דרמה: ניקוד זהה לבאומן ואדלר שמנצח בזכות הזכיות בזהב
מי הוא הזוכה הגדול של תחרות הקקטוס 2017? בטקס שנערך הערב באולם היכל שלמה בתל אביב, התוצאות מעניינות: אם סופרים את הנקודות מקבלים תיקו שעומד על 39 נקודות בצמרת בין אדלר חומסקי לבאומן בר ריבנאי. עם זאת, עדיין יש הבדל בין השניים בדרך לצמרת. כל משרד הגיע לניקוד הזה עם מספר וסוג שונה של מדליות: שניהם גרפו 2 זכיות מרשימות בגראנד קקטוס אך אדלר זכה ביותר פרסי זהב וכסף (3 ו-4 בהתאמה) ואילו באומן קיבל 20 מדליות ארד שהקפיצו אותו בניקוד לצד פרס זהב ו-3 פרסי כסף.
בקרב משרדי הפרסום וותיקי הענף ישנה נטייה לכיוון המשרד שזכה ביותר פרסי זהב וכסף, משמע אדלר חומסקי.
עם זאת, למרות הנטייה לכיוון אדלר בתואר המשרד הקריאייטיבי של השנה, באומן בר ריבנאי יכול להתפאר בהישג מרשים לא פחות – 3 שנים רצוף במקום הראשון. ב-2015 ו-2016 הם עשו זאת בפער ניכר על פני היריבים ואילו השנה הם חולקים את התואר בניקוד שווה עם אדלר חומסקי.
בכל מקרה, לטקס הקטטוס הגיעו רוב בכירי ענף הפרסום, ואת האירוע כיבד בנוכחתו גם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, שהגיע להשקת האמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום, שיזם יוסי לובטון.
טקס קקטוס הזהב: @y_luba משיק את האמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום. באולם - הנשיא @rubirivlin pic.twitter.com/LyXefXwgpx
— אייס - www.ice.co.il (@icecoil1) 8 ביוני 2017
2 פרסי הגראנד עבור עבודות יוצאות דופן הוענקו לבאומן עבור הקמפיינים לסופרפארם – "טואלטיקו פנטסטיקו" ועבור מהלך הדיגיטל '"הורטיקלי של פורד". אדלר חומסקי גרף 2 פרסי גראנד עבור "המיליונרים החדשים" של הלוטו ו"ברוכים המתפנקים" – הסרט הראשון בסדרת העבודות הייחודיות למילקי בשיתוף רועי כפרי. בסך הכל חולקו הערב 6 פרסי גראנד, 9 פרסי זהב, 24 פרסי כסף ו-60 פרסי ארד.
השנה, מספר ההגשות לתחרות קבע שיא בתולדות הקקטוס עם 330 עבודות שעלו לשיפוט המהווה גידול של כ-20% מהשנה שעברה. אחת הסיבות לכך היא תוספת של 2 קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. לצד קטגוריית הדיגיטל, בקטגוריות המסורתיות כגון פרינט, הוגשו 11 עבודות בלבד, בשילוט חוצות 16 וברדיו 14. מבין 330 העבודות שהוגשו, 131 עבודות המהוות 39.6% מההגשות העפילו לשלב הגמר ב-13 קטגוריות. הקטגוריות המובילות שבהן עלו מספר העבודות הגבוה ביותר הן TV עם 28 עבודות, ו- VIDEO עם 27 עבודות.
באירוע שהיה בחסות פייסבוק ישראל אמרה עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל: "פייסבוק חברה השנה לתחרות הפרסום הישראלית, מתוך זיקה עמוקה לחשיבות התאמת הקריאייטיב למדיום הפרסומי בו הוא מוצג. בעידן רווי הפלטפורמות, בו הרוב המכריע של החשיפה למסרים הפרסומיים מתרחשת ראשית במובייל, כל מדיום פרסומי מחייב התייחסות קריאייטיבית שונה".
ברוכים המתפנקים - מילקי מככב
בתוך רשימת הפרסים המלאה ניתן לראות שהקטר שהוביל את אדלר חומסקי אל הפסגה היה ללא ספק הקמפיין למילקי שגרף עוד 2 פרסי זהב ו-2 פרסי כסף. במקרה של באומן בר ריבנאי היתה זו העבודה לספלנדיד – "המכונה שיודעת אם אתם קטנים או גדולים" שזכתה בזהב וכסף.
