גיא שמחון עוגת הפרסום
צילום: מדף הפייסבוק של גיא שמחון

טור// 15% גידול בדיגיטל? אפילו יותר מזה, אבל יש סכנות

גיא שמחון, מבכירי אנשי המדיה בתחום הדיגיטל, בטור לאייס על רקע פרסום עוגת הפרסום המסכמת את 2016. "דווקא עכשיו פרסום בטלוויזיה מאוד חשוב על מנת לשפר את הפרסום הדיגיטלי"
גיא שמחון | (7)

דו"ח יפעת המתפרסם היום לא מחדש הרבה. הוא מגלה לנו את מה שאינטואיטיבית כבר ידענו. המפרסמים רוצים לדעת. הם רוצים לדעת כמה עולה להם להגיע בדיוק לצרכן שלהם, עם המסר המתאים לו, בזמן המדויק לו.   לכן ערוצי המדיה המדידים פחות, כגון עיתונות ושילוט חוצות בירידה. לכן הרדיו שומר על מיקומו ואף גדל קצת, מאחר ומי שפיצח את הדרך לעשות רדיו נכון מצליח לראות את המכירות, והטלוויזיה, פחות או יותר שומרת על כוחה כערוץ מיתוגי. אין מה להתווכח עם עובדות, במדינה קטנה היכולת להגיע למסה גדולה במינימום זמן, עדיין אטרקטיבית במונחים של כיסוי. נסו לעשות זאת בארצות הברית. זה בלתי אפשרי.

** מצבנו מעולם לא היה רע יותר - לחצו לעוגת הפרסום שהתפרסמה היום

צריך להגיד גם שהרבה פעמים ראינו השנה קמפיינים בטלוויזיה שהפנו לדיגיטל להמשך צריכת התוכן של הקמפיין. בשפה המקצועית זה נקרא seamless campaign. לא עוד אותו קמפיין באדפטציה למסכים. אלא קמפיין קוהרנטי המתחיל בערוץ אחד וממשיך לערוץ שני. אינטגרלי.

מה שמוביל אותנו לשיחה האמיתית בתוך הדו"ח הזה. 15% גידול לדיגיטל - יש האומרים שהגידול גבוה יותר. אני יודע שהוא גבוה יותר בוודאות, כי הרי לא ניתן למדוד בדיוק את הערוצים הפרוגרמטיים, בין אם הם מבוססי דאטה חיצונית או דאטה הנוצרת בנכסי המפרסם. העקרון ברור, אפשר לדעת!

שני אתגרים, ואני אומר סכנות, יש בפרסום הפרוגרמטי ומבוסס הדאטה: הראשון - כמות המידע עצומה. איך מתרגמים מידע לידע. לאקשן אייטמס ברמת הערוצים, המסרים ושעות הפרסום הנדרשות?

השני - עקרון הצמצום. אם בתכנון המדיה המסורתי עלינו להגדיר במפורש את קהל היעד על מנת למקד את המסר האחד המשותף לכולם ועל ידי כך לצמצם את ה-waste, עכשיו אנו יכולים להתאים מסרים שונים לקהלים שונים. זה עובד נהדר ברמת אפקטיביות החשיפה אבל הסכנה כאן, שבתהליך האופטימיזציה נמצא את עצמנו מפרסמים רק לקהל שמגיב לנו כלומר לאותם אנשים והתוצאה תהיה שלאורך זמן נאבד קהלים שלא הגיבו בעבר אך כן עלולים להגיב בעתיד, ולכן במובני ROI נשתפר מאוד אך במובני מכירות כנראה לאורך זמן המפרסם יאבד לקוחות.   לכן, ואני מודע לאירוניה. דווקא עכשיו פרסום בטלוויזיה מאוד חשוב על מנת לשפר את הפרסום הדיגיטלי. טוב, אולי זה לא אירוני. 

** הכותב הוא משנה למנכ״ל חברת המדיה TMF ומבעלי חברת המדיה Ocean

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כמו עמיתו ממקאן... (ל"ת)
    הגנב מבגדד... 04/01/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מצחיק 03/01/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    זה עוד דרך לקחת כסף מהלקוח בלי שהלקוח יבין מה עושים עם הכסף . נכון ששמחון אלוף - אלוף בלקחת כסף מאיפה שרק אפשר . פרוגרמטי זה השקר הכי גדול של תעשיית הדיגיטל בארץ . TMF שמים כסף איפה שהם מקבלים עמלות הכי גבוהות ואיפה שנמצאים החברים של שמחון . ברגע שתהיה קניית מדיה אמיתית פרוגרמטית אז אפשר יהיה לדבר - עד אז כולם מזיינים את השכל . ILX לא עובד , ארטימדיה גם לא עובד . הכל שקר !
  • אתה בור. אין עמלות בפרוגרמטי (ל"ת)
    אבירם 04/01/2017 19:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שמחון חזר???? (ל"ת)
    ניבה 03/01/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שי 03/01/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    שמחון בניגוד להרבה הרבה אחרים בעולם הדיגיטל הוא איש מקצוע עם יכולות מוכחות. יש מעטים אם בכלל שמתקרבים אליו בהבנה ובידע. ואני לא מדבר על חרטא תיאורטית וטרנדים של 2020 אלא על ניהול יומיומי של דיגיטל ותוצאות בשטח. שזה בדיוק מה שדיגיטל אמור להביא...
  • פחחחחחחחח (ל"ת)
    ראול ולנברג 23/04/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה ת. 02/01/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    במילים אחרות - תביאו לנו כסף למדיה שקל לנהל ומכניסה לנו עמלות יפות. אנחנו מודעים לאירוניה, אבל זה יעזור לנו עם כאב הראש שקשת ורשת עושים לנו :)