
סערת ארטימדיה: וואלה ישתלט על "הנדל"ן" שמשאיר ynet
תמונת שוק המדיה ביום שאחרי הפרידה של ynet מארטימדיה אינה מלמדת, נכון לעכשיו, על אפקט דומינו שיכול לאיים על עתידה של חברת הגשות הפרסום הפרוגרמטי בווידאו. מנגד, החלל שהותיר מאחוריו ynet, נופל כפרי בשל דווקא לידיים של המתחרה הגדול וואלה, שגורמים בשוק התקשורת אומרים בשיחות עם אייס כי הוא צפוי לנצל זאת לטובתו באמצעות הגברת ייצור תכני הווידאו.
גרסת ארטימדיה לפירוק ההתקשרות עם ynet היא הקו אליו נצמדים שאר האתרים בישראל. שלא לייחוס אומרים בכירים בשוק כי למרות גודלו ומעמדו של ynet בישראל, לא נחשב לשחקן משמעותי מאד בצפיות וידאו, כך שלפרידה שלו מארטימדיה אין השפעה קריטית עבורה. בשוק מסבירים כי למפרסם, בשורה התחתונה, זה ממש לא חשוב איפה הוא יפגוש את הקהל שלו, בוואלה או ב-mako או רשת שמחזיקים יחד כ-80% מהשוק הישראלי. "המאסה הקריטית שיצרה ארטימדיה גדולה מדי מכדי שיציאה של ynet מהתמונה תורגש", אומר אחד מהם.
"יתרה מכך", מסביר גורם בשוק, "אפילו אם וואלה היה עוזב את ארטימדיה, זה לא היה דרמה גדולה מדי עבורה". ובמקביל, לאייס נודע כי וואלה לא מתכוון להתמהמה והתגובה הראשונית ביום שאחרי ynet היא הגדלה באופן מיידי של נדל"ן הווידאו של וואלה, זאת כדי להרוויח מהמצב שנוצר והשתלט על הנדל"ן הפנוי.
על רקע המעבר של ynet לגוגל, אמר מנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן כי "הידיעה על זהותו של הגורם העומד מאחורי פרישתו של אתר ynet מרשת ארטימדיה אינה מפתיעה אותנו. גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים".
בבדיקה רוחבית מול אתרי התוכן הגדולים בישראל החברים בארטימידה, עולה כי תורג'מן אינו מפתח פרנויות שאינן מבוססות. לדברי בכיר בשוק, "גוגל מנסה לפנות אלינו כל הזמן. הם מציעים הצעות מפתות והם גם פנו לאחרים עם הצעות מפתות". על החיבור ל-ynet אמר אותו גורם כי "זה חשוב וקריטי שיהיו כמה הצעות ולא רק של גוגל. היום היא נותנת ל-ynet תנאים טובים ומחר לך תדע אם היא לא תזרוק אותו".
בימים הקרובים "הפרנויה" של ארטימדיה ותורג'מן תתורגם לפנייה רשמית לממונה על ההגבלים העסקיים כדי שזה יבחן את החיבור בין גוגל ל-ynet. ארטימדיה, שקיבלה פטור מהסדר כובל בטרם יצאה לדרך, וחתמה על שיתופי פעולה עם האתרים הגדולים בישראל, צפויה לפנות לממונה כדי שזה יבחן האם חיבור בין ענקית האינטרנט הגדולה בעולם למה שהממונה הגדיר כתוכן פרימיום המשויך לאתרים המקומיים, כשוק נפרד, הוא מבחינתו ערבוב שעלול להוביל להשתלטות של גוגל על השוק. ממשרד הממונה על ההגבלים נמסר כי לא התחילה בדיקה עצמאית בנושא.
