"הסושיאל של הפורטלים וגופי התוכן מיושן, יקר ולא אפקטיבי"

"מותגי תוכן, גופי שידור, מגזינים ופורטלים אמורים לרכז 33% מהטראפיק, דרך רשתות חברתיות - בישראל הממוצע הוא 10%", אומר אחיעד שריג, ומייצג טכנולוגיית Targetings בישראל (תוכן שיווקי)
 | 
telegram
(1)

חברת Targetings (TS) המנוהלת על ידי מייסדים טכנולוגיים ישראליים מסיאטל, החלה לפתח את פלטפורמת ההפצה והאופטימיזציה של תוכן לרשתות חברתיות בשנת 2013. החברה, שממומנת מיומה הראשון מכסף אישי של המייסדים, מובילה את הסושיאל של לקוחות ענק בינלאומיים כמו המגזינים קוסמופוליטן, פורבס, מקסים וענקי תוכן כמו Press Reader הקנדי, Sport ru הרוסי ועשרות גופי תוכן, אתרים ופורטלים ב-4 מדינות בעולם.

הפלטפורמה הטכנולוגית של TS מעניקה לגופי תוכן שמנהלים מערכת יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות רשתות חברתיות - פתרון מלא המשולב טכנולוגיה ופיצוח זרימת התוכן בצורה אופטימלית, כזו שמגדילה את תנועת המשתמשים תכל'ס למותג התוכן.

ישנן בעולם עשרות טכנולוגיות שמתמחות בהפצה של תוכן לסושיאל. חלקן הגדול (כמו Hootsuite, Deliverit) מאפשרות פיצ'ר פשוט של "פוסט אחד להרבה רשתות", מדידה ושליטה ובקרה על הנתונים. חברות אלה מציעות פתרון הפצה Plug & Play למיליוני עסקים קטנים ברמות של עד 100 דולר בחודש.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במהלך 5 השנים האחרונות, כל מותגי התוכן הגדולים בעולם, החל מ-ESPN, ועד ל-CNN עברו מהפכה של ממש באופן ההתבוננות על הסושיאל. "כולם הבינו אמת פשוטה" אומר מיכאל פאסוב, מנכ"ל וממייסדי החברה, "גוף שמייצר 1,000 אייטמים ביום בחדשות, ספורט, עסקים, לא יכול ללא טכנולוגיה להפיץ בצורה אופטימאלית את האייטמים לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, וואטסאפ. זה פשוט בלתי אפשרי לצפות מצוות אנושי שכותב פוסטים כל היום, לתקשר את התוכן בהיקפים האלה, לכמות כל כך גדולה של רשתות - ולעשות את זה גם כמו שצריך"

"הם פשוט נתקעו בתקרת זכוכית של 10% טראפיק מסושיאל" מוסיף פאסוב, "וחיפשו דרך לשפר את התוצאות - וכך התפתחו חברות הטכנולוגיה בתחום שהעמידו מוצרי מדף שחוסכים למנהלי התוכן ולאנשי הסושיאל את זמן העבודה - אבל זה עזר להם רק באופן חלקי".

"צריך להבין", אומר אחיעד שריגדירקטור ומייצג טכנולוגיית הסושיאל האמריקנית (Targetings) בישראל. "גוף כמו וואלה! זקוק לפרטנר אמיתי, שיבין את תהליכי התוכן בארגון, את הערוצים והמדורים השונים, יבין את המטרות, את הקהלים - וידע לתרגם את התובנות האלו לבריף שעל בסיסו תתחיל הטכנולוגיה להיכנס לתמונה. זה בדיוק מה שחברת TS  עושה בהצלחה מטורפת כבר 3 שנים, עם עשרות לקוחות שמנהלים באמצעותה מאות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות, אלפי פוסטים ביום - ותכל'ס - מגדילה במאות אחוזים את תנועת הטראפיק מסושיאל".

 Targetingsאינה חברת הטכנולוגיה היחידה שהבינה את הצורך של גופי התוכן והפורטלים, בדומה לה, פועלות כיום בהצלחה רבה חברות ענק כמו Spread Fast, Falcon.io, Sprinklr ובודדות נוספות - שמלוות לעומק מותגי תוכן אמריקניים ואירופאיים בשילוב בין "Brains & Tech" כמו זה של Targetings.

