נלחמים בדואופול: אתרים בארה"ב מתאחדים כנגד פייסבוק וגוגל
החשש מהדואופול פייסבוק-גוגל גובר ואתרי תוכן בארה"ב משלבים כוחות ואינטרסים כדי לנסות, אולי מאוחר מדי, להשאיר את הכסף בבית. בזמן שנתח השוק של 2 הענקיות בפרסום דיגיטלי גובר מדי שנה ועומד כבר על כ-75% משוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב, התאגדות חדשה של אתרים בארה"ב מנסה להשיב מלחמה.
יותר מחצי מהאתרים ברשימת 250 הגדולים בארה"ב על פי דירוג חברת המחקר ComScore חברו יחד תחת Sonobi, פלטפורמת פרסום לפאבלישרים כדי לייצר מאגר מידע משותף של למעלה מ-150 מיליון גולשים באמריקה, במטרה לפנות למפרסמים, כשהיתרון שלה הוא מידע שאינו מבוסס על קוקיס - "עוגיות" המידע שנשמר לצורך מאסף מידע על גולשים ומעקב עתידי אחריהם.
ה"עוגיות" נתונות לביקורת בשל הפוטנציאל הגבוה לפספוס קהל היעד, הונאות פרסום וחוסר היכולת לדעת באופן ודאי למי הוגשה הפרסומת. כמו כן, ההעדפה הגוברת של גולשים לבחור באפליקציות שבהן ה"עוגיות" מנוטרלות, מהווה זרז לאיתור שיטות אחרות להגיע לקהלי היעד.
לדברי מנכ"ל Sonobi מייקל קונולי: "נכון לעכשיו, אין ביכולתה של הטכנולוגיה הקיימת ברוב השוק להבטיח שפרסומת הוצגה לאדם/גולש אמיתי. המערכת שלנו JetStream היא הפתרון לרכישה ישירה מהפאבלישר, כשהיא מציעה כלי נגיש, מדיד ואפקטיבי וחשוב יותר מהכל בסביבת תוכן פרימיום".
- המכירות הקמעונאיות אכזבו בפברואר - המשקיעים לא מודאגים
- רינת אשכנזי על המגמות בכלכלה העולמית; ומה צפוי בארה"ב?
בישראל כזכור, הניסיון להציג תחרות לגוגל ופייסבוק, בתחום הוידאו בדיגיטל, באמצעות ארטימדיה, ספג לאחרונה "מכה בכנף" עם הודעת אתר ynet על סיום ההתקשרות עם החברה שמוכרת פרסום וידאו פרוגרמטי על גבי הוידאו של האתרים. בעוד שב-ynet טענו כי ההתקשרות לא הצליחה להניב הכנסות נוספות עבור ynet שנותר לכאורה באותה הנקודה שבה החל שיתוף הפעולה, גורמים בסביבת ארטימדיה טענו כי למרות גודלו, ynet מפגר מאחורי מתחריו הגדולים וואלה ו-mako בהיקף תכני הוידאו הבידוריים שלו ובהיקף הזדמנויות הגשת הפרסום בוידאו לגולשיו.
עוד טענו בארטימדיה, באופן ישיר, כי: ""הידיעה על זהותו של הגורם העומד מאחורי פרישתו של אתר ynet מרשת ארטימדיה אינה מפתיעה אותנו. גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים".