דאב מתנצלת על קמפיין "האשה השחורה שהפכה ללבנה"
יצרנית הסבונים DOVE מקבוצת יוניליבר נמצאת בשיאו של משבר יחסי ציבור על רקע גזעני לאחר פרסומת שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה במהלך השבוע שעבר. הפרסומת עליה החברה כבר הספיקה להתנצל ולהסיר מהעמוד מציגה אשה בגוון עור שחור המסירה את חולצתה והופכה לאשה לבנה. גולשים רבים טענו כי החברה מציגה את הסבון ככזה ש"יהפוך אשה שחורה ומלוכלכת ללבנה ונקייה" באקט גזעני וחסר רגישות.
עם פרוץ הסערה בעקבות פוסט פייסבוק של Naythemua אמנית מייקאפ שחורה בעלת עוקבים רבים בפייסבוק, החברה הגיבה במהירות ושיגרה הודעת התנצלות ברשתות החברתיות: "תמונה שפרסמנו לאחרונה בפייסבוק החמיצה את כוונתנו להציג אשה שחורה באופן ראוי. אנחנו מתנצלים מעומק ליבנו על העלבון שהיא גרמה".
מטבע הדברים, ציוץ הטוויטר של DOVE לא עבר מתחת לרדאר וזכה ליותר מ-7,000 תגובות שרובן יוצאות כנגד החברה, בין השאר באמצעות הצגת מקרי עבר שבהם לטענת גולשים החברה פעלה באותה הדרך כשהיא מציגה נשים שחורות באופן נחות ומעליב לצד נשים לבנות.