מכה לשפ"מ: בוטל הצו להקפאת מכרז הפרסום של התאגיד

הישג לתאגיד, כאשר ביהמ"ש צפוי כעת לדחות את עתירת שפ"מ כנגד תאגיד השידור והמכרז כפי שהוצע, לפיו מפרסמים יוכלו להתמודד על הזיכיון לניהול מערך הפרסום
 | 
telegram
(1)

האם סאגת מכרז הפרסום של תאגיד השידור הציבורי כאן לקראת סיום? בית המשפט החליט לבטל את צו הביניים שהקפיא את המכרז, מה שיסלול את את הדרך לחידוש והשלמת ההליך המכרזי. כפי שמסתמן, בית המשפט המחוזי צפוי בהמשך לדחות את העתירה של שפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים) כנגד המכרז. 

כזכור, שפ"מ, מי שהחזיקה בזיכיון ניהול הפרסום של רשות השידור פנתה לבית המשפט בניסיון למנוע את מכרז הפרסום של התאגיד החדש כפי שהוצע. ההתנגדות של שפמ התמקדה בעיקר בסעיף המתיר לחברות מסחריות/מפרסמים להתמודד במכרז - בטענה כי לא ייתכן שחברה בעלת אינטרסים, המפרסמת בעצמה ומקדמת את מותגיה ושירותיה, תוכל לנהל את מערך הפרסום של התאגיד באופן ניטרלי.

מנגד, לפני כחודש העבירה המחלקה המשפטית של התאגיד את תגובתה לטענות שפ"מ והציגה את עמדתה בפני בית המשפט לעניינים מנהליים הדן בנושא. בשורה התחתונה, התאגיד סירב לסגת מהחלטתו להעניק למפרסמים זכות להשתתף במכרז, אך בתשובותיו לבית המשפט הוסיף סייגים, כוכביות והבהרות שמטרתן לנטרל את טענות שפ"מ. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות



בין התיקונים והעדכונים ששולבו במסמכי המכרז החדשים, על הזוכה לבנות מחירון בסיס לפרסום בנפרד לכל אמצעי מדיה של התאגיד. התאגיד שומר לעצמו מנגנון פיקוח ובקרה לפיו מחירון הבסיס יאושר על ידי מנכ"ל התאגיד והזוכה יהיה רשאי לעדכן את מחירון הבסיס מעת לעת בכפוף לאישור המנכ"ל. סעיף נוסף קובע כי לא ישודרו פרסומות בחינם, למעט פרסומים מאת התאגיד או עבורו, שקיבלו את אישור המנכ"ל, ולמעט תשדירי פרסום שניתנו כבונוסים במסגרת חבילת פרסום ששולמה עליה תמורה מלאה. עם זאת, בונוסים אלו לא ישודרו בשעות הפריים בטלוויזיה או בשעות האזנה גבוהה ברדיו. 

סעיף נוסף ששולב בגרסת המכרז החדשה והמעודכנת נוגע ל"גילוי מידע". לפיו, "במידה והמציע מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם, כהגדרתו במכרז זה, הוא יפרט זאת במסמך נפרד שיצורף להצעתו ובמסגרתו יציין את זהות המפרסם ואת אופן האחזקה בו, בצורה ברורה ומפורשת".

במקרה שכזה, מציין התאגיד כי "כל מקרה שבו הזוכה במכרז מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם כהגדרתם במכרז, ועדת המשנה לפיקוח על היחידה המסחרית של המועצה, לאחר שתתייעץ עם היועץ המשפטי וסמנכ"לית שיווק ומכירות, תקבע האם יש בכך משום חשש לניגוד עניינים. במקרה שתקבע כי קיים חשש כאמור, הסכמים עם מפרסמים בקטגוריה או בקטגוריות הרלבנטיות, יועברו לאישור מוקדם של היחידה המסחרית. בנוסף לאמור, תהיה רשאית היחידה המסחרית לקבוע הסדרים נוספים לפי העניין".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל מאאד אתם נסגרים
    עובד 10/10/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא נסגרים בנובמבר?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות