המלך עירום? ממש לא - פרסום בדיגיטל הוא מה שחשבתם ויותר
ונפתח בחדשות הטובות: מי שחשב לרגע שבכל הקשור לפרסום דיגיטלי המלך הוא עירום, טוב שיידע שהמלך לבוש טוב מתמיד ושגם פרוקטר אנד גמבל מעולם לא הפסיקו לפרסם בפייסבוק, הם פשוט עשו שינוי בדרך שבה המדיה מוגשת לגולשים.
יש כלל מאוד חשוב בשיווק שלעיתים מותגים נוטים לשכוח: מותגים צריכים להיות היכן שהקהל שלהם נמצא. ברדיו, בטלוויזיה, בשילוט חוצות, בפרינט וכן, גם במדיה הדיגיטלית ובראשה המכשיר הקטן הזה שלפי פרסומים זרים רובכם נוגעים בו דבר ראשון על הבוקר עוד לפני כוס הקפה.
כפי שמתרחש בשנים האחרונות באנושות כולה, גם עולם השיווק והפרסום עובר תהליך מהפכני. אם תרצו - אבולוציוני. התפישה שהטלוויזיה היא כלי המיתוג הטוב ביותר, עדיין נכונה - כרגע. וחשוב להדגיש כ-ר-ג-ע (ולא נכנס כרגע לדיון הפילוסופי אודות המזפזפים ועידן ה-PVR). כי מה שקורה במרתפי דור ה-Y ובני הנוער ובדרך שבהם הם צורכים תכנים לא יהיה רלוונטי בעוד 5 או 10 שנים. ועל זה כבר אמר מישהו חכם:if you don’t like change, you will like irrelevance even less.
וכאן יש אבל גדול - במונחים של ROI, כבר הרבה מאוד שנים המדיה הדיגיטלית הולכת ומתפתחת והופכת את הכסף של המפרסמים לחכם ועצמתי יותר (במיוחד בתקציבים שאינם מספיקים לטלוויזיה). אם נשים לרגע מילות באזז בצד וננקה את הרעש, במקרה והמותג שלכם נמנה על מאות המותגים הבודדים בישראל שמסוגל להעמיד תקציב פרסום ראוי שישרוף נקודות רייטינג ויחדיר את המותג שלכם - זכיתם. במידה ולא, עדיין עומדים לרשותכם מגוון רחב של כלים, כולל וידאו מאוד אפקטיבי וחווייתי (סנאפצ׳ט למשל תשיק ממש בקרוב אפשרות לפרסם בוידאו 360) ועוד מגוון כלים מדידים המאפשרים לכם להפוך את תקציב המדיה להרבה יותר חכם ולומד.
וזה עוד מבלי שדיברנו בפרמטרים של מעורבות עם המותג, חשיפה אורגנית ו-Consumer Generated Media שרק אתם והחברים שלכם במדיה הדיגיטלית יודעים לייצר מבלי שאפילו ידעתם על זה. אה, ולא לשכוח שבפרסום, כמו בפרסום, יש לנו את אותו סיכום ישן עם הצרכן: תן לי רגע הנאה ואתן לך רגע הקשבה. אולי אפילו יותר. לכן, עם כל הכבוד למדיה, עדיין אין תחליף לרעיון שיווקי גדול.
לסיכום, לא צריך לפחד מדיגיטל, פשוט צריך לעשות אותו כמו שצריך.
* הכותב הוא מנכ״ל ובעלים שלtwentythree - סוכנות לשיווק דיגיטלי
- 8.המבין יבין 23/12/2016 18:29הגב לתגובה זואפילו בשביל כתבת יחצ בתשלום זה רדוד על סף הטמטום
- 7.אייל 06/09/2016 11:22הגב לתגובה זוהמאמר הזה הוא מאמר תגובה למאמר שהתפרסם לפני כמה ימים שאומר שהמלך הוא עירום בנוגע לדיגיטל. בלי להבין שמדובר במאמר תגובה, המאמר הזה נתפס סתם ככמה פסקאות לא ברורות. כמאמר תגובה הוא דווקא קצר, קולע, ברור ונכון
- 6.ולמה הוא גינג'י? (ל"ת)מי זה 23 ? 05/09/2016 16:09הגב לתגובה זו
- 5.וואט 05/09/2016 15:19הגב לתגובה זופאק
- 4.דני 05/09/2016 13:52הגב לתגובה זוכתבה מלאה במילים ללא כיוון
- כשלא שיודעים עברית כותבים "שלא" (ל"ת)דני אתה עילג 06/09/2016 09:28הגב לתגובה זו
- 3.עודד 05/09/2016 13:22הגב לתגובה זואוסף של פסקאות שלא אומרות כלום ולא תורמות שום דבר לשום דיון. מקווה שכתב את זה איזה איש יח"צ או תקציבאי.
- 2.קופי דיגי 05/09/2016 13:06הגב לתגובה זוכולם מחפשים רעיונות טובים, בכל כלי אפשרי. זה לא שונה גם בדיגיטל והפלטפורמות החדשות שהוא מעניק.
- 1.אורן 05/09/2016 12:38הגב לתגובה זולא נהרוס לצרפתי את מצב הרוח עם דעתנו, על כתבת היח"צ המשעממת והמיותרת שלו.