מודעת 'יין בעיר' הסעירה את הרשת והוסרה
ברשת יין בעיר המשווקת אלכוהול, אוהבים לצאת בקמפיינים שעושים רעש כדי לגנוב את הפוקוס ואת מלוא תשומת הלב של הצרכנים. בפעם שעברה הם תפסו טרמפ משעשע על שרה נתניהו, אך הקמפיין האחרון שעלה אמש לאוויר וירד תוך שעה בלבד עבר את הגבול והתקבל בקרב הקהל, בעיקר נשים, בזעם ובתדהמה, עם קריאה לחרם צרכנים.
המודעה שהצליחה להוציא נשים רבות משלוותן הציגה מסך חצוי, שבצדו האחד כלה מצולמת מאחור, עם ההינומה עליה, ובחצי השני טקסט שבו נכתב: "כמה חגגו עליה לפני החתונה?". למודעה שעלתה כטיזר היה אמור להיות המשך שבו נחשף הפאנץ' שחושף כי הטקסט מתייחס לאלכוהול שהיה באותה החתונה, בהתייחס לתופעה שבה חנויות ממחזרות אלכוהול ומוכרות אותו כחדש, בין השאר לזוגות שרוכשים אלכוהול לחתונה.
משרד הפרסום שעומד מאחורי המודעה הוא שביט וזהו בבעלותו של אסי שביט. המודעה פורסמה אמש בעמוד הפייסבוק של המותג ותוך זמן קצר זכתה לביקורת מצד הגולשים. למודעה היתה גם גרסה גברית אך זו כמעט ולא גררה תגובות, באופן שמדגיש את הרגישות הגבוהה בקרב הציבור למודעות סקסיסטיות ומחפיצות כלפי נשים, פרט שבמשרד הפרסום פספסו, או שחשבו שהגרסה הגברית תצליח למתן ולאזן.
אחת התגובות למודעת יין בעיר היתה של אשת התקשורת אמירה בוזגלו שצירפה את המודעה וכתבה: "סליחה שתצטרכו להקיא על הבוקר.. אבל אין גבול לטיפשות והביזיון של הפרסומת הנל. גם אם ניסו לעשות את הטריק הזול של: לפרסם-לעשות פרובוקציה -ואז להסיר- כדאי שידעו שיש לזה מחיר ויש דבר כזה פרסום רע! אמן שאותו איש שאחראי לזה יסתכל לילדה שלו בעיניים ויישבע לה שככה הוא רואה נשים. #בקרוב_חרם_צרכנים".
אסי שביט מסר בתגובה לאייס: "כל העליהום התחיל לפני שאנשים בכלל הבינו את מטרת הקמפיין. באנו לשים בפרונט את הנושא המסוכן של אלכוהול שעובר הרבה ידיים לפני שהוא מגיע לחתונות, ובסוף מגיע אלכוהול משומש, להבדיל מ'יין בעיר', זה במאקרו. לגופו של עניין עלו שני טיזרים למרות שמי שהיה נוח לו, השתמש רק באחד מהם (של הכלה) ורק אותו הפיץ ועליו התמקד.
"הקמפיין נולד מתוך אינסייט מחויך ומדויק שלכל אדם שהתחתן עברה בראש המחשבה כמה פרטנרים היו לבן זוגו לפני, וזה נעשה בחיוך. זו שיחה ומחשבה שהתרוצצה אצל כל אחד שהתחתן. מי שבחר להיפגע ולהתמקד רק בצד הנשי עשה זאת מאינטרסים שבכלל לא התכוונו אליהם. אנחנו במאה ה-21, סקס הוא לא טאבו ואנחנו לא הראשונים שעשו זאת, במיוחד לא בעולמות התוכן של האלכוהול.
"ובכל זאת אם מישהו נפגע והבין משהו שלא התכוונו אליו, אנחנו מתנצלים וזו לא הייתה כוונתנו. יש לזכור שפרסומות מן הסוג הזה מופיעות גם בתכניות בפריים טיים של ערוץ 2 ערב ערב ובטח שבבדיחות בתכניות סטנדאפ. שם זה מתקבל בהומור, וברגע שיש גורם מסחרי כולם משנים את עורם ומתנהגים כאילו אנחנו באירן בשנות ה-70.
