מערכת גלובס
צילום: צילום גולשים

מדוע הסיר גלובס כתבה על דירוג אתרי האינטרנט?

שעות לאחר הפרסום כי "וואטסאפ ו-ynet הן האפליקציות הפופולריות בישראל" עפ"י SimilarWeb, הוסרה הכתבה. האם הדבר קשור לשת"פ של גלובס עם וואלה, ואיך הגיבו ב-ynet? 
אלכסנדר כץ | (6)

כתבה על דירוג האתרים והאפליקציות בחודש אוגוסט בישראל, הוסרה אתמול (יום ב') מאתר גלובס, במה שמעלה סימן שאלה גדול לסיבה לכך. אבל נתחיל מההתחלה: העיתון הכלכלי גלובס משתף פעולה עם חברת SimilarWeb המתמחה באיסוף וניתוח מידע על תנועת גולשים ברשת. מספר פעמים בשנה מפרסם היומון הכלכלי את המדד החודשי של נתוני הגלישה של אתרים ואפליקציות בישראל.   אתמול פורסם כי וואטסאפ ו-ynet הן האפליקציות הפופולריות בישראל. רק שישנה בעיה אחת עם כותרת כזו: לגלובס שיתוף פעולה תוכני ועסקי עם וואלה (המתחרה הישיר של ynet), שעל פי נתוני SimilarWeb, נמצא בפער גדול אחרי האתר מבית ידיעות אחרונות ב-2 הקטגוריות – אתר ווב ואפליקציה.   על פי SimilarWeb, בקטגוריית האפליקציות בתחומי החדשות, אחוז המשתמשים הפעילים ב-ynet עומד על 38% מול 24% לוואלה. גם בקרב שיעור ההתקנות מצבו של ynet טוב בהרבה. כך גם בנוגע למספר הכניסות לאתרי הווב. אתר ynet הוא האתר הישראלי ואתר החדשות המוביל עם 45 מיליון כניסות, מול 34 מיליון לוואלה.   כתבה נרחבת בנושא פורסמה באתר גלובס, וזכתה לשיתופים רבים בפייסבוק וברשתות החברתיות. ואולם בשלב מסוים היא הוסרה מן האוויר.

למרות זאת, לינק לכתבה מופיע בגוגל - שמוביל לעמוד גלובס המציין כי "הדף שביקשת אינו נמצא". מאידך, אפשר להגיע לכתבה באינטרנט בגרסת ההדפסה שלה. כמו כן, העיתון גלובס - ש"סוגר" עיתון ב-14:00 וב-16:00 יורד לדפוס - כלל אתמול הפנייה מעמוד השער וכתבה על עמוד שם. כנראה ששם איחרו למחוק אותה בטרם שוגרו העמודים לבית הדפוס.

 ההפנייה משער 'גלובס'

אין זו הפעם הראשונה (וכנראה גם לא האחרונה) ש-ynet מוביל על פני וואלה בדירוג האתרים. אז מה קרה הפעם? שאלה טובה.

בכל מקרה, לאחר הפרסום באייס, החליטו ב-ynet להעלות כתבה בנושא שכותרתה - "ynet - אתר החדשות המוביל בישראל", ועל הדרך לחגוג על חשבון וואלה. בגלובס סירבו להגיב.

מ-SimilarWeb נמסר כי מדובר ב"המדד האמין ביותר בעולם אמצעי התקשורת עליו נסמכים גופי תקשורת מובילים בעולם כמו CNN, וושינגטון פוסט, פוקס, AOL ו-Finanacial Times. המערכת מודדת תנועה, זמן שהיה, שימוש ומעורבות ועוד פרמטרים רלונטיים ביותר מ-80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות ברחבי העולם ומשמשת מאות אלפי עסקים ככלי מרכזי בקבלת החלטות עסקיות בעולם הדיגיטלי. הנתונים שפורסמו הם המדוייקים ביותר שניתן להפיק".  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גלובס נמצא בירידה מה הפלא (ל"ת)
    ניר 28/09/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וואלה אתר פח 28/09/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    האתר של ביבי נתניהו
  • 4.
    לשעבר בווינט 28/09/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    בשנתיים האחרונות ווינט הפך לגוף פרסומות בתוך הכתבות... מסתמך על דוברים ויחצנים ואינו אמין כפי שהיה.... 90 אחוז מהכתבות ממומנות ללא ידיעת הקורא
  • 3.
    מוטי 27/09/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    באריכות אפילו http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001154752
  • 2.
    עיתונאי בכיר 27/09/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    וואלה חבורה של כושלים. העיקר שהם כל הזמן אומרים שהתוכן של ווינט נמוך... ווינט מותג הרבה יותר חזק מהם וזה שהם לא יודעים לקבל את זה ורק מנסים להוציא לכלוך מראה כלפי חוץ על החולשה שלהם
  • 1.
    אחד שיודע 27/09/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    יש להם סטייה של 90 אחוז מהמדידות מדיה שלהם. שיהיו שקופים ויציגו את התביעות נגדם.