
מהפכה בפרסום: מיזם חדש מציע להפוך את הרכב לשלט חוצות נייד
חברה חדשה בשוק הפרסום הישראלי בדרכה להפוך את כבישי מדינת ישראל, על נהגיה התקועים בפקקים, לשוק מדיה תוסס. החברה, אוטומדיה, תופסת את משבצת המתווך, בין נהגים פרטיים מכל רחבי הארץ למפרסמים, במודל חברתי שמנגיש ביניהם, ועל פניו, אמור להיטיב עם כל הצדדים: הנהגים הפרטיים מקבלים הזדמנות להכנסה נוספת וקלה מבלי שיידרשו למאמץ מורכב כלשהו, ומנגד מפרסמים שמקבלים חשיפה יומיומית ניידת, בעלות חודשית נמוכה.
מאחורי החברה עומדים 2 אחים סלו (27) ואלכס (30) מנביץ' שהרעיון נרקם במוחם לפני קצת יותר משנה בארוחה משפחתית משותפת.
זמן לא רב לאחר מכן החלו השניים בבדיקת ההיתכנות של המיזם, הן מבחינת ההיענות של הנהגים והמפרסמים והן מבחינת התחרות שמצפה להם מפעילותם של שחקנים אחרים בטריטוריה. בדיקה מקדימה זו הוכיחה שמבחינת הנהגים הביקוש קיים, והטריטוריה די פנויה בכל הקשור לחברות שעשויות לשמש כמתחרות.
אז כמה הנהגים מקבלים: החברה מציעה לנהג בעל רכב פרטי תשלום שנע בין 500 ל-1,000 שקלים לחודש. המשתנה שיקבע את גובה התשלום כולל את גודל המדבקה: מחלון אחורי, עד לעיטוף דלתות משני הצדדים ועיטוף מלא של הרכב. החברה מבטיחה גם שטיפת רכב חודשית על חשבונה כדי להבטיח למפרסמים שהרכב ייראה במיטבו.
וכמה המפרסמים ישלמו: שירות הפרסום החודשי יעלה בין 1,500 ל-2,000 שקלים לבעל העסק. המחיר משתנה לפי חבילת הפרסום ויורד בהתאם לתקופת הפרסום, מחודש ועד לחצי שנה ומעלה. התעריף החודשי כולל שירותי עיצוב, הדפסה והדבקה ובמידת הצורך אף קופירייטינג למודעה עבור בעל העסק.
נכון לעכשיו מאז הקמתה, בהרצה שקטה מתחת לרדאר, החברה הספיקה לעבוד עם לקוח אחד, במסגרת פיילוט שאותו בחנה למשך חודשיים על 2 רכבים פרטיים, עבור חנות רהיטים ממרכז הארץ.
כדי להבטיח את אמינות השירות המוצע, במסגרת חבילת הפרסום שהיא משווקת למפרסמים, אוטומדיה מספקת גם ניתוח סטטיסטי בכל סוף חודש של ביצועי הנהג. אלו נאספים על ידי החברה באמצעות אפליקציה אותה מפעיל הנהג שממנה החברה אוספת מידע לגבי מספר הקילומטרים היומי והמסלול שבו נסע הנהג. בעתיד, אומרים בחברה, יוכלו לספק למפרסמים שירות מידע בזמן אמת כך שאלו יוכלו לדעת בכל רגע נתון היכן נוסע הנהג שעל רכבו הודבקה הפרסומת.
נכון להיום מאגר נהגי החברה, שכבר ממחר יוכלו להפוך את רכבם הפרטי לפרסומת ניידת עומד על כ-500, כך על פי נתוני אוטומדיה. בחברה מסבירים כי מטבע הדברים, רוב הנהגים מתניידים בין גדרה לחדרה ושם גם מרוכז רוב השוק הפוטנציאלי. עוד מציינים בעלי החברה כי נעשית התאמה בין זהות ומאפייני הנהג לפרסומת/תוכן שמודבק לרכבו, שכן לא כל תוכן מתאים לכל נהג ורק לאחר הסכמתו הקמפיין יוצא לדרכו. בנוסף, הנהגים נדרשים לעמוד בתנאי סף שהחברה דורשת, כגון: רכב משנת 2008 ואילך בלבד ורישיון של 5 שנים מינימום. לצד זאת ניתנת, מטבע הדברים, עדיפות לנהגים שמרבים בנסיעות על בסיס יומיומי.
ואיך מודדים את האפקטיביות? מדידת CPM - מודל "מחיר קבוע לכל אלף חשיפות", הנהוג בעולם הדיגיטל אינו מקובל בשוק החוצות וגם קשה לביצוע, לכן גם פער המחירים הטבעי בין פרסום חוצות לשאר אמצעי המדיה. מנגד, באוטומדיה דווקא חושבים שהדרך המסורתית היא הטובה ביותר - פרסום שכולל מספר טלפון על המודעה יוכל להימדד על פי מספר השיחות הנכנסות וכמו כן, ברקוד שניתן לסריקה יוכל לאפשר לעוברי אורח להיכנס לאתר המפרסם באמצעות מכשיר נייד.
- 13.אדוארד 14/01/2020 15:12הגב לתגובה זותתקשרו אליי 0532293006
- 12.דב 04/08/2019 14:13הגב לתגובה זואיזה שתיות,
- 11.מיכאל 15/11/2017 20:22הגב לתגובה זוויש אם זה בעיה חוקית אולי שינו את זה כבר אבל ב 2012 לא נתנו לפרסם על רכב פרטי !
- 10.נדב 31/07/2017 18:03הגב לתגובה זוהעתקה פשוטה ומאוד משעממת של מוצר אשר קיים כבר כמה שנים באהר"ב.. מאוד יתכן שהם הפרו קניין רוחני של החברות הללו ומקווה בשבילם שלא יעלו על כך
- 9.אורן 18/07/2017 20:33הגב לתגובה זוזה לא יעבוד כי התשלום לבעל הרכב לא ריאלי .... כי המפרסמים לא יודעים לשלם 2000 שח לחודש לרכב כי תמיד אפשר לעשות את זה על רכבים של חברים ומשפחה כי משרדי הפרסום לא מרוויחים כי אין בזה כסף . נקודה אחד שמבין
- 8.רוכב בשחקים 13/06/2017 18:04הגב לתגובה זושילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים; ==== "מודעה" – הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
- 7.רוכב בשחקים 13/06/2017 18:01הגב לתגובה זושילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
- 6.שוריק 11/06/2017 19:01הגב לתגובה זוסבבה שאתם עושים תוכן שיווקי או לחילופין מרימים למדיה חדשה בשוק. אבל זו לא מהפכה. זה שחקן חדש בעולם ישן עם קטע נחמד.
- 5.בני 06/06/2017 22:19הגב לתגובה זוכמו פרסום על מוניות שירות. שווה ל XXX
- 4.דויד 24/05/2017 00:31הגב לתגובה זולפני מספר שנים קראתי על זה במדריד. חברות שלמו על פרסום לפי מסלולי הנהגים
- 3.הגיע זמן שהרשויות יפעלו לאסור פרסום בבניינים ורכבים (ל"ת)מצוין לפעול נגד 13/04/2017 11:05הגב לתגובה זו
- 2.יונית 25/03/2017 19:09הגב לתגובה זווהם עוברים לשלט חוצות נוסע, שבפקק בבוקר רק הרכב ליד רואה את הפרסום. איזה קשקוש
- 1.שי 24/03/2017 21:26הגב לתגובה זולא עבד, שאלתי אותם למה. לא מספיק רווחי כי משרדי הפרסום מתנגדים לזה. כי הם לא מקבלים את עמלתם.