פשקווילים JDN
צילום: סקיצה

עם מגבלות ובלי פרסום בפרינט: אתר JDN בקמפיין פשקווילים

JDN הוא אתר חרדי אולטרא-שמרני. כעת הוא יוצא בקמפיין פשקווילים לאחר קבלת אישור של ועדת רבנים, "סנן התוכן" של המגזר החרדי
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה JDN פשקוויל

אתר החדשות החרדי JDN יוצא במהלך פרסומי מעניין, ומתכוון להפיץ פשקווילים בריכוזי החרדים ברחבי הארץ המציין כי "כשרות" לאתר עצמו. מדובר על מוצא עבור האתר, שלא יכול לפרסם את עצמו בתקשורת החרדית המסורתית, וכמובן לא באתרי האינטרנט המגזריים הגדולים.

הקמפיין יופץ החל מהיום (יום ה') אחר הצהריים בריכוזים חרדיים גדולים ברחבי הארץ, בהם בירושלים ובני ברק.    האתר עצמו אושר על ידי ועדת רבנים, שאישרו להפיץ את האפליקציה של האתר בחנויות אפליקציות ייעודיות למגזר החרדי, בה אפשר למצוא רק אתרים המתאימים לקריאה למגזר החרדי השמרני. ועדת הרבנים התנתה את האישור בכך שלא יצוין שמה על הפשלקוויל, בשל הרגישות בגלישה באינטרנט.   בפועל מדובר על "ללכת עם ולהרגיש בלי", כלומר הרבנים מאשרים את האתר לגלישה במגזר ואף תומכים בו ורואים בו כפתרון ראוי מבחינתם לנוכח המצב כיום עם האתרים החרדים, אבל הם מעדיפים לא לעשות זאת בפומבי, כאמור – בשל הרגישות.

 הקמפיין על גבי הפשקוויל

ועדת הרבנים היא למעשה הפלומבה שמסננת תכנים "לא ראויים" במגזר החרדי. לצד זאת יש חברות סינון דיגיטליות כגון נתיב, אתרוג, נט-פרי והדרן שמסננות עבור הלקוחות תוכן לא ראוי.   אתר JDN הושק לפני כ-5 שנים, ומבחינת טראפיק הוא השלישי בגודלו במגזר, הרחק אחרי 2 הענקים כיכר השבת ובחדרי חרדים, עם 567 אלף כניסות בחודש אוקטובר על פי גוגל אנליטיקס, ו-140 אלף גולשים שונים יוניקס בחודש זה. בניגוד לגדולים, הוא אינו מציג תמונות נשים ולא מפרסם אייטמים על עבירות מין וכו'. הוא גם היחיד שעובר את כל הסינונים במגזר, כולל חברות הסינון הדיגיטליות והסלולאריות.   הוא גם חזק מאד בכל הנוגע בנושא תמונות פפרצי של רבנים ובכירים במגזר, שאוהב מאד לעקוב אחרי חייהם של הסמכויות הרבניות שלו.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה