גולן, רסקין וקופמן: צללנו אל תוך נתוני האזנה לתכנית הרדיו

'מדינה בדרך' היא המואזנת בישראל, ואריה גולן - בגזרת המלל. TGI מוצלח ל'בוקר טוב' בגל"צ ולבוקר של 103FM. רשת ב' וגל"צ איבדו יחד 110 אלף מאזינים ברצועת 8:00. ומה קורה עם רזי ברקאי ותכניות הספורט? בדקנו עבורכם
 | 
telegram
(8)

סקר TGI שפורסם בחמישי האחרון, חושף גם את נתוני החשיפה לרצועות השידור השונות במהלך השבוע ובסופו, והוא למעשה אחד הכלים הבודדים הנמצאים בידי מנכ"לי התחנות, סמנכ"לי התוכן וסמנכ"לי השיווק והמכירה, לדעת האם שיבוצי מגיש כזה או אחר, ואופי התכניות מתאימים לשעות הבוקר או אחר הצהריים.

הפריים-טיים הרדיופוני שונה לחלוטין מזה הטלוויזיוני - שמתמקד בשעות הערב, כשבני הבית חוזרים מהעבודה והלימודים. ברדיו שיא האזנה נמצאת כאשר אנחנו מכינים את הסנדוויצ'ים לילדים ובהמשך נמצאים בדרך לעבודה, או בערב כשאנחנו מזדחלים לנו בנתיבי איילון. נכון, בשנים האחרונות ישנו שינוי חד בדרכי צריכת הרדיו והמוזיקה שלנו בזכות המכשירים החכמים, וחלק מהתכניות "הפחות כבדות" עושות הכל כדי לא לפספס את השינוי הזה, כפי שפרסמנו בתחילת השבוע על תכנית הקיץ של אסי עזר ורותם סלע

כמדי חצי שנה, תכנית הרדיו המואזנת ביותר בישראל היא 'מדינה בדרך' עם הדר מרקס, שמשודרת מדי בוקר בין 7:00 ל-10:00 בגלגלצ. בסקר הנוכחי שדגם את התקופה שבין ינואר ליוני השנה, מספר המאזינים המצטברים לתכנית עמד על 822 אלף "קורבנות פקקים", זינוק משמעותי של יותר מ-10% ביחס ל-742 אלף בסקר שסיכם את המחצית השנייה של 2016, ואולם עדיין מדובר בנתון הנמוך בכ-100 אלף מאזינים מהסקר שלפני שנה – אז מספר המאזינים של התכנית עמד על 925 אלף.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ומפה נעבור לתכניות המלל: התכנית המואזנת בישראל כמדי חצי שנה, היא 'יומן הבוקר' של אריה גולן ברשת ב' המשודרת מדי יום בין 6:00 ל-8:00. מאז אמצע מאי רשת ב' נקראת כאן ב' תחת שליטת תאגיד השידור הציבורי כאן. בשעה הראשונה האזינו לתכנית 339 אלף איש, ירידה חדה מ-402 אלף בסקר הקודם (לפני שנה מספר המאזינים עמד על 330 אלף, א"כ). בשעה השנייה האזינו לה 384 אלף, התחזקות מ-346 אלף, אבל עדיין נמוך משמעותית מהנתון בסקר לפני שנה - 423 אלף מאזינים.

התכנית המקבילה בגל"צ היא 'בוקר טוב' עם אפי טריגר, שבתחילת השנה עוד הוגשה על ידי אסף ליברמן. 'בוקר טוב' רשמה בשעה הראשונה זינוק משמעותי בהאזנה - מ-71 אלף בסיכום החצי השני של 2016 ל-167 אלף מאזינים בסיכום החצי הראשון של 2017, כלומר עליה של 130%, שהגיעו ככל הנראה על חשבון רשת ב' שאיבדה כאמור בשעה זו 63 אלף מאזינים. בשעה השנייה נשמרה יציבות עם 295 אלף מאזינים, בדיוק כמו בסקר הקודם.

 
רסקין מתרסק, רזי ברקאי נחלש

 
ועכשיו אנחנו נכנסים לעניינים טריקיים ברשת ב'. כאמור, באמצע מאי נסגרה רשות השידור ועלה לאוויר תאגיד השידור הציבורי. חלק מלוח השידורים השתנה, ובלתי אפשרי לבדוק את ההשפעות של שינוי זה ב-TGI הנוכחי. למשל תכניתה של קרן נויבך 'סדר יום', שעד אמצע מאי שודרה בין 8:00 ל-10:00, עברה לרצועת 10:00-12:00. נתוני הסקר הנוכחי מתייחסים לרצועה, שברוב גדול של התקופה נויבך שידרה בה.

על פי הפילוח של TGI, עולה כי ברצועה זו מספר המאזינים לתכנית עמד על 261 אלף איש בשעה הראשונה ו-242 אלף בשעה השנייה. מדובר על היחלשות בשעה הראשונה מ-304 אלף מאזינים בתקופה שבין יולי לדצמבר 2016, כשהיא מתמודדת ראש בראש עם תכניתו של ניב רסקין בגל"צ, שהתרסקה בסקר הנוכחי מ-285 אלף מאזינים ל-219 אלף בלבד. כך יוצא ש-2 התכניות יחדיו מאבדות כ-110 אלף מאזינים בשעה – מעל 40 אלף אצל נויבך, ויותר מ-60 אלף אצל רסקין. רסקין צפוי לעזוב בקרוב את גל"צ לטובת תכנית הבוקר של קשת.



רגע לפני שהוא עוזב את גל"צ. ניב רסקין (צילום: בוצ'צ'ו)

בשעה השנייה שלה, מתמודדת נויבך מול השעה הראשונה של רזי ברקאי 'מה בוער'. בשעה זו היא דווקא מתחזקת מ-214 אלף בסקר של המחצית השנייה של 2016, ל-242 אלף בסקר הנוכחי, על חשבון המאגר של ברקאי, שנחלש בכ-14 אלף מאזינים – מ-286 אלף לפני חצי שנה, ל-271 אלף כעת.

השעה השנייה של ברקאי נחלשה מ-202 אלף לפני חצי שנה ל-192 אלף בסקר הנוכחי, כאשר הוא מתמודד מול השעה הראשונה ברשת ב' של 'הכל דיבורים', ש"הלכה לעולמה" עם הקמת התאגיד. רצועת 10:00-11:00 ברשת ב' הניבה 220 אלף מאזינים. השעה שנייה של התכנית ברשת ב' משכה 194 אלף מאזינים, מול התכנית היומית של אראל סג"ל בגל"צ – שממשיכה במגמת ההיחלשות, מ-190 אלף בחצי הראשון של 2016 (סג"ל החל לשדר רק בחודש אפריל 2016 בתחנה הצבאית, א"כ), ל-151 אלף בחצי השני של 2016, ועד 143 אלף בחודשים ינואר עד יוני השנה.

 
ירידה חדה לטל ואביעד ולמיה ודפנה

 
ואחרי התחנות הארציות, נעבור לרצועות הפופולאריות של תחנות הרדיו האזוריות. תכנית הבוקר של טל ואביעד eco99fm עם טל ברמן ואביעד קיסוס, שמשודרת בין 7:00 ל-9:30, משכה 248 אלף מאזינים, היחלשות ביחס ל-285 אלף בחצי השני של 2016. תכנית הבוקר של 103FM עם שי גולדשטיין ולאה לב, המשודרת בין 7:00 ל-9:00, נהנתה מחשיפה של 168 אלף איש, זינוק ביחס ל-123 אלף שהאזינו לה על פי הסקר לפני חצי שנה.

