
"היא ביקשה את זה": 'קום איל פו' משיקה קולקציית "הטרדה מינית"
בית האופנה קום איל פו (comme il faut) יוצא בקולקצייה חדשה וייחודית שמחברת בין אופנה להשפעות החברתיות שלה. בית האופנה שיתף פעולה עם סוכנות הקריאייטיב גפן טים בהשקת קולקציית הקיץ תחת השם She was asking for it - כותרת פרובוקטיבית המרמזת על הבאות - העלאת המודעות לפגיעה והטרדה מינית של נשים המשויכת ל"קלישאה הנפוצה שאומרת כי לבגדים יש יכולת להזמין אונס" כך לדברי בית האופנה.
במהלך שמטרתו טיפול בסוגיית האופנה כתירוץ שמסביר את ההתנהגות התוקפנית של המטרידים מינית, קום איל פו יצאו בקולקציית פריטי לבוש שילוו בתגיות שעליהן ציטוטים של תוקפים ואנסים, שנאספו מהצהרות תקשורתיות, תיעודים משפטיים וטוקבקים אינטרנטיים, כגון: "מה חשבת שיקרה כשיצאת ככה מהבית?", "כשאת משחקת אותה חסודה זה רק מטריף אותי יותר", "מה את מתנהגת כמו ילדה קטנה?, "לא היית צריכה לגרות אותי ככה, ויתרת על הזכות להגיד "לא" כשיצאת ככה מהבית".
על כך נוספו גם ציטוטים מפי נשים שנפלו קורבן לתקיפה מינית: It's a dress, not a yes, Nobody asked me what my rapist was wearing, My clothes are for sale, my body is not. בחברת האופנה מציינים, כי "הגיע הזמן לנתק את הקשר בין לבוש לתקיפה מינית ולשים סוף להאשמת הקורבן: נשים אף פעם לא מבקשות את זה".
הסתירה בין האופנה לציטוטים נועדה לייצר לצופה תחושת אי נוחות שתעורר שיח ציבורי שמטרתו הנעה לפעולה בשטח. במסגרת הקמפיין ועל מנת לייצר הד תקשורתי נוסף לנושא, מתכננת החברה גם לעורר שיח ברשת, באמצעות הזמנת נשים להוסיף משפטים וציטוטים או להעלות לרשתות חברתיות תמונות שלהן מלוות בציטוטים.
- 5.לונה 14/11/2019 12:08הגב לתגובה זוביגוד יקר במיוחד יחס מתנשא ומנוכר במיוחד כאשר יש בעיה.אינם לוקחים אחריות על פגמים פשוט מסננים.אכזבה מטורפת
- 4.קמפיין ציני עם מסרים מעוותים א לה מירי רגב (ל"ת)מתחכמת, אה? 04/04/2017 15:49הגב לתגובה זו
- 3.ביצוע מהמם לקידום נושא חשוב (ל"ת)חן 02/04/2017 09:21הגב לתגובה זו
- 2.סאן ספיר קריינית מדהימה (ל"ת)איילת 29/03/2017 12:26הגב לתגובה זו
- הבחורה הכי מוכשרת בביזנס (ל"ת)מפיקה 31/03/2017 13:46הגב לתגובה זו
- 1.מתחסד ואופורטוניסטי (ל"ת)הכוס שלי ברשותי 28/03/2017 14:14הגב לתגובה זו
- לונה 14/11/2019 12:10הגב לתגובה זוצודקת פער בן המסר האנושי לבן היחס בפועל מניסיון