גם בקרב האתרים הבינוניים, טרם נרשמה תנועה חדה כלשהי בעקבות המהלך של ynet. למרות שגם הם מחוזרים על ידי גוגל, נכון לעכשיו נראה שהם אפילו לא בשלב "הישיבה על הגדר" אלא ממשיכים כרגיל. "כולם מקבלים הצעות מגוגל וגם אנחנו קיבלנו", אומר לאייס בכיר מאד באחד האתרים. "בסופו של דבר כשיש מלחמה, תחרות ואלטרנטיבות זה טוב ונכון לנו".
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- חדשות 12 בפער עצום; "הפטריוטים" ממשיכים לבלוט
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בקרב האתרים יש גם מי שמתכוננים כעת לאפקט "שימור הלקוחות" של ארטימדיה. כשהם קוראים את המפה, הם מבינים את הרגישות שיש כיום לארטימדיה, שלמרות שאינה מרגישה מאוימת מצד הפרטנרים המרכזיים שלה: וואלה, mako, רשת ועוד, אלו מקבלים לידיהם מנוף שיכול להיטיב את התנאים המסחריים שלהם מתוך החשש של ארטימדיה שאתרים נוספים יצטרפו לגוגל.
עם זאת, איך שלא הופכים את זה, כניסת ארטימדיה שינתה את השוק לחלוטין. במהלך של שנתיים, הצליחה החברה להביא את גוגל למצב שהיא מחזרת אחרת האתרים בישראל ומציעה להם הצעות חדירה לשוק מפתות. אם בעבר כל האתרים היו מוכרים את נדל"ן הווידאו שלהם בעסקאות ישירות מול מפרסמים ובאמצעות מערכות פנימיות, כיום כל האתרים עובדים דרך צד ג' בצורה כזו אן אחרת - אם באמצעות גוגל ואם באמצעות ארטימדיה.
- 17.מכלוף 18/06/2017 21:19הגב לתגובה זובדומה לחסמי המעבר הקיימים בעולמות הטלויזיה התחרותית, גם בדיגיטל אלו המחזיקים בזכויות השידור של תכני הספורט והילדים ייקבעו כיצד תיראה מפת המפרסמים בארטימדיה או בגוגל או בהולי או בפייד פייפר או בכל פלטפורמה שפסיכופט יקום בבוקר ויחליט להקים. קבוצה שתחזיק בתכני פרימיום מסוגים אלו תחזיק את כולם בביצים. סלמאת חברים.
- 16.ארטי מדיה = קרטיב מדיה ( נעלם עם הזמן ) . (ל"ת)עובד ממורמר 16/06/2017 10:35הגב לתגובה זו
- 15.עובד ארטי 14/06/2017 00:08הגב לתגובה זוחברים ברור מעבר לכל ספק שהטכנולוגיה של ארטי היא שנכשלה , גרמה להרבה צרות לאתרים רבים , לקחה את השליטה לחלוטין באך שנגנים מתנהגים באתרים גדולים , לא כך מוצרים של גוגל וכמותם עובדים , בקיצור מאחלים לעובדי ארטי בהצלחה למציאת דבר הבא . סאייונארא....
- 14.ארטי(ק)מדיה 13/06/2017 20:10הגב לתגובה זומדובר בכל אתרי קבוצת ידיעות, ויש הרבה כאלה. כולם מפסיקים לעבוד עם ארטי(ק)מדיה
- 13.ומה עם יאסמין? (ל"ת)Jeramy 13/06/2017 11:45הגב לתגובה זו
- 12.ארטימדיה בלוף 13/06/2017 10:40הגב לתגובה זובכל שלב שבו יש וואקום של חוסר ידע לקוחות קונים שטויות שמוכרים להם שרלטנים בשוק ....
- התכוונת שרלטניות... עם מחשופים (ל"ת)מבפנים 13/06/2017 11:36הגב לתגובה זו
- 11.אילן 12/06/2017 22:41הגב לתגובה זוhttps://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3611083
- 10.שלום 12/06/2017 19:36הגב לתגובה זויתר האתרים בדרכם החוצה ובוחנים מודלים אחרים.
