אחרי פובליסיס - WPP תנחית מכה קשה על פסטיבל קאן?
האם ההחלטה של פובליסיס העולמית בראשות ארתור סדון (היו"ר הטרי) נתנה את האות לאפקט הדומינו שיפגע בתחרויות הפרסום תחת CANNES LIONS?
התכתבות מיילים פנימית שנחשפה לראשונה באתר הפרסום ADWEEK מציגה התכתבות בין מרטין סורל יו"ר ומייסד WPP וג'ון אוקיף (John O’Keefe) מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת הפרסום הגדולה בעולם ממנה עולה כי הרשת מקשיחה עמדות מול הגוף המנהל את תחרויות CANNES LIONS וצפויה שלא להתמודד בתחרות היורובסט (Eurobest) האירופאית.
סורל כבר הביע בעבר אי שביעות רצון מעליות ההשתתפות בפסטיבל קאן לפרסום אך מי שעבר למעשים היא פובליסיס העולמית שהורתה לכל סניפיה בעולם שלא להגיש עבודות לאף תחרות פרסום למשך שנה שלמה כדי לקזז הוצאות ולכסות את העלויות של הקמת 'מרסל' (Marcel) מיזם הבינה המלאכותי הפנימי של הרשת.
נכון לעכשיו בכירי WPP טרם החליטו מה עמדתם לגבי השתתפות בפסיבל קאן אך נראה כי הפור על השתתפות ביורוסט כבר נפל. במייל שכותרתו Eurobest כותב אוקיף כי התחרות היא "הסחת דעת יקרה...ביקשתי שבעבר שנפסיק להגיש אליה עבודות". עוד כותב אוקיף כי "במקרה הטוב, ליורובסט יש קשר זניח לתחרות קאן ליונס. היא לא מוסיפה לנו שום אמינות או מרשימה במיוחד את הלקוחות שלנו".
אוקיף מציין גם כי (למרות בקשותיו) סוכנויות WPP באירופה הגישו לתחרות השנה (נערכת מדי שנה בנובמבר-דצמבר) 117 עבודות בנוסף להשתתפות פעילה שכוללת נושאי דברים, שיבוץ שופטים בקטגוריות השונות ועוד. על כך הגיב סורל לאוקיף: "אנא בטל את כל ההגשות ואישורי הששתפות במיידי".
על רקע חשיפת ההתכתבות הפנימית של בכירי WPP, יש בשוק העולמי מי שמנתח את ההתנהלות של סורל מנקודת מבט עסקית, לפיה סורל, שניחן בחושים עסקיים ומסחריים מפותחים מבין את גודל הצרה שאליה נקלעו מארגני פסטיבל קאן עם החלטת פובליסיס וכעת מנסה לשפר את עמדתו כשהוא משתמש במנוף זה לטובתו.
הארזים ואזובי הקיר// מבט על השוק המקומי
הדיונים על ההשתתפות בתחרויות הפרסום הבינלאומיות בהיבט של השוק הישראלי מתעוררים מדי שנה לקראת האירוע הבולט של השנה - פסטיבל קאן. למעט הצלחות מרשימות לפני 5 שנים ויותר והזכייה היוצאת מן הכלל של ליאו ברנט בתחרות האחרונה, המשרדים הישראליים מגישים מאות עבודות מדי שנה ושבים הביתה בידיים ריקות.
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- חדשות 13 מאבדת רייטינג, כאן 11 עוקפת אותה; קרב צמוד גם בפריים טיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אמנם יש מי שיטען ולא בלא צדק, כי הגשת העבודות לפסטיבל קאן אינה חזות הכל והנסיעה לניס, ההשתתפות בסדנאות והחשיפה לנעשה בעולם, גם ממקומות שהם לכאורה נדחים, מחדדת את החושים הקריאייטיביים של העוסקים בתחום, מאתגרת אותם ובסופו של יום עוזרת להם לתרגם את החוויה המעשירה לעבודות טובות יותר בעתיד.
עם זאת, חשיפת ההתכתבות במיילים שמאפשרת לכל העולם לראות מה חושב מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת WPP על תחרות היורובסט "פותחת את הראש" במובן מסוים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר שהיכולת שלהם לממן את ההגשות היקרות מאוד לתחרויות אלו נמוכה בהרבה מאלו של הענקיות הבינלאומיות? אם אוקיף שמטפל בלקוחות הגדולים בעולם טוען שהתחרות לא מוסיפה שום ערך של אמינות, לא מוערכת על ידי הלקוחות ובכלל נתפסת כהסחת דעת, כיצד יוכלו המשרדים המקומיים לשכנע את עצמם שלא כך הדבר.
- 1.טוב מאוד 28/09/2017 14:16הגב לתגובה זוהיחיד שיכול לסיים את הפארסה הזאת הוא מרטין סורל.