"יש בעולם כ-100 אלף גופי תוכן שהפתרון שלנו הוא בינגו עבורם" אומר מיכאל פאסוב. "90% מתוכם לא מצליחים לגדול מעבר ל-10% סושיאל טראפיק ולא הכניסו מעולם טכנולוגיה וניהול אמיתי של סושיאל לארגון. אסטרטגית הצמיחה שלנו מבוססת על ליווי אלפי מותגי תוכן בעולם מ"עידן תפעול סושיאל" לעידן של ניהול ואופטימיזציה של סושיאל. יש לנו עד כה 0% נטישה, אנחנו מצליחים להגדיל במאות % את תנועת המשתמשים מסושיאל ובעלויות שנעות בין 500-2,500 דולר לחודש אנחנו מנהלים עבור מותג תוכן יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות -  משדרים מאות פוסטים ביום, שולטים על עיצוב הפוסט, על התזמון שלו, אלגוריתם חכם לומד את ההתנהגות ומשפר באופן תדיר את זרימת התוכן לרשתות החברתיות. בסוף היום, מה שמעניין את מנכ"ל ערוץ הספורט – זה שיותר גולשים יגיעו לאתר ערוץ הספורט. את זה אנחנו עושים – ובמודל עבודה גמיש וחסר סיכון עבור הלקוח".

 
המצב בישראל

 
דווקא תעשיית התוכן והמדיה ב"בירת הטכנולוגיה" ישראל, שמצופה לאמץ טכנולוגיות ולעמוד בקנה אחד מול מותגי התוכן האמריקניים הגדולים כמו CNN, או AOL  - דווקא ישראל, נמצאת בתחום הסושיאל כמה דורות מאחור.

"צריך להבין את המציאות של היום – 7 מתוך 10 משתמשים מגיעים דרך מובייל לתוכן, ומחצית מהמגיעים לתוכן יגיעו אליו דרך גלילה ב-Feed באחת הרשתות החברתיות בהן משתמש היוזר" אומר פאסוב. "זה אומר במילים פשוטות, ש-33% מתנועת המשתמשים באתר של וואלה! או מעריב לצורך הדוגמא – אמורה לבוא מסושיאל. אלה הן הסטטיסטיקות העולמיות. גופי תוכן שעושים פחות מ-30% - צריכים לבדוק את עצמם ולמצוא מהר את הפתרונות שיביאו אותם לשם".


"בדקנו כ-250 גופי תוכן בישראל; רק 5% מכירים או השתמשו בטכנולוגיות סושיאל. ב-95% מגופי התוכן הניהול נעשה ידנית, אחרי שעות העבודה הסושיאל צונח, ככה בסופי שבוע, פתאום אין תוכן. לא מפלחים כאן קהלים, אין אסטרטגית סושיאל, רוב הגופים אפילו לא יודעים כיצד למדוד טראפיק מסושיאל, לא מפיצים פה למספיק רשתות – מזניחים את הטוויטר, שוכחים שיש פה 1.2 מיליון משתמשים רוסים שבכלל מבלים את זמנם ב-VK הרשת הגדולה ברוסיה, או מיליון משתמשי אינסטגרם שמעט מדי מותגי תוכן מתייחסים אליהם.. אחוז ההקלקה הממוצע על פוסטים נמוך בצורה נוראית - 1 מ-1,000 אוהדים לוחץ על פוסט, מה שרק מוכיח את הנתק בין 'מותג התוכן' ובין 'משתמשי הקבוצה בפייסבוק'. ועוד לא דיברנו על פילוח של תוכן לפי קהלי יעד, על פרגמנטיזציה של מותגים בסושיאל (במקום "עמוד מעריב" למשל - לפתוח קבוצות משנה ל'ספורט', 'חדשות', 'עסקים') ועל פתרונות חדשניים שאנחנו עושים עם וואסטאפ ו-Bots עבור מותגים כמו קוסמו ואחרים עם תוצאות פנטסטיות שזה בגדר חלום רטוב עבור תעשיית התוכן הישראלית", מוסיף שריג.

"הסושיאל של גופי התוכן בישראל - מיושן, יקר ולא אפקטיבי", קובע שריג, "רוב גופי התוכן תקועים על 10% סושיאל טראפיק. המנכ"לים בתעשייה מנותקים כי זה באמת אתגר גדול. הפתרון של TS, עם הניסיון הנצבר והטכנולוגיה שמותאמת לעבודה בסדרי גודל של פורטלים - יביא ברכה גדולה לכל מנכ"ל בתעשייה הזו שרוצה לפרוץ את תקרת הזכוכית, ולהגדיל תכל'ס את התנועה של המשתמשים מסושיאל".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכון אבל ויש אבל גדול
    אני 31/12/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפאבלישרים צריכים לתת ערך לגולשים ולפתח דיאלוג או במקרה הרע מונולוג איכותי. כל עוד זה לא יקרה אנשים יגיעו ״בטעות״ מהפייסבוק ולא יזכרו כיצד ולאן הגיעו לפני כמה רגעים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות