הישראלים בדרך לריביירה: ערוץ 1 ו'כאן' שולחים נציגים למיפ
תעשיית הטלוויזיה הישראלית גומרת היום לארוז את המזוודות לקראת הנסיעה החצי-שנתית המסורתית לריביירה הצרפתית. יריד הטלוויזיה מיפ יתחיל בשבוע הבא, וצפוי לרכז בפאלה דה-פסטיבל (ארמון הפסטיבל) על חוף ימה של קאן מעל 11 אלף איש – קניינים, נציגי גופי שידור וחברות הפקה, יוצרים ועיתונאים.
רבות כבר דובר על הרנסנס של התוכן הטלוויזיוני הישראלי, עם עשור פורה במיוחד שכולל בין היתר את השעשועון 'הכספת' של ארז טל, בהמשך הסדרה 'בטיפול' של HOT, ובשנים האחרונות את Homeland ו'הכוכב הבא' של קשת, 'לעוף על המיליון' של ערוץ 10, 'מחוברים' של HOT, ושלל מגזינים, סדרות ושעשועונים. אבל יריד הטלוויזיה הגדול מסוגו בעולם, הוא גם שוק שהישראלים מגיעים אליו כדי לקנות פורמטים ותכניות.
הפורמט הישראלי הנמכר ביותר - 4,000 פרקים של 'לעוף על המיליון' (צילום: גיא קרן)
כמדי יריד, יפעיל מכון הייצוא ביתן שישמש בית לכמעט 20 גופי שידור ובתי הפקות, לצד גורמים ישראלים פרטיים שיעשו בו שימוש לקיום פגישות. לצד זאת, ביריד יפעלו ביתנים עצמאיים של ארמוזה פורמטס, קשת אינטרשיונל ודורי מדיה.
'כאן' מגיע לקאן, וגם ערוץ 1
לאייס נודע כי הפעם הזאת יהיה מקרה ייחודי, במסגרתו גם ערוץ 1 וגם תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, יישלחו נציגים לקאן. על פי חוק רשות השידור אמורה להתפרק בין ינואר לאפריל 2017 (אם לא יחולו התפתחויות כאלה ואחרות, למשך הצעת החוק לביטול התאגיד של ח"כ דוד ביטן, א"כ) ואז יקום התאגיד במסגרתו – גם ערוצים 1 ו-33 החדשים, 2 גופי השידור הציבורי יראו שם נוכחות.
את רשות השידור ייצג נועם שגב, מנהל הרכש בערוץ 1. על פי גורמים ברשות, הוא צפוי לרכוש מספר תכנים כדי למלא בחודשים הקרובים (בין 3 ל-7 חודשים) את לוח השידור המדלדל של הערוץ, שסובל גם ממצוקת תכנים מקוריים בשל הפירוק ההולך וקרב.
מן הצד השני, מנהלת הרכש של 'כאן', אסנת אדן תהיה בריביירה. "אנחנו מחפשים דרמות, קומדיות וגם סרטים דוקומנטריים", היא אומרת בשיחה עם אייס. "אנחנו רוצים כל מה שמעניין גוף ברודקאסט. אנחנו פתוחים לכל הספקים, ולא בהכרח בשפה האנגלית, אלא גם בשפות הסקנדינביות למשל (שוודיה הפכה בשנים האחרונות ליצואנית סדרות מתח ודרמה מובילה, א"כ)".
בתאגיד לא יגידו לא גם לפורמטים זרים שיופקו בישראל, כגון שעשועונים, דוקו-ריאליטי ועוד, כאשר ב"ארנק" של אדן יש כ-20 מיליון שקלים לרכש זר לשנת 2017. לגבי תכנים לילדים, בשל ההחרגה של הטלוויזיה החינוכית מחוק השידור הציבור עד ל-2018, בשלב זה טרם מחפשים בתאגיד תוכן לילדים ונוער, כך שמיפ ג'וניור הנוכחי פחות מעניין את התאגיד. יריד מיפ בחודש אפריל עוסק דרך קבע גם בתכנים דיגיטליים, נושא שהוא אחד מנושאי הליבה של תאגיד השידור הציבורי, מה שמבטיח נוכחות של נציגיו בקאן בעוד חצי שנה. בכל מקרה, לצד הסדרות והפורמטים הקנויים, אסנת אדן מצהירה כי רוב לוח השידורים של ערוץ 1 החדש, עם עלייתו לאוויר, יהיה ישראלי ולא רכש.
טרם התקבלה תגובת רשות השידור לגבי התכנים שערוץ 1 מחפש לחודשים הקרובים.
