כמה השקיעו ניסנקורן ויחימוביץ' בקמפיין ליו"ר ההסתדרות?
עפ"י יפעת בקרת פרסום, רוב ההשקעה לקראת הבחירות מחרתיים, הופנתה לדיגיטל. רק בהמשך אפשר יהיה לדעת כמה מיליונים הושקעו בשלטי חוצות. יחימוביץ' משקיעה כ-2 מיליון ש', הרוב בדיגיטל
הבחירות הסוערות להסתדרות שיתקיימו מחרתיים (יום ג') עולות הרבה כסף לציבור החברים בגוף העובדים הגדול בישראל. את מירב ההשקעה רואים בקמפיין של יו"ר ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן, שמתמודד לכהונה נוספת, ועל פי הערכות, גם יזכה בה בהתמודדות מול ח"כ שלי יחימוביץ'.
על פי נתונים של יפעת בקרת פרסום, השקיע ניסנקורן באמצעות סיעת עוגנים בראשה הוא עומד (ונתמכת בין היתר על ידי כולנו, הליכוד ועוד), כ-3.5-4 מיליון שקלים במחירים ריאליים, בפרסום קמפיין הבחירות. במחירי מחירון, עומד תקציב הפרסום של קמפיין הבחירות על כ-11 מיליון שקלים. גורמים המכירים את הנושא אומרים כי תקציב הפרסום עומד על כ-3.5 מיליון שקלים.
את קמפיין הבחירות של ניסנקורן מנהל משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ', שאחראי גם על הפרסום והדיגיטל. הזרוע החזקה ביותר בקמפיין היא הדיגיטל, אליה הופנו כ-9.5 מיליון שקלים במחירי מחירון, כמעט 2.5-3 מיליון שקלים במחירים ריאליים.
זרוע משמעותית אחרת היא שילוט החוצות בו הושקעו כ-1.7 מיליון שקלים, אולם נתוני יפעת בקרת פרסום עדיין אינם כוללים את נתוני הפרסום בשילוט החוצות לחודש מאי. על פי הערכות, בשילוט החוצות הושקע כסף רב - כאשר רק השבוע למשל הוצבו 2 שלטי ענק על בית קלקא סמוך לצומת עזריאלי, בהשקעה מוערכת של כמה עשרות אלפי שקלים, לימים בודדים. רק בתחילת יוני ניתן יהיה לדעת את הסכום שהושקע בפרסום החוצות – ואפשר יהיה לראות בכמה יזנק תקציב הפרסום של ניסנקורן.
ניתן למנות עוד 2 אפיקי פרסום משניים אצל יו"ר ההסתדרות. בעיתונות הושקעו כ-10 אלף שקלים בלבד במחיר ריאלי, ואילו דף הפייסבוק העובדים והגימלאים עם אבי ניסנקורן, שעל פניו אינו חלק מהקמפיין הישיר של יו"ר ההסתדרות (למתמודדים להסתדרות אסור לגייס תרומות אישיות, אלא מתוקצבים לפי מספר הנציגים שלהם בבית נבחרי ההסתדרות, א"כ), תומחר ב-50 אלף שקלים במחירי מחירון. את תקציב הסמסים - זרוע משמעותית בפעילות של ניסנקורן בבחירון, לא ניתן היה לתמחר. גם התמיכה לה זכה ניסנקורן מאתר ההסתדרות דבר ראשון, אתר שהוא פעל להקמתו, קשה לכמת מספרית, אבל היא עשתה את שלה.
יפעת בקרת פרסום מתקשה לתמחר את תקציב הפרסום של ח"כ יחימוביץ' (שמתמודדת בראש סיעת 'הבית החברתי' הנתמכת בין היתר על ידי ש"ס, א"כ), שעל פי נתוניו עומד על כמה מאות אלפי שקלים. גורמים המקורבים ליחימוביץ' אומרים לאייס כי לטובת הקמפיין הוקצו כ-2 מיליון שקלים במחירים ריאליים, רובם מופנים לדיגיטל, כאשר כמיליון שקלים מתקציב זה הם בעצם הלוואה אישית שלקחה יחימוביץ' לטובת הקמפיין.
שלט של שלי יחימוביץ' (מתוך דף הפייסבוק של ח"כ יחימוביץ')
רק בחודש אפריל הופנו כ-400 אלף שקלים לסעיף זה. יחימוביץ' גם בחרה כחלק מהאסטרטגיה, לפרסם על שלט חוצות אחד – וגם דאגה ליחצן זאת, והשקיע סכום נמוך בשלטי בד (פלריג) שמיועדים לתליה בבתי תומכים. על הקמפיין הדיגיטלי אחראי משרד הפרסום אלנבי, וקשה לא לראות את פעילות הווידאו של יחימוביץ' ברשתות החברתיות.
גורם בסביבת הקמפיין הצביע על נקודה מעניינת בקמפיין של המתחרה ניסנקורן: "תראה שאין תאריך על כל שלטי החוצות של יו"ר ההסתדרות. זה לא קמפיין בחירות, זה קמפיין להאדרה עצמית של שמו, עם תמונה גדולה שלו".
חשוב לציין כי הנתונים המפורסמים כאן, מציינים מגמה מסוימת, אבל ייתכן שאינם מדויקים לחלוטין. רק לאחר הבחירות יתקבלו הנתונים המלאים של הצדדים על השקעה בקמפיינים השונים, כאשר הנתונים המפורסמים כעת הם הערכות וניתוחים מקצועיים, עם מחסור בנתונים רבים כגון סמסים, נתון שלטי חוצות אקטואלי ועוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בחירותאבי 21/05/2017 22:31הגב לתגובה זו1 0שלי יחימוביץ תקבל את ההנהגה לגזור ולשמור.סגור