טקס קקטוס הזהב, הערב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
ללא מקאן שהחליט להחרים את תחרות הקקטוס, אדלר ובאומן שגם נמצאים יחד איתו בשלישיית הצמרת של ענף הפרסום הם המשרדים הפעילים ביותר בישראל מה שבא לידי ביטוי בכח האדם האיכותי, באיכות ומגוון העבודות המתפרסות על פני קטגוריות רבות, בכמות ההגשות שלהם לקקטוס ובסופו של יום גם במספר הזכיות.
ההפתעה הגדולה - ליאו ברנט
אפשר היה לנחש ש-2 המשרדים ידורגו גובה בסוף תחרות הקקטוס, ולכן כדאי להציץ בשאר השחקנים ולחפש את ההפתעה שמגיעה השנה מכיוון ליאו ברנט. המשרד בניהולו של אדם פולצ'ק ותחת ניהולו הקריאייטיבי של עמי אלוש, סגר שנה חלומית מבחינת החשיפה לעבודותיו וההצלחה הזו לא נעלמה מעיניהם של שופטי התחרות. אחרי באומן ואדלר בראש, ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס מדורג שלישי (או שני, תלוי איך סופרים) עם 30 נקודות כשבאמתחתו 2 פרסי גראנד עבור המהלכים המוצלחים לברגר קינג – הסופגנקינג בחנוכה והצעצועים למבוגרים בוולנטיין דיי. המשרד זכה גם בקקטוס זהב, 3 כסף וארד אחד.
כשבוחנים את המשרדים לפי מפתח של יחס הזכיות אל מול העבודות שהעפילו לגמר מקבלים עדות נוספת לכוחו של ליאו ברנט שגרף 7 זכיות ששניים מתוכם הם גראנד פרי מתוך 9 פיינליסטים בלבד. באומן זכה ב-26 מדליות מתוך 34 פיינליסטים ואדלר חומסקי זכה ב-21 מדליות מתוך 28 פיינליסטים.
אל המקום הרביעי (או שלישי, שוב תלוי כיצד סופרים) הגיע משרד הפרסום גיתם BBDO עם 24 נקודות ו-14 מדליות שהתחלקו לפי 2 זכיות בזהב, 6 פרסי כסף ו-6 פרסי ארד. הזכיות בזהב הן עבור המהלך המצליח עם דמותו של משיח - "לא מתפשר" לסלקום וניקול BEEPee – "החיישן החדש שהמצאנו לניקול שיזכיר לגבר שלך להוריד את הקרש!".
נקודה טובה לציון בתחרות השנה הן כמות הזכיות בגזרת "הפעם הראשונה", שם ניתן לציין את קקטוס הכסף, הראשון אי פעם, ל-G Conversation עבור הפרסומת המדוברת לאיקאה בכיכובו של ווין נייט, "ניומן" מהסדרה 'סיינפלד'. קקטוס ארד ראשון אי פעם לאקליפטוס עבור המהלך ל-GINI וקקטוס ראשון ל-addict עבור המהלך "לא צריך לטוס לאוסטרליה" וראשון אי פעם ל-teenk עבור OREO.
JWT ישראל רשם הצלחה עם 4 הגשות ו-4 קקטוסים: כסף וארד למהלך עבור 'דפני' עם ניסים גרמה ו-2 ארד למטרנה. ברוקנר יער לוי זכה בזהב עבור מהלך הפרו בונו לעמותת הגשמת חלום. מהעשיריה השנייה היה זה משרד הפרסום ענבר מרחב G שגרף מספר זכיות נאות, בעיקר עבור העבודות לסטימצקי וקולון סטריפים. חברון זלצמן גרף פרס כסף וארד עבור המהלך של ריטה לרויאלטי. טוויסטד זכה בארד עבור מהלך בילינסון לייב וארד נוסף עבור המהלך למועצה לבטיחות בדרכים, כמו גם מנצ' שזכה בארד עבור המהלך לסקודה. M&C Saatchi תל אביב זכו בקקטוס הראשון שלהם תחת המשרד החדש שהוקם בתחילת 2015 עבור עבודת החוצות לרולדין.