- איזה תגובה של דביל , שיהוווו (ל"ת)מבחוץ 13/06/2017 19:26הגב לתגובה זו
- 9.צופה 12/06/2017 18:48הגב לתגובה זומה נסגר עם כול המתוסכלים כאן ובעיתון בכלל , כול כתבה על חברה שמצליחה , והקנאה מבעבעת ...... אז הצליחו , מה קרה מה ?????
- טלי 13/06/2017 15:33הגב לתגובה זוארטמדיה וחטא היהירות נפגשו והמשחק נגמר. הם מתפוררים אחרי שהתבססו על הסכמי ענק שקורסים. וואלה לבד זה כלום, בלי המייל שלהם שהולך ונעלם הם לא יהיו רלוונטים עבור שוק הפרסום
- 8.אפילו תוכן שיווקי הם לא יודעים לעשות (ל"ת)מפרסם 12/06/2017 18:34הגב לתגובה זו
- 7.סמנכ"ל 12/06/2017 17:23הגב לתגובה זולא מסוגל לראות את הפרצוף הזה יותר עם ההתנשאות שמסתירה כל כך הרבה רמאות
- טלי 13/06/2017 15:31הגב לתגובה זואיבד את רוב השוק ומתנדנד בעוד אגפים. מי שלא יודע מתי למכור לגוגל וחושב שהוא יכול לעמוד מולם, שיבושם לו. ארטמדיה איננה
- 6.לקוח מאוכזב כמו כולם 12/06/2017 17:17הגב לתגובה זוארטימדיה כמו ארטימדיה כרגיל מנהלת את המשבר בצורה הגרועה ביותר, כמו שהם עושים הכל בעצם...
- 5.האיש שבפנים 12/06/2017 17:15הגב לתגובה זוארטימדיה זכתה לחצי הצלחה כי בשלב זה היא נותנת עמלות של 40% ומעלה למשרדים הגדולים, אשכרה שוחד שהם ימכרו ללקוחות שזה שווה משהו. כל החברות שרימו בהיקף גדול התחילו ליפול ככה, גם עליהם היה כתבות עם תמונה של מנכ"ל שמנסה להרגיע. די לכו הביתה ותנו לנו להתמודד עם המונופולים, לפחות הם לא מזכירים בשיטות שלהם משטרים אפלים ולא משקרים על הטכנולוגיה בצורה כל כך כל כך כל כך בוטה
- 4.חזק בוידאו 12/06/2017 17:05הגב לתגובה זולצלם חתול ברחוב ל15 שניות ולקרוא לזה תוכן איכותי זה וואלה עם ארטימדיה... בשנה האחרונה זה נראה כאילו ארטימדיה מתייחסים למפרסמים בארץ כאילו הם פגועי ראש עם ריר מהפה. כל זה מחברה לא חכמה ולא טובה
- טלי 13/06/2017 15:29הגב לתגובה זונראה שאתה לא מבין את העסק. סע לשלום
- 3.קניין מדיה 12/06/2017 17:02הגב לתגובה זוYNET היה חלק אדיר מהמלאי של ארטימדיה, עכשיו זה כלום. זה מביך שעיתונאים כותבים את זה לתחום של כמה מאות אנשים שיודעים את האמת
- 2.מהתחום 12/06/2017 17:01הגב לתגובה זווואלה יגדילו את כמות הנדל"ן ? הרגתם אותי . וואלה לא יכולים להגדיל שום דבר וכלום . לדוגמא העימות של מפלגת העבודה . הם לא קידמו את זה אפילו בפלטפורמה שלהם . וואי נט עשו בשכל ובסופו של דבר ארטימדיה פשוט לא נתנו פתרון טוב ולא שמרו על הלקוחות שלהם - המפרסמים עצמם .
- 1.תנו לזה למות 12/06/2017 17:00הגב לתגובה זואז קודם ארטימדיה מכרה שיש לה את אתר החדשות הגדול במדינה ועכשיו זה סתם שטויות שהם בכלל הם מעדיפים בלעדיו. יש גבול לכמה אפשר למתוח את האמת.