היינקן חוטפת בטוויטר בארה"ב: "פרסומת גזענית ונוראית"
"לפעמים עדיף בירה בהירה יותר" כך נחתמת הפרסומת של הייניקן, אותה הגדיר הראפר Chance The Rapper כ"נורא גזענית" בציוץ טוויטר ל-7 מיליון העוקבים שלו שפרסם אתמול. הציוץ שהפך במהרה לשיחת היום נענה במהרה על ידי הייניקן שהגיבה לדברים במטרה להפחית את הלהבות בטרם ייצא משליטה.
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But 😂 I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26 במרץ 2018
לדברי הראפר האמריקאי משיקגו, חברות מסוימות מעלות בכוונה פרסומות גזעניות כדי לקבל חשיפה גבוהה יותר. בציוץ נוסף אמר הראפר כי הוא לא קורא להחרמת המותג אלא מציין את העובדה שאירועים כאלו חוזרים ונשנים בתדירות גבוהה ונראה כי מותגים עושים זאת כדי לפתות צרכנים וגולשים בטוויטר. "לא רציתי לכתוב על זה אבל איך אפשר שלא" הוא הוסיף.
בפרסומת נראית מסיבת גג קיצית שבה הברמן התזזיתי מזהה בחורה בהירה בקצה הבר ומשגר אליה בירה קרה שמחליקה בדרך ארוכה עד שהיא מגיעה לידיה. בדרך היא חוצה צעירה שחורה ונגן בלוז שחור המנגן על הבמה. הסיומת עם הסלוגן Sometimes Lighter Is Better. המילה Light במקרה הזה היא בעלת משמעות כפולה, כך לכאורה זה נראה, כאשר ניתן לפרש אותה כ"בהירה" או "קלה" - 99 קלוריות בלבד כפי שהפרסומת מצהירה.
מותג הבירה הגיב לציוץ באופן אחראי למדי כשאמר: "במשך עשורים, הייניקן ייצרה פרסומות בעלות ייצוג מגוון שמראות שיש יותר ממה שמחבר ביננו לעומת מה שמפריד ביננו. בעוד שאנו חושבים שהפרסומת מתייחסת לקלילות של הבירה, פספסנו את העניין שצוין. אנחנו לוקחים את הביקורת לתשומת ליבנו וניעזר בה לקמפיינים העתידיים שלנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה