גל תורג'מן. ארטימדיה
צילום: יח"צ

ארטימדיה נגד גוגל: "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"

חברת הפרסום הפרוגרמטי בווידאו מעלה הילוך באמצעות קמפיין - בניסיון לנגוס בנתח שוק נוסף מגוגל/יוטיוב ופייסבוק. לאחר החדירה לשוק היא מבינה שהמפרסמים הם יעד מרכזי ופונה לרגש הפטריוטי ישראלי לאומי
משה בנימין | (9)

החברה הישראלית להגשת פרסום פרוגרמטי בוידאו ארטימדיה מעלה הילוך במתקפה שלה נגד ענקיות הדיגיטל כגון פייסבוק וגוגל שהנתח העיקרי של כספי המפרסמים בדיגיטל זורמים אליהן. בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה, ארטימדיה פונה הפעם לרגש ולא לשכל - במיוחד כשמדובר בקהל המפרסמים הישראלי - ומנסה להעביר אליה תקציבי פרסום כשהיא נשענת על האמירה שיוטיוב תורמת להסתה נגד מדינת ישראל.

לאחר שהשלימו 2 שלבים חשובים בחדירה לשוק הישראלי - חינוך השוק לעניין התוכן המתאים לפרסום בווידאו ולאחר מכן הטמעת הפן הטכנולוגי-פרוגרמטי, נראה שבארטימדיה עוברים לטקטיקה שבה כל האמצעים כשרים במאבק נגד גוגל/פייסבוק, אפילו פנייה לרגש הפטריוטי-ציוני של מקבלי ההחלטות בשוק הישראלי.

ביממה האחרונה, החברה יצאה בקמפיין באנרים שבמרכזו ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שאביו נרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה. בראיון בתכנית הבוקר של קשת אמר לייקין על יוטיוב, כי "האתר "מאפשר למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק עם יוטיוב בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי".  בארטימדיה לקחו את הציטוט "יוטיוב מרוויחים מליונים מסרטוני הסתה" ואליו צירפו טקסט שלהם שאומר: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".

שנתיים לאחר שהחלה את החדירה לשוק הישראלי, ארטימדיה מחזיקה בהסכמי עבודה עם מרבית הפאבלישרים בישראל - בניהם האתרים הגדולים כגון ynet, וואלה, mako, רשת, ONE, גלובס, כלכליסט ו-Bizportal ומעריב, לצד אתרי נישה כגון ספורט1, אל ערב, סלונה, ערוץ 9 ועוד. עם זאת, גם בארטימדיה יודעים כי המערכה האמיתית אינה מול האתרים אלא מול המפרסמים ומשרדי הפרסום שלהם שמחליטים לאן להזרים את הכסף ונכון לעכשיו אף אחד מהם אינו מוכן לוותר על יוטיוב ופייסבוק בתמהיל המדיה בדיגיטל.

לארטימדיה והעומדים בראשה גל תורג'מן המנכ"ל ועופר מילר, המייסד והיו"ר ברור למדי שהמפרסמים לא יוותרו על יוטיוב ופייסבוק לעולם, אך נראה כי הניסיון הנוכחי כמו קודמיו הוא לנגוס בנתח שוק נוסף, בכל דרך אפשרית, והניסיון לעשות זאת עם פנייה לרגש הפטריוטי-ממלכתי-לאומי הוא רק עוד שלב במרתון הארוך.

מנגד, יש להם על מי לסמוך, שכן מדובר בשיח בינלאומי שרק לאחרונה גובה בתחקיר של טיימס הבריטי על כך שמפרסמי ענק מממנים בלא ידיעתם ארגוני טרור באמצעות פרסום על תכנים שלהם, שהתשלום עליו מתחלק בין גוגל לאותם ארגונים המקדמים מסרים של אלימות והסתה. פייסבוק אף היא בעין הסערה לאחר שהודתה באחרונה כי נתוני הצפיות בוידאו עליהן דייחו למפרסמים היו שגוים ו"מנופחים" כאשר בפועל מדובר במספר צפיות נמוך בהרבה מהמדווח. הרשת החברתית הגדילה לעשות והסכימה להימדד באופן אובייקטיבי על ידי צד שלישי בשיתוף עם החברות הגדולות המפרסמות ברשת. 

תגובת גוגל לעניין הסרטונים ביוטיוב: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו  מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אלי 24/02/2017 19:47
    הגב לתגובה זו
    באמת חיים בסרט
  • 7.
    כשלא הולך בעסקים מתחילים להילחץ.... (ל"ת)
    עוד מעט סוגרים! 23/02/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אחד שמבין 23/02/2017 20:21
    הגב לתגובה זו
    בתור חברה שהוציאה מוצר מבוסס פאנל ומעבירה נתוני מדגם במקום נתוני חשיפה אמיתיים ועוד קוראת לזה 'מוצר חדשני להשלמת חשיפה בטלוויזיה' איבדתם את הזכות להעביר ביקורת על גוגל. שלא לדבר על מחירי הפיקס שאתם גובים שאין להם שום קשר לבידים ותחרות. אתם בדיחה, חבל שהמפרסמים לא מספיק מבינים דיגיטל וממשיכים לשלם לכם.
  • 5.
    אמיר שניידר 23/02/2017 19:19
    הגב לתגובה זו
    אני פחות אהבתי את המסר הלוחמני אבל זכותכם המלאה.
  • אייל 24/02/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    אמיר אתה וכרמל ברן כל מה שדוחה בעולם השיווק. אתם דג קטן שרוכב על לוויתן. קבל טיפ בחינם: תפסיק לנצל את חברי הקבוצה לבארטרים אישיים. הפרסום בקרוב לא יעשה לך טוב
  • 4.
    רמי 23/02/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא עפתם על עצמכם
  • 3.
    מביך 23/02/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    המערכת שלהם נחותה, הנתונים לא אמינים ויכולות הטרגוט מזכירות את יכולות הטרגוט של חלוץ עיוור
  • 2.
    מהתחום 23/02/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    יש לזכור שאף פבליישר לא העיז להלחם על חשיפת התרמית הזאת , של יוטיוב, בעבר .....
  • 1.
    צריך יותר מזה כדי להוציא את המפרסמים מיוטיוב (ל"ת)
    חרטטימדיה 23/02/2017 12:36
    הגב לתגובה זו