הצלע השלישית בתחרות היא התכנית של מיה דגן ודפנה לוסטיג ברדיו תל אביב, המשודרת בין 8:00 ל-10:00. הסקר הנוכחי מצביע על כך שמספר המאזינים להן עמד על כ-16 אלף מאזינים בלבד, ירידה חדה מה-38 אלף בסקר הקודם, וה-65 אלף לפני שנה, אז היא עוד שודרה בסינדיקציה ברדיו חיפה.

רצועת שידור חשובה נוספת היא זו של דידי הררי ברדיו ללא הפסקה, ובסינדיקציה בתחנות רבות בישראל, בין 14:00 ל-16:00. התכנית ממשיכה להיות חזקה עם 211 אלף מאזינים, אבל מדובר בירידה חדה מ-248 אלף המאזינים שהיו לה בחצי השני של 2016. לפני שנה מספר המאזינים לתכנית הוותיקה עמד על 186 אלף.

גזרה לוהטת נוספת היא רצועת הספורט בערב, והקרב בין רדיו תל אביב לרדיו 103 FM (ללא הפסקה). לתכנית של 103 עם רון קופמן (שעד לפני מספר חודשים הוביל אותה מאיר איינשטיין המנוח, א"כ), יש 115 אלף מאזינים, זינוק מ-94 אלף מאזינים בחצי הקודם, בחודשים יולי עד דצמבר 2016. תכנית הספורט של ישראל של רדיו תל אביב עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ יש 123 אלף מאזינים, ירידה קלה מ-125 אלף בפעם הקודמת. 

התכנית של 103 משודרת גם ברדיו צפון בסינדיקציה, בעוד שתכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה משודרת בעוד 6 תחנות נוסף על זו התל אביבית: רדיו חיפה, רדיו דרום על 2 אפיקיו, רדיו ירושלים, רדיו חם אש וגלי ישראל. 

נתון מעניין נוסף שאפשר למצוא בסקר TGI, הוא מספר המאזינים למותג "שבת עברית" של 103FM, שמתחיל בשישי ב-17:00 ומסתיים בשבת 22:00. מספר המאזינים של התכנית עומד על 305 אלף אל מותל 266 אלף בגל הקודם של סוף 2016.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שי ודרור
    רווית 17/08/2017 07:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה- 40 ומשהו אלף של טל ואביעד נדדו לשי ולאה לב. וזו הסיבה שהפסקתי לשמוע את שי ולאה
    סגור
  • 7.
    שיווק פרטני באמצעות פרסום הנעה לפעולה ממוקד מטרה 0507928679
    רדיו אצטרה 15/08/2017 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו פיתחנו שיטה חדשה לשיווק פרטני, באמצעות פרסום הנעה לפעולה ברדיו ממוקד מטרה. מתודת הפרסום הייחודית ברדיו, גורמת ללקוחות פוטנציאלים שלכם, להגיב בחיוב תוך כמה דקות למסר הפרסומי שלכם, המועבר אליהם בצורה אישית, מתומצתת ומרוכזת. על מנת לצפות במצגת, המדגימה את שיטת הפרסום המיוחדת, התקשר(י) ונקבע פגישה לכשמתאים לך 0507928679
    סגור
  • 6.
    מה עם שפטל (ל"ת)
    דן 27/07/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שכחתם
    מה עם הכוכבים האמיתיים 26/07/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם טייכר וזרחוביץ? ?
    סגור
  • 4.
    רדיו ירושלים,אחלה רדיו !!!!! (ל"ת)
    לילך 26/07/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    מאזין לרדיוס 100 אפ אמ! (ל"ת)
    שי 26/07/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    טל ואביעד תת תת תת רמה עלבון ועליבות
    שביט 25/07/2017 19:46
    הגב לתגובה זו
    5 2
    במיוחד הקיסוס
    סגור
  • 1.
    מעניין תודה (ל"ת)
    רני 25/07/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות