גמר הקקטוס: באומן מוביל עם 34, לאו ברנט וגרייט מפתיעים
הבוקר הכריזו איגוד הפרסום ואיגוד השיווק על רשימת העבודות שהעפילו לשלב הגמר של תחרות קקטוס הזהב - תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי. באיגוד מציינים כי השנה, ובהתאם למגמה העולמית הטבעית, 60% מהעבודות שהוגשו הן מתחום הדיגיטל.
השנה מספר ההגשות לתחרות קבע שיא בתולדות הקקטוס עם 330 עבודות שעלו לשיפוט המהווה גידול של כ-20% מהשנה שעברה. אחת הסיבות לכך היא תוספת של שתי קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. לצד קטגוריית הדיגיטל, בקטגוריות המסורתיות כגון פרינט, הוגשו 11 עבודות בלבד, בשילוט חוצות 16 וברדיו 14.
מבין 330 העבודות שהוגשו, 131 עבודות המהוות 39.6% מההגשות העפילו לשלב הגמר ב-13 קטגוריות. הקטגוריות המובילות שבהן עלו מספר העבודות הגבוה ביותר הן TV עם 28 עבודות, ו- VIDEO עם 27 עבודות.
בקרב המסקרן ביותר בין משרדי הפרסום המתמודדים בתחרות, ללא מקאן שכזכור פרש בהפגנתיות, משרדי הפרסום המובילים הם באומן ואדלר, שני יריביו לצמרת הענף. באומן בר ריבנאי מוביל את טבלת העבודות בגמר עם 34. אחריו אדלר חומסקי עם 28 עבודות ושלישי בדירוג גיתם BBDO עם 17 עבודות בגמר.
במקום ה-4 ברשימת השורטליסט לגמר ניצב משרד הפרסום לאו ברנט שרשם שנה קריאייטיבית מוצלחת תחת ידיהם של אדם פולצ'ק ועמי אלוש. המשרד קוטף את הפירות עם 9 עבודות לפני גליקמן שמיר סמסונוב שהעפיל לגמר עם 7 עבודות ויהושע TBWA עם 6 עבודות, כמו גם ענבר מרחב G. שם נוסף שווה אזכור הוא משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט דיגיטל שמסמן את 2017-2016 כשנת קריאייטיב דומיננטית שבאה לידי ביטוי עם 6 עבודות בגמר.
נתונים נוספים: JWT ישראל עם 4 עבודות, ברוקנר יער לוי, טוויסטד, אקליפטוס, חברון זלצמן ו-G Conversations עם 2 עבודות כל אחד. M&C Saatchi, טינק, מנצ' ו-Grass pink עם עבודה אחת בגמר לכל אחד.
החלוקה על פי 13 הקטגוריות בתחרות
PR - הצגת קמפיין יצירתי באמצעות יחסי הציבור, שהובילו לשיחה במרחב הציבורי-תקשורתי תוך שינוי תפיסת הצרכנים -7 עבודות
Craft - ביצוע יוצא דופן באיכות, חדשנות ויצירתיות בקמפיינים פרסומיים.5 -עבודות
Video - היצירתיות והחדשנות בסרטונים שפורסמו בכל אמצעי המדיה פרט לטלוויזיה. - 27
TV - פרסומות הטלוויזיה הטובות ביותר. - 28
Print - מודעות הפרסום היצירתיות והחדשניות במדיה המודפסת על כל סוגיה. - 1
Outdoor - היצירתיות והחדשנות כפי שבאה לידי ביטוי בשילוט החוצות במרחב הציבורי. - 6
Radio - היצירתיות והחדשנות בתשדירי רדיו. - 3
Digital Online - קריאטיביות פרסומית שבאה לביטוי בפלטפורמות דיגיטליות ובטכנולוגיות חדשניות - 10
Direct & Activation - יצירתיות והחדשנות בפרסום שיוצר אינטראקציה עם הקהל באופן מכוון מטרה - 10
Integrated - קמפיינים פרסומיים אינטגרטיביים, שנוצרים מתוך חיבור בין מדיה אחת לשניה, תוך יצירת סינרגיה ביניהם - 6
Branded Content - מהלך מדיה שמציג תוכן עצמאי ובלתי תלוי המקדם מותג/מוצר מבלי שהמותג מעביר בו מסר פרסומי מובהק - 10
Best of Media - עבודות המשתמשות במדיות הפרסומיות באופן יצירתי, חדשני ובלתי צפוי, שהעצימו את המסר הפרסומי - 10
Pro Bono - עבודות יצירתיות שנעשו בכל המדיות עבור עמותות וגופים חברתיים–8
טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-8 ביוני בהיכל הספורט החדש ע"ש אריק איינשטיין בצפון ת"א. בשעות אלו מתכנסים במלון הילטון בת"א 40 סמנכ"לי שיווק וסמנכ"לי קריאייטיב הבכירים בארץ, ליומו השני של הליך השיפוט ובחירת העבודות המצטיינות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.יש מצב פעם אחת לפרגון כאןדני 26/04/2017 14:31הגב לתגובה זו12 0אנשים קרעו את התחת, עשו אחלה עבודה , תפרגנו!! מה הקטע שלכם? היום אתם פה מחר במשרד אחר. תחגגו, תנו מילה טובה ואם זה קשה כל כך אז תשתקו . נשבר הזין מהשיח האלים הזהסגור
-
1.פרסמן הוא אפיזודה חולפתהחילזון הישר 26/04/2017 12:00הגב לתגובה זו7 3באומן מוכיחים לשוק את המובן מאליו: הם שתי ליגות מעל השוק הזה והזמן הוכיח שפרסמן היה והלך אבל די אן איי של מצוינות זה לא פרסונה זו או אחרת (אולי לובטון). עכשיו כולם יודעים שפרסמן זה גדעון עמיחי 2017 ולא טיפה יותרסגור
-
הפרסים הגדולים של באומן הם מתקופת יורם לוי (ל"ת)הסטוריון 26/04/2017 14:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שיחלוף כבראמן 26/04/2017 14:29הגב לתגובה זו2 2וכמה שיותר מהרסגור
-
הי בחור אמיץ מיוזע מאחורי מקלדתנדב 26/04/2017 17:34הגב לתגובה זו2 0מצוץ לי טיפשוןסגור
- טען עוד
-
קישקשתהחילזון הקשקשן 26/04/2017 13:36הגב לתגובה זו0 0מה הקשר? באומן זה סווט שופ בר מזל ותו לאסגור
-
שני ניחושים (ל"ת)מי זה? 26/04/2017 12:21הגב לתגובה זו0 0סגור