"ערב ערב בערוץ 2, הפריים טיים מלא בפרסומות שבהן נשים מוצגות ככובסות, מבשלות ומכינות סנדוויצ'ים לילדים או במקרה המתקדם מלמדות את הגבר לעשות כביסה. אותם קולות שיוצאים נגדנו לא נשמעים שם וזה בעיניי חמור הרבה יותר, לשים נשים במקומות שכוחים שכאלו, ואילו אצלנו הגבר והאשה הם במקום שווה, גם אם זו בדיחה.
"עם זאת, אני מניח שחלק גדול נפגע מהטרמינולוגיה שבה השתמשנו ואני יכול להבין זאת. אך יש לציין שאותם הקולות שיצאו נגדנו בחרו בפייסבוק להשתמש בטרמינולוגיה שהיא כמעט פלילית, של אלימות והסתה, רחוק ממה שהם יוצאים בעצמם כנגדו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
23.כמה טיפש הפרסומאי, וכמה טיפש ואומלל הלקוח שחגגו עליו... (ל"ת)מוטי יועץ תקשורת 18/09/2017 01:38הגב לתגובה זו4 2סגור
-
22.אתם מפרסמים אותם בחינם - השיגו מה שרצו... (ל"ת)אביב 17/09/2017 17:04הגב לתגובה זו1 1סגור
-
21.כמה חגגו עליה? לפחות 25 גברים. זהו הממוצע היום (ל"ת)מישהו שיודע 15/09/2017 07:47הגב לתגובה זו6 0סגור
-
20.ילד מפגר שכנראה חלם להפוך להיות זרמון החדש (ל"ת)ממליצה על החלפת קריירה 15/09/2017 00:47הגב לתגובה זו4 3סגור
-
19.אירן בשנות השבעים היתה תענוג חילוני (ל"ת)אלון 14/09/2017 18:05הגב לתגובה זו6 1סגור
- טען עוד
-
18.אסי שביטרנה 14/09/2017 16:21הגב לתגובה זו8 2אפס - היה ונשארסגור
-
17.אחריותו של מנכ"ל יין בעיר לפרסום העלוב והדוחה, גדולה יותר מאחריותו של אסי המבחיל והמגעיל.יודע דבר 14/09/2017 14:51הגב לתגובה זו19 1הפרסום הזה מעורר סלידה, גורם לבחילה ומעורר דחיה ולכן, חובה על כל הציבור, להחרים את המפרסם יין בעיר, ולהטיל חרם על הפרסומאי החריג אסי שביט ! ! !סגור
-
16.אסי שביטהילה 14/09/2017 14:42הגב לתגובה זו8 3ככ הרבה אנשים קריאטיבים לא מגיעים למשרה הנכונה, ואז בא אסי שביט שאין לי מושג מי הוא, אבל מה שבטוח נטול כישרון והנה בבקשהסגור
-
15.בחילה על הבוקרהילה 14/09/2017 11:31הגב לתגובה זו12 2"אינסייט מחויך ומדויק" ממש. להקיא עליך אסי שביט. נראה אותך נשאר מחויך כשמישהו ידבר ככה על הבת שלך, שלא לדבר על "יחגוג עליה", חתיכת אפס מאופס. ### ל ה ח ר י ם ###סגור
-
14.הכי גרוע זה שהוא חושב שכולם מטומטמיםערן 14/09/2017 10:13הגב לתגובה זו17 2בתגובתו המפגרת אסי שביט חושב שכולם מפגרים. אבל האמת היא שהוא יודע שלא כולם מפגרים ולכן מדובר בתגובה ממקום אמיתי של מצוקה.סגור
-
13.אני מרחם על אסי שביט.מני 14/09/2017 09:38הגב לתגובה זו13 1ניסיון נואש של שביט לקבל תשומת לב, כי הלקוח הוא רק כלי.סגור
-
12.כמה יחגוג עליה החתן?Sassi6 14/09/2017 02:17הגב לתגובה זו3 4כמה חגגו עליה לפני החתונה? 9 שנים, כמה יחגוג עליה החתן? 90 שנה, לא?סגור
-
