המלצה: אפיקים 10 ו-22 יוחשכו לחודשיים; והנה הלוגו של 'עשר'
מועצת הכבלים והלוויין ממליצה לשר התקשורת להחשיך את המסך באפיקים 10 ו-22 לחודשיים בלבד לאחר המעבר של קשת, רשת וערוץ 10 לאפיקים החדשים, ואז לאפשר ל-HOT ול-yes לעשות באפיקים אלה שימוש כבר מ-1 בינואר 2018.
המלצה זו מגיעה לאחר דיון שהתקיים במועצה על מעמד האפיקים המתפנים 10 ו-22, לנוכח פיצול ערוץ 2 ומעבר ערוץ 10 לאפיקים 12-14. בפני המועצה הוצגו עמדות הצדדים בעניין - HOT, yes, רשת, קשת, ערוץ 10 וכן עמדת מועצת הרשות השנייה שהמליצה על הפקעה בת שנה של אפיקים 10 ו-22.
HOT ו-yes הביעו נכונות להפנות את הצופים לאפיקים החדשים, באמצעות שקופית ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים אחרים שהן בוחנות, וכן עמדו על עמדתן ש"החשכה" משמעה הפקעה של משאב יקר שלא לצורך. מנגד, דרשו גופי השידור "להחשיך" את הערוצים לפרק זמן של בין שנה עד 3 שנים, בטענה שהאפיקים נהנים ממוניטין שנקנה במשך שנות הפעלתם, ולמוניטין זה יש שווי ערך גדול.
בשבועות האחרונים הציגו הצדדים את עמדתם בפני שר התקשורת איוב קרא וכן בפני יו"ר המועצה יפעת בן חי שגב, שאמרה בדיונים כי בנושאים שכאלה רצוי וכדאי היה שהצדדים היו מגיעים להסכמה ללא מעורבות רגולטורית או ממשלתית, והיא הצרה על שהדברים הגיעו לכך שעל שר התקשורת להכריע.
בהחלטתה קבעה המועצה כי לאור הקמפיין הפרסומי המשמעותי הצפוי לקראת הפיצול, קמפיין שכבר החל בשבועות האחרונים, לאור העובדה שמידע על כל ערוץ מוצג לצופים במדריך האלקטרוני (EPG), וכן לאור התחייבות HOT ול-yes להפנות את הצופים לערוצים החדשים - פרק זמן של חודשיים הוא מספיק בהחלט לאפשר לכלל הציבור להתרגל לעובדה שערוצי הרשות השנייה שינו את אפיקיהם, ולהפנות את אלו שיגיעו לאפיקים 10 ו-22 מתוך הרגל לאפיקים החדשים.
החוק קובע כי על HOT ול-yes חל איסור לשבץ ערוצים המכילים בתוכם שידורי חדשות או ערוצים המשדרים פרסומות באפיקים שיתפנו. לכך יש להוסיף כי כבר היום הממשלה מפקיעה מספר רב של ערוצים מידי HOT ול-yes לטובת ערוצים ציבוריים, ערוצים ייעודיים וערוצים של הרשות השנייה – אותם 4 ערוצים ייעודיים 9, 20, 24 והלא TV.
ערוץ 10 יהיה "ערוץ עשר" באפיק 14
בתוך כך, חשף היום ערוץ 10 את הלוגו החדש שלו לקראת המעבר, והחליט כי שמו יהיה "ערוץ עשר". באירוע הרמת כוסית הציג מנכ"ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי בפני העובדים את הלוגו החדש אותו עיצב אדם פיינברג, הבעלים של סטודיו ST/AF ואחראי על המיתוג שהציג במצגת בפני העובדים את תהליך המחשבה שהוביל ליצירת הסמל שילווה את שידורי הערוץ והחדשות.
מ-1 בנובמבר: לא ערוץ 10, אלא ערוץ עשר. והנה הסרטון pic.twitter.com/JzIHpvb2xN
— אייס - www.ice.co.il (@icecoil1) 18 בספטמבר 2017
ורשבסקי אמר: "אמנם אנחנו לא תחת איום קיומי כפי שהיינו עד לפני 3 שנים, אבל אנחנו מאותגרים באתגר מסוג אחר. אחרי שרשת וקשת קנו ב-33 מיליון שקלים את האפיקים 12 ו-13 הם משקיעים סכום גדול אף יותר בפרסום ושיווק ... לוח השידורים שלהם יהיה נוצץ וגרנדיוזי. אנחנו החלטנו להתנהל במשמעת תקציבית נוקשה, לא להיגרר למדרון החלקלק של תחרות חסרת אחריות, ולהישאר ערוץ עשר. בגלל המדיניות הזאת, כלפי חוץ, נראה אולי שאיבדנו חלק מנכסינו, אלא שמתברר שבנינו יחד מותג חזק, הרבה יותר ממה שחשבנו. סיון כהן עם 'הכל כלול בשבע', 'הצינור עם טל ברמן', ו'הרדאר' עם סיון קליין ואריאל מרגלית מוכיחים זאת יום יום ... לוח ששונה משמעותית מקשת ורשת. בסוג כזה של לוח, הצלחנו להעביר את הערוץ אחרי 13 שנות דימום נורא ל-3 שנים רצופות של רווח תפעולי".
מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז, הוסיף: "גם השנה, אולי ביתר שאת השנה, היה מי שניסה להחליש את כוחה של העיתונות ולקעקע את הלגיטימציה שלה... ודווקא בשנה המורכבת הזו הגיעה חדשות עשר לשיא עשייתה העיתונאית-תחקירית: היו כל כך הרבה ערבים בשנה החולפת, כמה דקות לפני השעה 20:00 שידעתי שבעוד דקות אחדות הארץ תרעש. לעיתים גם אני לא הצלחתי לשער עד כמה. קשה לחשוב על פרשייה מרכזית שעלתה לסדר היום הציבורי השנה, ולא נחשפה בחדשות עשר... כידוע, איננו יושבים על הפלטפורמה הטלוויזיונית החזקה ביותר בשוק. אבל אנחנו חברת החדשות הטובה והאמיצה ביותר שוק ... בשנים האחרונות שינינו את שפת החדשות במהדורה המרכזית, עם סדרות הכתבות והמוספים שהציגו חומר למחשבה לצופינו בתחומים שלא תמיד עמדו בראש סדר היום הציבורי החדשותי. אין הרבה כלי תקשורת שהיו מקדישים 15 דקות מידי ערב, שבוע שלם, לעיסוק ביוגוסלביה המפוררת. לא לחינם החליטו הערוצים המתחרים להציג מוצרים דומים במהדורות שלהם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.אתם תעלמו בקרוב (ל"ת)ביי ביי ערוץ 10 27/09/2017 19:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.הצבעים של הלוגו זהים לאמדוקס' מקרי?אחד שלא מבין פרסום 22/09/2017 23:51הגב לתגובה זו0 0איך יכול להיות שחברות משלמות הון למיתוג מחדש ויותר שבהפרש של חודש שניהם מקבלים לוגו בצבעים זהים? מה היה מבצע שניים במחיר של אחד? שלא יעבדו עליכם ...סגור
-
5.לסגור את ערוץ 10צופה 22/09/2017 05:00הגב לתגובה זו2 0צריך לעשות מכרז חדש ולתת "צאנס" לזכיין חדש כמו טלעד שהועפה והייתה בסדר . כלומר ערוץ 14 החדש יהיה משותף ל2-או 3 זכיינים זה תחרותי ומגוון לצופה . וגם כלכלי . ערוץ 10 לא שילם את החובות והוא גם מתדרדר מאוד ברמה .סגור
-
פיצול ערוץ 2 נובע מהעובדהיובל 23/09/2017 06:19הגב לתגובה זו0 0שמספיק זכיין אחד לערוץ מסחרי ולא שניים או שלוש זכיינים.זה מה שהיה פעם וזה לא מקובל כי שלושה זכיינים שמתנהלים ומתחרים אחד בשני באותו ערוץ זה לא מתאים ופוגע בתחרות.ערוץ 10 מתחילת דרכו ב-2002 שידר עם זכיין אחד בלבד ורצוי שכך יישאר המצב.חוץ מזה שטלעד היה הזכיין הכי משעמם בערוץ 2 וכשהורידו את מספר הזכיינים משלוש לשניים לא פלא שטלעד סולקה משם.סגור
-
4.ערוץ 11 נשאר באותו אפיק (ל"ת)אפיק השידור הציבורי 18/09/2017 18:01הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
3.ערוץ 10 עובר ל-14 ולא ל-13 כמו שכתוב בכותרתעובר ל-14 18/09/2017 12:57הגב לתגובה זו3 011 - כאן 12 - קשת 13 - רשת 14 - ערוץ 10סגור
-
2.מרגיש לי ש-10 רק רוצים ראש מעל המים (ל"ת)עד המיזוג עם רשת 18/09/2017 12:39הגב לתגובה זו8 2סגור
-
1.ערוץ 10 מנותקים מהמציאותאליהו 18/09/2017 12:21הגב לתגובה זו5 6לא מבינים תוכן בגרוש וחיין בסרט שהמעבר ממספפר לשם יעזור להם מיתוגית. הייתה להם הזדמנות להכניס שם, למתג מחדש אבל הם הלכו אחורה. המנכ"ל שלהם חושב שהתכניות המוזכרות טובות. היה צינור טוב והרסתם אותו עם פורמט גרוע (לא בגלל המגיש) והיה פינס והבאתם תוכנית מבולגנת ולא ברורה.סגור