עונת הדוחות: ענקיות הפרסום דווחו לבורסה על הביצועים ב-2016
ענקיות הפרסום העולמיות פרסמו בשבוע האחרון את הדו"ח השנתי המסכם את שנת 2016. IPG - אינטר פאבליק גרופ המחזיקה בישראל מניות במשרדי הפרסום מקאן וראובני פרידן דיווחה על עלייה של 3% במחזור ל-7.85 מיליארד דולר, עם רווח נקי שצמח ב-34% ל-608.5 מיליון דולר.
פובליסיס העולמית, רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם פרסמה דוחות חלשים יחסית עם עלייה של 1.4% במחזור ל-9.7 מיליארד אירו בשנת 2016. הרווח הנקי של החברה ב-2016 עמד על 527 מיליון אירו לעומת רווח נקי של 901 מיליון אירו בשנת 2015. החברה מחזיקה בישראל את קבוצת פובליסיס שכוללת בתוכה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, לאו ברנט וגליקמן שמיר סמסונוב.
עם זאת, הסיבה המרכזית ל"נפילה" של פובליסיס היא מחיקה של כ-1.5 מיליארד דולר על רקע רכישת ענקית הדיגיטל Sapient. החברה העולמית, שהעומד בראשה ב-30 השנים האחרונות מוריס לוי, כיוון אותה היישר לעולם הדיגיטל לא רוותה נחת מהתחום בשנת 2016. מתוך נכסיה הדיגיטליים, פובליסי מדווחת כי מותג הדיגיטל Razorfish שנרכש על ידה ב-2009 רשם שנה קשה עם קיטון דו ספרתי בהכנסותיה.
אומניקום שלפני מספר שנים בחנה מיזוג עם פובליסיס (שלא צלח) ליצירת רשת הפרסום הגדולה בעולם פרסמה אף היא את דוחותיה לשנת 2016. החברה האמריקאית דיווחה על מחזור של 15.4 מליארד דולר, עם רווח נקי של 1.246 מליארד דולר לעומת 1.203 בשנת 2015. כמו יריבותיה בשוק, גם רשת אומניקום מחזיקה בישראל במניות, במשרד הפרסום גיתם BBDO ובמשרד הפרסום יהושע TBWA.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה