ארטימדיה בזירה חדשה: תחל למדוד תכני טלוויזיה בדיגיטל
חברת ארטימדיה המתמחה בפרסום פרוגרמטי בוידאו באינטרנט ומרכזת את אתרי התוכן הגדולים בישראל נכנסת לראשונה לתחום הטלוויזיה. החברה השיקה השבוע את כלי ה-Advanced TV, שיתוף פעולה שלה עם יפעת בקרת פרסום שיאפשר למפרסמים לקבל מידע על מדידות הרייטינג של צפייה בתכני טלוויזיה המועברים בדיגיטל, באותם מונחים כמו של הטלוויזיה.
השירות החדש יאפשר למפרסמים לפרסם על גבי תכנים טלוויזיוניים בדיגיטל, כמו בשידור הטלוויזיוני הרגיל, ובהתאם להיות מחויבים למדידת רייטינג אשר הייתה נהוגה עד היום רק בשידורי הטלוויזיה הקלאסיים. לדברי מייסד ומנכ"ל ארטימדיה ד"ר עופר מילר: "מדובר בבשורה גדולה למפרסמים - היום כבר לא ניתן להתעלם מכמות הצופים העצומה בתכני טלוויזיה בדיגיטל".
"מדובר במהפכה של ממש ובבשורה עצומה למפרסמים" מסביר מילר. "אנחנו שומעים חדשות לבקרים כי הטלוויזיה נחלשת, אך אני טוען בתוקף כי זה לא נכון. הטלוויזיה שומרת על מעמדה העליון, פשוט נצרכת על גבי פלטפורמות שונות וכבר לא רק דרך המסך בסלון. על כן, על מנת לפשט את תהליך בניית אסטרטגיית המדיה לקמפיין ועל מנת ליצור סטנדרטיזציה בין הפלטפורמות השונות, אנו מתחילים לעבוד לפי המדדים המוכרים לרייטינג טלוויזיוני גם בדיגיטל. בצורה זו מפרסם יוכל להגדיר את כמות החשיפות לקהל היעד הרצויה לקמפיין וזה יוגש על תכנים טלוויזיוניים על גבי כל הפלטפורמות, שכן מדובר באותו התוכן, באותם הקהלים ומהיום באותם המטבע וצורת המדידה, בצורה חוצת פלטפורמות".
בחברה מציינים כי בשנים האחרונות ניתן לראות מספר ניסיונות מוצלחים ברחבי העולם המתמקדים בשילוב השידור בין הטלוויזיה לדיגיטל. כדוגמא הם מביאים את Channel 4 ש"הוכיח כי פרסום על גבי תכנים טלוויזיונים בדיגיטל אפקטיבי משמעותית מאשר בפלטפורמות אחרות ומציע חבילת Cross Platform לפרסום על התוכן שלו, רשת NBC דיווחה על אחוזי צפייה מרשימים בדיגיטל בשידורי המשחקים האולימפיים בריו ופעלה גם היא באופן חוצה פלטפורמות, חברת נילסן פועלת למדידת Total Audience- מדד אשר ישלב את נתוני הטלוויזיה והדיגיטל ועוד".
"למרות שהדיגיטל מציג נתוני אמת בפועל ולא מסתמך על סטטיסטיקות, חברנו ל"יפעת בקרת פרסום" על מנת שיהיה למפרסמים שלנו גוף מבקר חיצוני, אשר יספק דוחות על נתוני הקמפיין ואחוזי הדיוק ועל פי דיווחיו נדע מהו הרייטינג הדיגיטלי לקהל היעד המבוקש" מספר מילר.
כיצד עובד השירות: לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "יפעת הקימה מערך של פאנל המונה כ-9,000 איש בדסקטופ ובמובייל ומייצג סטטיסטית את כל קבוצות האוכלוסייה וניתן לפילוח. על פי פאנל זה, יפעת בקרת פרסום מנתחת ומעבירה דיווחים לגבי כמות הנחשפים מקרב קהל היעד של הקמפיין, מתוך סה"כ החברים בפאנל השייכים לקהל היעד. בדומה לשיטה הטלוויזיונית, על פי הדיווח הזה ניתן יהיה ללמוד על אחוז האוכלוסייה מתוך הקהל שנחשף לקמפיין ועל תדירות החשיפות וניתן יהיהלקבוע מה הם נתוני הרייטינג של הקהל. כך, מפרסם יוכל לדעת כמה נקודות TRP צבר במשולב בטלוויזיה ובדיגיטל".
יעקובי מוסיף: "אנו שמחים לקחת חלק מהיוזמה פורצת הדרך הזו. מזה זמן רב דובר על מדידה אחידה חוצת פלטפורמות והיום אנו עושים צעד גדול בכיוון זה. הפאנל הרחב שהקמנו עבור פרויקט ה- Advanced TV, מאפשר לנו להשתוות ואף להתעלות על יכולות המדידה של הרייטינג הטלוויזיוני. בעצם יצרנו כלי המשנה את מציאות המדידה ונותן למפרסמים את היכולת לפזר בצורה טובה יותר את הפרסום שלהם על תכני טלוויזיה גם בדיגיטל באמצעות הנתונים מהפאנל הייחודי".
רוני ארן מנכל חברת המדיה TMF מוסיף כי "המדיום הוא המסר" - תמיד הצענו ללקוחותינו לפרסם וידיאו באון ליין בצמוד לתוכן איכותי. היוזמה החדשה של ארטימדיה תקל עלינו, שכן נוכל להשתמש באותם קהלים לשיבוץ בטלוויזיה ובאונליין".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.דיגטלעשרלטנות לשמה 16/11/2016 03:36הגב לתגובה זו0 1הבדיחה התורנית. שנה מהיום והם אינם קיימים. המפרסמים השכילו להבין שכל מדדי ארטימדיה הם אוסף של קשקושים שמקורם בכלי פרסום שאינם מתבססים על סיגנלים, אם כי על כל החזרי מדיהסגור
-
1.מרשים ביותרמפרסם 14/11/2016 14:49הגב לתגובה זו0 0מעניין ביותר ההתפתחות הזאת בעידן הטחוויזה בדיגיטלית...סגור