רשימת הזוכים המלאה בקקטוס הזהב 2017
הזוכים ב-GRAND
הזוכים בזהב
הזוכים בכסף
הזוכים בארד
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.ותודה למקאן, שעזרו לאדלר, לנצח את באומן!עדי 11/06/2017 14:48הגב לתגובה זו1 0https://www.youtube.com/watch?v=RWL1l5l004o המהלך שאדלר העתיקו בגסות. אותו הרעיון - אפילו אותו השף. לא יודעת... מישהו בשיפוט היה חייב לעלות על זהסגור
-
10.כל הכבודליאו ברנט וענבר מרחב 11/06/2017 09:44הגב לתגובה זו2 0שני המשרדים שראויים לכבוד על העשייה השנה.סגור
-
9.אז לא נזכה כאן לפרגוניםאבי 09/06/2017 13:21הגב לתגובה זו8 0כי תמיד יבואו האנשים הממורמרים שלא מסוגלים לפרגן לחברים שלהם על שנה של עבודה קשה. אלה שלא יודו שהפיס של אדלר הוא סרט מעולה, שהחולצות של ברוקנר הוא פרו בונו משובח, שהוונדינג של באומן מצויין ושליאו עשו לברגר קינג עבודות ברמה עולמית. כמה חבל.סגור
-
8.חבר'ה תאכלו כובעמפרגן ממשרד אחר 09/06/2017 11:07הגב לתגובה זו7 0כולכם הייתם מתים לעשות מהלך כמו הארוחות למבוגרים של ברגר קינג או סרטים כמו החשדנים של הלוטו. כשמגיע מגיע, אני בכלל מגליקמן ואני מפרגן להם.סגור
-
7.אחד שיודעמיכאל 09/06/2017 10:47הגב לתגובה זו2 1תזכרו שהזוכים נבחרים בסוף לפי רמת האהדה או האי אהדה אליהם בקבוצת מנהלי שיווק בפייסבוק. שם הקהילה מרימה או מורידה את הקמפיינים בתחום.סגור
- טען עוד
-
יאללה יאללהמיכו פיחו 09/06/2017 11:25הגב לתגובה זו0 0כולה איזה כמה פלנרים מזויינים וכל מיני מנהלי שיווק שקיבלו עוד מקום לזיין את השכל.סגור
-
6.אפילו הטוקבקים על הקקטוס משעממים (ל"ת)איגל בראון 09/06/2017 10:32הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.מקאן לוזרים (ל"ת)ישראלי מצוי 09/06/2017 02:39הגב לתגובה זו3 1סגור
-
אני רואה שאתה מצוי גם בגלובסישראלי מצוי? 09/06/2017 09:08הגב לתגובה זו2 0שם אתה יורד על אדלר. בקיצור אתה לא ישראלי מצוי אתה באומניסט צפויסגור
-
4.לא רק מקאןאגב 09/06/2017 00:44הגב לתגובה זו2 7לא רק מקאן וויתרו השנה על ההשתתפות, גם ראובני, שמעוני פינקלשטיין, גדעון, מנצ׳, ליד ועוד כמה. והופ- מדובר ברבע מהמשרדים בעשרימייה. אמממ... נק למחשבה? לא. המכונה ממשיכה להכניס כסף ולא לעשות כלום. נתראה בקקטוס 2018סגור
-
מלא הטעיותאס 09/06/2017 09:15הגב לתגובה זו4 1ראובני לא משתתפים כבר שנים כי הם לא יודעים מה זה קריאייטיב. למנצ׳ היו פיינלסטים. לשמעוני ולגדעון אין מה להגיש תכלס. מקאן הם לוזרים שפחדו לקבל את המקום השלישי או הרביעי או השישי כמו שמגיע להם. הם לא עשו שום דבר מוצלח השנהסגור
-
לדייקליאו ברנט וענבר מרחב 11/06/2017 10:46הגב לתגובה זו1 0למנצ היה פיינליסט אחד. אין צורך להגדיך את מנצ מעבר למה שהם כבר עושים במילא בלי הפסקהסגור
-
תהיה מדויקאגב 09/06/2017 08:32הגב לתגובה זו5 0מנצ לא וויתרו אם פשוט היו רק עם דבר אחד להגשה ובו זכו בארד,פשוט לא שומעים אותם כשהם פחות מצליחיםסגור
-
3.טקס מביךיואל 09/06/2017 00:30הגב לתגובה זו4 2איחוליי למנהלי השיווק, לפוליטיקה המסריחה, ליגאל בראון ואמיר גיא, המנצחים הגדולים שהפכו את הטקס לטקס אפי. תנחומיי לענף. רמה הכי נמוכה של קריאייטיב. אולי 8 עבודות ראויות. בלחץ. חריש עמוק. בהצלחה.סגור
-
2.לא יודעת להחליטשירי 08/06/2017 23:54הגב לתגובה זו4 0אם זה יותר מעניין מהארוויזיון או פחותסגור
-
1.who gives a shit? (ל"ת)IDK 08/06/2017 22:48הגב לתגובה זו7 2סגור