11.הקריאייטיב לא גאוני אבל די עם הצדקנות (ל"ת)פתאום כולם מתחסדים 14/09/2017 00:24הגב לתגובה זו9 6סגור
-
10.מה כולם נבהלים?? זאת האמת אצלכם החילונים!!! (ל"ת)עלק הדרת נשים... פחח 14/09/2017 00:22הגב לתגובה זו10 5סגור
-
9.בקיצור הבנו, יין בעיר לא לקנות (ל"ת)יעל 13/09/2017 23:15הגב לתגובה זו5 1סגור
-
8.הצילו איזה תת רמה!!!! (ל"ת)נעמי 13/09/2017 19:32הגב לתגובה זו11 0סגור
-
7.אינסייט מחויך ומדויק של אפסיםיעקב 13/09/2017 18:57הגב לתגובה זו5 5ובתוך כל הגועל הזה גם מתברר שאין פתרון לקמפיין, כלומר כל המיזוגניה בשביל להגיד את המובן מאליו.סגור
-
וודאי שיש פתרון. תקרא את האייטם.משה קצב 13/09/2017 20:46הגב לתגובה זו3 2ובכל מקרה יש מצב שהגזמתם. זה תחת של קמפיין אבל אתם צורכים זבל של תוכן על בסיס קבוע בטלוויזיה ברשת וכו' ושוב אתם מגיבים כאילו את האמיש אדוקים וטהורים. אז יאללה שחררו ולכו לראות האח הגדול או סוגה עילית אחרת.סגור
-
6.זה אותו פרסומאי קריאטיבי במרכאות כפולות ומכופלותיודע דבר 13/09/2017 18:29הגב לתגובה זו13 4אשר הפיק פרסומת לדג מת ומסריח בקופסה באמצעות תוכי צבעוני ויפה פרסומאי עלאק פחחחסגור
-
5.חגגו?דר 13/09/2017 17:58הגב לתגובה זו5 3תת רמה מי בכלל משתמש בביטוי כזה שמתאים לשנות חושך. חגגו על אמא שלך אוליסגור
-
4."לחגוג" על אישה = לתהות כמה בני זוג היו לה????דורית 13/09/2017 15:49הגב לתגובה זו26 4ה"פרסומת" הזו בעייתית בכל כך הרבה מובנים! ולא, העובדה שנשים מגיבות ומוחות לא אומרת שהן מתחסדות / בתולות / מתייפיפות. כתגובה לתגובה המיתממת של מר שביט אומר להגנתן של נשים, שכאשר הן עושות סקס מרצונן החופשי ולצורך סיפוק מיני בריא וטבעי, "לא ***חוגגים עליהן****". יש הבדל עצום בין התהייה "הלגיטימית" כלשון התגובה, של "כמה פרטנרים הין לבן זוגי לפני" לבין אישה ש"חוגגים עליה" - ביטוי שלקוח מסצינות פורנו וגנג בנג מהסוג הגרוע ביותר. והעובדה שהמצב הקיים בפרסומות עדיין מזעזע ומפגין בצורה הכי מבישה נחיתות והחפצה של נשים, לא אומר שגם אתם צריכים לעלות על הגל. המלל, הכוונה, ההתמקדות - צריכים כולם להשתנות כדי שבתי לא תראה פרסומת כזו ותשאל אותי "אמא, מה זה אומר "לחגוג" עליה?" מי חוגג עליה? יש לך תשובה???!!!סגור
-
בול ! (ל"ת)הלית 14/09/2017 23:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.פרסום עלוב ודוחה.או גלבי 13/09/2017 15:30הגב לתגובה זו20 2ככה זה, כשאין רעיון טוב הולכים על סקס פרובוקטיבי ונמוךסגור
-
2.אז מה הפאנץ׳?רמי רמי 13/09/2017 15:18הגב לתגובה זו4 2לפחות תנו לנו מה הפיתרון של הקמפיין כדי שנהיה בטוחים שזה גרועסגור
-
1.אפס שביט (ל"ת)אינסייט מחויך ומדויק 13/09/2017 14:04הגב לתגובה זו18 4סגור