מתאוששים מ'הכוכב הבא', תולים תקווה ב'אמזונס'
גוף ישראלי מעניין שיציג נוכחות רחבה בקאן, הוא כמובן קשת באמצעות הזרוע הבינ"ל שלו Keshet international. ביריד הנוכחי הוא יציג יותר מ-20 תכניות חדשות, בהן 'המשימה: אמזונס' שרשמה עונה ראשונה חלשה בישראל, ומעניין יהיה לראות איך הדבר יוצג בחו"ל. עוד ברשימה: 'צומת מילר', 'המתמחים', 'כחולים', 'קינגים', 'הכי טעים בעולם', 'נופלות על הרגליים' ועוד.
עוד בקטלוג של Keshet international תכניות שזכו כבר להצלחה בירידים הקודמים, כגון הגרסה הבריטית של 'פלפלים צהובים' The A word ששודרה השנה ב-BBC באנגליה וב- Sundance tv בארה"ב, וזכתה לנתוני צפייה טובים. הסדרה כבר נמכרה ביותר מ-12 טריטוריות, ו-BBC למשל כבר הזמין עונה נוספת.
הצלחה. 'פלפלים צהובים' (צילום: פיני סילוק)
לצד הקטלוג הנאה שלה, קשת עדיין מנסה להתאושש מהנפילה הכואבת של Rising Star (הכוכב הבא), שבעבודת שיווק טובה הצליח להימכר לטריטוריות רבות ויוקרתיות (ארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת ועוד), הכניס כסף רב לזרוע ההפצה של הזכיינית, נכשל בטבלאות הרייטינג או אפילו לא עלה לאוויר, בחלק גדול מהטריטוריות לא המשיך לעונה שנייה (וכן, בברזיל המשיך לעונה שלישית, בארגנטינה, טורקיה ואינדונזיה לעונות שניות, א"כ), ולדברי גורמים יצר נזק תדמיתי לקשת ולתעשייה הישראלית, שמלקקות עד היום את הפצעים.
לצד זאת יש כמובן לציין כי קשת הייתה מהחלוצות שפתחו את הדלת לחו"ל לתעשיית הטלוויזיה המקומית, מה שעוזר לה להתאושש מכך, בזכות פורמטים רבים אחרים כגון 'חטופים', 'כפולים', 'להיות איתה', 'רמזור' ואפילו שיתוף הפעולה עם רשת HBO.
רשת נהנית מהמטריה של אנדמול שיין, המחזיקה ב-33% מהזכיינית הישראלית, ושתפיץ את מרבית תכניה. רשת תציג במיפ הנוכחי את השעשועון 'נעולים' (Locked) שהושקע בו תקציב רב, אולם בישראל לא הצליח לרשום נתוני רייטינג יוצאי דופן. לצד זאת תוצג הסדרה 'המדרשה' (MOSSAD 101) העוסקת בקורס הסודי ביותר להכשרת סוכני מוסד, שנמכרה לאמריקה הלטינית ומשודרת ביותר מ-40 מדינות.
יזכה להצלחה בחו"ל? השעשועון 'נעולים' (צילום מסך: רשת, ערוץ 2)
עוד בקטלוג של רשת לקאן: הסדרה הדוקומטרית 'אימהות' המתעדת 6 אימהות שמנסות לתמרן בין משפחה קריירה ומימוש עצמי. התכנית תעלה ברשת VOX הגרמנית בנובמבר, ובקרוב גם תעלה באיטליה. כמו כן יוצגו 'משחקי השף', 'משחקי השף - אוטו אוכל', ומשחק הטלוויזיה 'הטוב מכולם' שיופץ על ידי דורי מדיה.
'ארמוזה' מועמד בתחרות יוקרתית, אסף גיל עם תוכן בנגיעה אישית
חברת ארמוזה פורמטס תציג 3 פורמטים חדשים בשוק מיפ, לצד קטלוג שכולל 90 פורמטים המשודרים ב-35 מדינות. בידי 'ארמוזה' של אבי ארמוזה גם הפורמט הישראלי כנראה כי נמכר מאז ומעולם – השעשועון 'לעוף על המיליון' של ערוץ 10 (שלא שולח הפעם נציגות לקאן) עם למעלה מ-4,000 פרקים ששודרו בעולם עד כה. ארמוזה הוא גם המפיץ של עוד פורמט ישראלי מצליח מאד – הדוקו-ריאליטי 'מחוברים', וגם של סדרת הדרמה של ערוץ 10 'בני ערובה'.
