של קופיקס כשהוא מציין "הצמיחה נמשכת" או במקרה של תל אופן שם הוא מציין "ככה זה כשלוקחים משרד יח"צ טוב". בפוסט נוסף שלו על רשת 'גוד פארם', שגם דרשה ממנו להסיר מהפייסבוק שלו את הפוסטים הנוגעים אליה, הוא כותב: "SO GOOD שובר את תל אביב עם תור בלתי פוסק בליווי שלנו" וכן, כשהוא מציין "ליווי שלנו", מדובר בליווי כמי שעבר ליד החנות, פשוטו כמשמעו.
רום הוא יחצן שנוי במחלוקת. לפני כ-5 שנים יזם שירות ללקוחות קטנים ובינוניים במסגרתו תמורת 1,500 שקלים בחודש, יוכלו לקבל שירות יחסי ציבור. במסגרת המיזם אמר רום כי הוא ידריך את העסקים כיצד לטפל ביחסי הציבור של עצמם, משרדו יכין להם 12 קומוניקטים בחודש ואילו העסקים עצמם יבצעו את הפנייה לתקשורת. בשוק יחסי הציבור פקפקו בזמנו במהלך, ולא ברור כמה הצלחה הוא נחל בשנים האחרונות.
לפני כשנתיים החליטה הרשות השנייה להסיר את תכנית הנדל"ן בזמנו של רדיו תל אביב בהנחייתו של רום 'בונים על זה', בשל חשד למכירת אייטמים, וזאת לאחר שהרשות קיבלה מידע על כך. בזמנו מסר רום לכלכליסט: "לא מכרתי מעולם אייטמים בתוכנית הרדיו וכל המתראיינים בה נבחרו על בסיס מקצועי. במייל המדובר נעשה ערבוב בין עבודתי בפועל כמנהל משרד יחסי ציבור המשווק תוכן ללקוחות לבין היותי מגיש בתכנית ברדיו תל אביב".
אייס פנה לאותם משרדים כדי להבין מה הקשר של ברם רום אליהם. מרשת גוד-פארם נמסר בתגובה: "אנו עובדים עם משרד 'דני לוי תקשורת' מיום הקמת הרשת. איננו מכירים את האדון המדובר".
ממשרד יחסי הציבור פיליזר תקשורת בבעלותה של נאווה פיליזר נמסר בתגובה: "משרד פיליזר תקשורת בבעלות נאוה פיליזר הוא המשרד שהשיק את רשת קופיקס וסופרקופיקס בישראל. זהו המשרד היחידי שמטפל ברשת, כולל בנושא השקת המפעל החדש ביבנה. התמונה והידיעה הם פרי עבודתם של פיליזר תקשורת. את התמונה צילמה עובדת המשרד שהייתה עם נאוה במפעל נעה אשכנזי. אנו המומים מהשקר הגס, ויותר מכל מרחמים על איש מקצוע שנאלץ לשקר לרמות ולהטעות כי אין לו עבודה משל עצמו להיות גאה בה".
בעיריית תל אביב אומרים לגבי רום: "לא מכירים".
ברק רום: "מעולם לא לקחתי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי"
ומה יש לברק רום לומר על הדברים? "אני מתקשר עם אלפי אנשים בחודש, חלקם באים להרצאותיי, חלקם מקבלים ממני ניוזלטר, חלקם קוראים אותי ברשת. אני כבר שנים מתייחס לתופעות צרכניות ועסקיות שמעניינות אותי ומעניינות את הקהל שלי, שרוצה לשמוע את דעתי בנושאים אלה, בין אם מדובר בלקוחותיי ובין אם מדובר בעסקים מצליחים אחרים, שזה ממש בסדר שיעבדו עם משרדי יחצ אחרים!".<
לדבריו, "מעולם לא לקחתי לעצמי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי, אפילו לא פעם אחת טענתי שאני מטפל בעסק שלא היה לקוח שלי בפועל. בחרתי לפרגן פעמים רבות אחרים - חבל שזה משמש מתחרים להשמיץ ולא להעריך את רוחב הלב. כאיש יחסי ציבור ותיק ומוביל - אני חושב שראוי וכדאי להתייחס לעניינים שעל סדר היום, גם אם אני לא מוציא על כל פוסט חשבונית.... אם הייתי כותב רק על לקוחות - הייתי חוטא לתפקידי, מונע מהקהל שלי מידע חשוב ומעניין וממש משעמם את הקהל שלי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה