מי עומד מאחורי הקמפיין שמריץ אלמוניים לראשות העירייה?
בשבוע האחרון מסתובבים ברחבי הארץ, בערים נבחרות: חיפה, נתניה, תל אביב, ראשון לציון, רחובות, ירושלים, רמלה ומודיעין אוטובוסים שעליהם קמפיין בחירות שמריץ אנשים בשמות שאף אחד לא מכיר לראשות העיר, בכל עיר שבה האוטובוס נוסע. הקמפיין שכבר הדאיג את ראשי הערים נחשף על ידי אייס כקמפיין פרסום עצמי של חברת כנען מדיה בתנועה - זכיינית הפרסום באוטובוסים אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקווים בכל רחבי הארץ.
מחר צפוי להתפרסם חלקו השני של הקמפיין המסתורי ובו "התשובה" שתחשוף כי מדובר בקמפיין עצמי של החברה שבעצמה מוכרת את הפרסום על גבי האוטובוסים. הבחירה בקמפיין פרסום במסווה של קמפיין בחירות אינה מקרית ומגיעה על רקע הבחירות המוניציפליות הקרובות ברחבי הארץ, באוקטובר השנה. בהחלטה שיווקית מתבקשת, חברת המדיה מריחה את התקציבים שצפויים להישפך לשוק ומבקשת להזכיר למועמדים הרבים את האופציה של המדיה על האוטובוסים שנחשבת לנגישה, אפקטיבית וזולה יחסית לשאר המדיות.
הקמפיין שעלה עם אותו קופי כגון "עזרא שמש לראשות העיר באר שבע" או "תומר בר אור לראשות העיר תל אביב" בניסוח פשוט ובשפה גרפית שמזכירה מהלכי פרסום של בחירות, הופיע על כ-300 אוטובוסים ובראשם תל אביב וירושלים. בחברה מספרים לאייס שגורמים בעיריות כבר התקשרו וביקשו לדעת במה מדובר, שכן ראשי הערים ועוזריהם מעולם לא נתקלו באותם שמות של מועמדים שלכאורה אמורים לרוץ מולם לתפקיד. בתשובה שתעלה מחר ייכתב: "תומר בר אור לא מתמודד, אבל אתה יכול להיות ראש העיר הבא של תל אביב".
זו לא הפעם הראשונה שבה חברת כנען מדיה נוקטת בגישת הפרסום העצמי המוסווה שמתחיל כטיזר על מנת לייצר באזז. לפני כשנתיים היא עשתה זאת עם שמות מנכ"לים מעולם הפרסום והשיווק, ובשונה מהשמות הפיקטיביים הפעם, אז השמות היו אמיתיים. בפעם הקודמת החברה גם ספגה ביקורת על כך שהקמפיין היה בטון מאיים לכאורה בניסוח כגון "סמדר ברבר, אנחנו מגיעים אלייך או "אודי פרידן, אנחנו בדרך אלייך".
התשובה שתעלה מחר
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.הדאיג? (ל"ת)נו באמת 08/03/2018 16:13הגב לתגובה זו1 1סגור