
הישראלים שרוצים למקסם הכנסה בפרסום שידורי ספורט
הרצון למקסם הכנסות מפרסום בשידורי ספורט, מוביל למיזמים חדשים שחלקם נראים בדיעבד טריוויאליים כל כך. אחד כזה הוא WALLY הישראלי שהוקם לפני כשנתיים על ידי איב סיבוני ונדב סופר, ובסוף השבוע הקרוב יקבל את הדחיפה הגדולה שלו, כאשר יוחדר רשמית לסיקור משחקי ליגת העל בכדורגל. מדובר בקיר ראיונות שעומד ברקע לראיונות שמתקיימים עם שחקנים ומאמנים בתחילת משחק, בסופו או במחצית, וכולל 5 מסכים בגודל של 10 אינץ' - בגובה הראש של המרואיין במיקום פרימיום מרכז מסך - שמקרינים פרסומות מתחלפות בנות 6 שניות. הפיילוט בליגה נערך במשחק גמר אלוף האלופים בין הפועל באר שבע לבני יהודה תל אביב לפני כחודשיים, ומשבת כאמור הטכנולוגיה שבעיקרה פשוטה לחלוטין, תככב בליגת העל. הקיר גם יוצב במסיבות עיתונאים שתקיימנה הקבוצות. סיבוני וסופר הם המייסדים של החברה ומחזיקים במחצית המניות שלה. שאר האחוזים מתחלקים בין מספר שותפים אסטרטגים, בהם משה נור - מייסד ובעלי קבוצת נור סטאר מדיה, דודו שושן - יזם הייטק בכיר ועוד. "האבולוציה של המיזם שלנו מתחילה למעשה בשלטי הלד לצידי המגרש", אומר סיבוני בשיחה עם אייס. "השלטים לצידי המגרש התחילו לפני 30 שנה מקרטון, עברו בשנים האחרונות למסכי לד עם פרסומות מתחלפות". לדבריו, "ראיתי ששלטי הראיונות נשארו מאחור, וראינו שהראיונות הולכים והופכים לארוכים יותר ויותר - אז למה לא לשדרג אותם מבחינה דיגיטלית ובכך להגדיל את גם את ההכנסות של הקבוצות?". WALLY רשמה את הפטנט בארה"ב, אירופה וישראל, פנתה למנהלת ליגת העל ועניינה אותה במיזם. שם התלהבו, חתמו על הסכם ל-3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות, והלכו צעד אחד הלאה: המנהלת גם תפעל לשיווק המיזם למנהלות ספורט ברחבי העולם, ובתמורה תקבל עמלה מהעסקה.
ככה זה נראה. אלי אוחנה מתראיין על רקע המסכים מאחור
לאייס נודע כי כעת מתקיימים מגעים עם הליגות הספרדית, הגרמנית, הרומנית והאמריקאית (MLS) לשילוב הטכנולוגיה. המיזם עצמו לא מוגבל רק לכדורגל, אלא גם לענפי ספורט אחרים ולאירועים נוספים כגון אירועי השקה, שטיח אדום, פרמיירות של סרטים ועוד. במסגרת ההסכם עם הליגה הישראלית, WALLY מספקת איש תפעול שנותן שירות לכל אורך ערב השידורים באצטדיון עצמו.
הצדדים מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות גורסות כי מדובר בשוק עולמי שעשוי להניב עשרות מיליוני דולרים, בעיקר כשמדובר בליגות כמו הספרדית או הגרמנית, שמשודרות בכל רחבי העולם וזוכות לפופולריות עצומה.
מעבר להצגת הפרסומות שזהו המהלך הפשוט יחסית, ה-WALLY מתבסס על טכנולוגיית DBR שמאפשרת פרסום מבוסס מיקום צופה, כלומר הפרסומות שתוקרנה על המסכים במהלך הראיונות, יהיו שונות ממדינה למדינה. בנוסף עובדים בחברה על 2 פיתוחים חדשים: הראשון הוא זיהוי פנים בזמן אמת (face recognition online), כך שהמערכת תזהה ששחקן X מתראיין, ותשלח און-ליין הודעת פוש בפייסבוק ובטוויטר לכל העוקבים אחרי אותו שחקן לגבי הריאיון המתקיים עמו. לגבי הריאיון עצמו לצופים הודעה בטוויטר או בפייסבוק לגבי הריאיון שמתקיים. איזו חשיפה גדולה יכולה להיות למותג שיוקרן על קיר הראיונות במהלך ראיון עם כריסטיאנו רונאלדו למשל, ורק בזכות החשיפה ברשתות החברתיות.
מיליונים ייחשפו. רונאלדו (צילום: GettyImages IL)
הפיתוח השני עליו עובדים בחברה הוא מערכת מדידה שיודעת לאתר באיזה אתרים פורסמו אותם ראיונות על רקע קיר הראיונות, ואז למדוד כמה אנשים הקליקו פליי על אותו ריאיון משך הזמן בו צפו וסך כל החשיפות לאותו ראיון מהאינטרנט בלבד.
- 8.אלון 10/10/2017 16:10הגב לתגובה זועם מוצר כזה חזק הליגה שלנו מראה שאנחנו מדינה של המצאות ושחושבים בגעונות על כל דבר. יפה מאוד בהצלחה. לפחות אנחנו מקום ראשון במשהו שקשור לספורט :)
- 7.וואלי גאונים אין דברים כאלה?? !!! (ל"ת)גיא 10/10/2017 08:50הגב לתגובה זו
- 6.מדהים מאילו דברים דבילים אפשר להתעשר (ל"ת)שי 09/10/2017 00:25הגב לתגובה זו
- 5.גל 08/10/2017 22:25הגב לתגובה זורעיון גאוני כל הכבוד !! אין ספק שיצליח בענק
- 4.אורן 08/10/2017 16:35הגב לתגובה זוכל הכבוד אלופים????????????
- 3.רמי 08/10/2017 16:20הגב לתגובה זוזה לא קיים? באמת איך לא חשבו על זה קודם!!!! רעיון מגניב, בהצלחה!!!
- 2.RDF 08/10/2017 16:17הגב לתגובה זורעיון מדהים!! באמת איך לא חשבו על זה קודם.... כל הכבוד לשני המייסדים שחשבו על הרעיון מגיע להם על זה הרבה פרגון והצלחה רבה.
- 1.אלון 08/10/2017 16:14הגב לתגובה זוכמה כיף לראות יזמים צעירים ונמרצים שנוקטים פעולה ומקדמים את עולם הפרסום בעזרת לשיבה מקורית. כחובב ספורט מושבע שצופה בהדיקות בראיונות לדעתי זה יעבוד ויתפשט לליגות הבכירות. תצליחו!