תחקיר המוהלים כאן
צילום: מסך

לידיעת ערוץ 1: השת"פ של 'כאן' עם 'חדשות 2' משתלם

מהלך קידומי בתוך התאגיד לקידום תכני הווידאו שלו, זוכים להצלחה. החשיפה ב'חדשות 2' הביאה 600 אלף צפיות ל"תחקיר המוהלים" בפייסבוק של 'כאן'. גם הראיון עם המשרתת של היטלר מביא תוצאות
אלכסנדר כץ | (7)

2 כתבות וידאו של כאן שודרו בשבוע החולף בחדשות 2 והניבו חשיפה גדולה לתאגיד השידור הציבורי בהקמה, במהלך PR מוצלח בהחלט, למורת רוחם של כמה אנשים בערוץ 1. הראשון היה תחקיר המוהלים של אוריה אלקיים, ששודר בשני ב'חדשות 2', ובשישי האחרון, הריאיון של אנטוניה ימין עם אחת ממשרתותיו של הצורר הנאצי אדולף היטלר.   ב"תחקיר המוהלים" נחשף כי הרב אליהו אסולין מחדרה, המשכיר מוהלים צעירים, עושה זאת על אוכלוסיות מוחלשות - בהן יוצאי אתיופיה ועובדים זרים, ואומר כי "הם בשר תותחים, לא יקרה כלום אם תעשה טעות על הילד". מבחינת חשיפה דיגיטלית, מדובר על "פצצה". כמעט 600 אלף צפיות בפייסבוק, עם חשיפה של 1.4 מיליון איש, ומעורבות של 48 אלף גולשים. בטוויטר מספר הצפיות עמד על כמעט 10,000 איש, וחשיפה של כ-33 אלף איש.     

במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת החדשות של ערוץ 2, מקודם התוכן בעמודים של התאגיד, ועולה לאוויר בדיגיטל שעה לפני שידור הכתבה בערוץ ברודקאסט. תחקיר המוהלים יצר שיח כבר בהתחלה, אבל המהדורה נתנה לזה דחיפה, ולראיה – כ-550 אלף צפיות בכתבה בפייסבוק, מעל פי 5 ממספר הצופים במהדורת מבט של ערוץ 1 למשל.        שלשום שודר הריאיון של אנטוניה ימין עם אליזבת קלהמר האוסטרית בת ה-92, שבצעירותה עבדה עבור היטלר כמשרתת באחת מבתיו. הכתבה עלתה לאוויר בזרוע הדיגיטל של 'כאן' סביר 19:00 בערב של שישי, וכעבור כשעה וחצי שודרה באולפן שישי. נתוני הצפייה בעמוד הפייסבוק של התאגיד עמד על כ-45 אלף, עם חשיפה של 84 אלף איש, ומוערבות של 2,369 איש. בטוויטר צפו בכתבה עוד 3,300 איש, וחשיפה של 19 אלף איש. מדובר על נתונים נמוכים מזה של תחקיר המוהלים, אבל עדיין מרשימים ביחס לפלטפורמה חדשה, שסובלת כרגע מחוסר בפלטפורמה טלוויוזנית.   בכל מקרה, ההחלטה לשתף פעולה עם חדשות 2 אינה מערכתית גרידא. מדובר על מהלך של מחלקת הדוברות בתאגיד שהחליטה לפנות ל-2 חברות החדשות ולהציע להן לשדר את התכנים המוכנים. ב'חדשות 2' הרימו את הכפפה, והתאגיד הרוויח מכך חשיפה גדולה. בערוץ 1 פחות אהבו זאת בטענה כי תכנים של שידור ציבורי אמורים להיות משודרים בפלטפורמה של השידור הציבורי, שבשלב זה עדיין מדובר בערוץ 1.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משקיף 05/12/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    הכתבות טובות ויפות אבל עדין זה לא מכשיר את אי התקינות שבמעשה. זה שאף אחד לא מזדעק בצד שכנגד רק מראה עד כמה התאגיד נראה בעינייהם כפאתטי ממש בחזקת מופע של ילדים.
  • 6.
    דודו 05/12/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שכספי המיסים שמשמשים את התאגיד מוצאים על מנת לייצר תוכן עבוד חדשות 2 שהיא מערכת שנמצאת בבעלות פרטית של חברה מסחרית? פשוט בושה וחרפה. נקווה שמחר כספי התאגיד לא ישמשו לקניית ציוד צילום עבור חדשות 2 או ישלם עבורם חשמל וארנונה
  • 5.
    אק 05/12/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    כל כתבה המשודרת בערוץ 2 תזכה ליותר צופים זה ידוע אי לכך מציע שהתאגיד יחליף את ערוץ 2 וניראה כמה זמן יחזיק ברמת צפייה כזו סנונית אחת אינה מבשרת על האביב ידוע לכל שאפילו שאותה תוכנית המשודרת בערוץ 1 ב-HD ובמקביל בערוץ 2 עם ישראל יצפה בערוץ 2 כדי שלא יפסיד אפילו שנייה מתכנית הריאליטי התורנית אז מה חדש אייס?
  • 4.
    היועמש: מה אתה עושה? 04/12/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    בטח שעובדי רשות השידור לא אהבו את זה. וזה בעדינות. חשבנו שהתאגיד אמור להיות ערוץ של הציבור ולא שהציבור משלם עליו פעמיים. פעם אחת מהאגרות רכב ומתקציב המדינה ופעם שנייה מהפרסומות שמשודרות בערוצים המסחריים.
  • 3.
    מוני 04/12/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    תאגיד שידור שמפרגן לערוץ מסחרי במקום לערוץ שאמור להחליף אתו....ושוכחים שהכתבות של מבט חזקות בניו מדיה וזוכות למאות אלפי צפיות
  • 2.
    ברדק 04/12/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    מקבלים מימון צבורי ומוכרים לערוץ מסחרי מי שמאפשר זאת הוא פראייר
  • 1.
    ביבי צודק ! 04/12/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    שום אלמנט ציבורי אין בתאגיד . השותפים הטבעיים שלו הם הערוצים המסחריים והקו השמאלני הוא הקו השולט. מפלצת נולדה ! ולחשוב שבשביל זה השמידו את רשות השידור !