הפורמטים החדשים של 'ארמוזה' הם Ex Team The שמופק על ידיו ועל ידי ארצה הפקות. מדובר בפורמט בידור במסגרתו בכל פרק יוצג רווק שלא מצליח למצוא את האישה המושלמת, וזוכה להנחיה מצוות הכולל את מי שמכירות אותו יותר טוב מכולם: 3 האקסיות שלו.
2 פורמטים נוספים הם Born To Be A Chef (שמופק על ידי D?ferlantes הקנדי ומשודר ב-TVA). מדובר בתחרות בישול בפריים טיים במסגרתה 2 שפים מפורסמים יובילו צוות המונה 10 סו-שפים מתחילים, ויעודדו את הכישרונות הצעירים לשבור את הגבולות בפורמט שבו גם הילדים וגם המנטורים מתחרים זה בזה ונדרשים להוכיח את עצמם. הפורמט Curvy Supermodel (שמופק על ידי Tresor TV ומשודר ב-RTL2 הגרמני) הוא תחרות ריאליטי שמחפשת אחר נשים plus-size עם פוטנציאל להפוך דוגמניות מצליחות.
הפורמט Curvy Supermodel של ארמוזה (צילום: יח"צ)
ולצד מכירת הפורמטים, זוכה 'ארמוזה פורמטס' השנה למועמדות בתחרות התעשייה של המגזין החשוב TBI ו-Digital TV Europe שתתקיים ערב פתיחת הפסטיבל ביום ראשון הקרוב. ארמוזה פורמטס נכללת בין 4 הגופים המועמדים בקטגורית חברת הפצת התוכן הטובה ביותר, לצד גלובל אייג'נסי, אנדמול שיין וקונטנט מדיה.
חברת דורי מדיה היא גם אחת המפיצות הישראליות הגדולות. בין הסדרות החדשות שיוצגו לראשונה בפסטיבל מיפ, אפשר למנות את דרמת הפשע 'מטומטמת' שעלתה לאחרונה לאוויר ב-HOT, השעשועונים 'הטוב מכולם' ו'אינטואיציה', והקומדיה 'נפלת חזק'.
בקטלוג של דורי מדיה יש גם את הסדרה 'אל מרחינל' (The Outsider), דרמת פשע שזכתה ב'סריס מניה'. הסדרה ששילשה את הרייטינג בארגנטינה ב-TV Publica, עוקבת אחרי שוטר לשעבר הנכנס לכלא תחת זהות בדויה במטרה למצאו בת של שופט שנחטפה.
לדברי נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, "יריד מיפקום הוא גולת הכותרת של לוח השנה של עולם הבידור, ואנו שמחים להציג כמה פורמטים מצוינים וחדשניים שמשקפים את המגוון של הקטלוג שלנו. התוספות החדשות לקטלוג שלנו מתווספות ל'אל מרחינל' זוכה סריס מניה ו'זוג מנצח'. 2016 הייתה שנה מצוינת עבור דורי מדיה אותה אנו מתכוונים להמשיך במיפקום".
המפיק אסף גיל מביא למיפ פורמט שיש לו נגיעה ישירה ואישית אליו. מדובר ב-Pregnant and Platonic שהוא פיתח יחד עם החברה האמריקאית מיי-אנטרטיימנט, והוצג בכנס הפורמטים שיזם מכון הייצוא לפני כשבועיים בישראל. גיל הפך השנה לראשונה לאב, והפורמט של חברת ההפצה שלו גיל פורמטס נוגע לכך – כאשר הוא מפגיש בין 12 רווקים שמבקשים להפוך להורים בקשר אפלטוני ולא זוגי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לתאגיד יהיו קומדיות וטרגדיות באופן דוקומנטרי (ל"ת)אין צורך לרכוש 03/11/2016 07:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.תעשיה?שרה 20/10/2016 09:51הגב לתגובה זו0 0כמה זבלים בסך הכל. איזה שטויות, שחקנים רמת אפס!!!סגור
-
3.תעשית הזבל בפעולה רק שזה כבר לא נמכר (ל"ת)עסקן 19/10/2016 12:38הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.טורקיה מעצמה טלוויזיוניתעמיר 15/10/2016 00:02הגב לתגובה זו0 0אין על הטורקים הכי טובים בעולם כיוםסגור
-
1.ערוץ 1מבפנים 13/10/2016 19:40הגב לתגובה זו1 0ו"כאן" נוסעים למיפ. עד שיחזרו לא ישאר כלום. לא רשות ולא תאגיד. ישלימו את עבודתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן לחיסול השידור הציבורי.סגור