ירידה של 6% בהוצאה לפרסום בפסח – ביחס ל-2017
מרכולים, מזון, מוצרי חשמל ורהיטים – אלה הקטגוריות המובילות בפרסום לקראת חג הפסח הנוכחי – כך עולה מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. ואולם מהבדיקה עולה כי השנה סך ההוצאה לפרסום בפסח עמדה על כ-363 מיליון שקלים, ירידה של כ-6% לעומת התקופה שלפני פסח ב-2017.
המחקר של יפעת בקרת פרסום הוא במחירים ריאליים, ובחן את ההוצאה הפרסומית ב-2 השבועות שלפני החג הנוכחי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהמחקר עולה כי הקטגוריות הבולטות בפרסום לפסח הם רשתות השיווק עם בולטות לשופרסל, סופרפארם ו-ACE; מוצרי החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות ל-IRobot, מוצרי החשמל של סימנס ומקרר Haier; תחום הריהוט עם בולטות לרהיטי ZAGA, איקאה ורהיטי ניקולטי; רשתות החשמל והאלקטרוניקה עם בולטות לא.ל.מ, מחסני חשמל ומחסני תאורה; ומשרדי ממשלה עם בולטות למשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ומשרד הכלכלה.
המפרסמים המובילים בפסח השנה הם סופר פארם שהוציאה כ-6.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, עם קמפיינים בולטים לאיפור של MILUCCA ובשמים כמתנה לחג. במקום השני נמצאת קבוצת שופרסל באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, תחת הסלוגן "קסם של חג". ואת המקום השלישי תופסת פרוקטר & גמבל באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט, עם פרסום למברשת השיניים החשמלית של אוראל B, ובאמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב PUBLICIS לפרסום בושם של GUCCI BLOOM.
ברשימת ההוצאה לפרסום נמאת גם א.ל.מ במקום הרביעי באמצעות משרד ליאו ברנט, תחת הסלוגן "קונים ויוצאים לשופינג", ואת החמישייה סוגרת דלק מוטורס באמצעות באומן בר-ריבנאי, עם פרסומת למאזדה, תחת הסלוגן "MAZDA NOW" ופרסומת לפורד KUGA תחת הסלוגן "זה פשוט לא כוחות".
הקטגוריות שבלטו בהפחתת תקציבי הפרסום בפסח זה לעומת פסח 2017 הן ביגוד עם כ-9.7 מיליון שקלים, אבל ירידה של כ-50% ביחס לשנה שעברה; משקאות קלים עם כ-4.3 מיליון שקלים וירידה של 60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; וקטגוריית המרכזים המסחריים עם 4.6 מיליון שקלים, וירידה של כמחצית מההשקעה הפרסומית שלה מפסח 2017.
"באופן מסורתי פסח הוא חגיגת פרסום של רשתות השיווק בכל האמור לקניות לסדר, של רשתות החשמל והאלקטרוניקה בכל האמור להתחדשות במוצרי חשמל וכמובן, מתנות לחג עם דגש למותגי הבשמים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "הפרסום השנה הוא נייר לקמוס למצבן של רשתות האופנה הממעטות יחסית לפרסם, ולירידה חדה בפרסום מרכזי הקניות. גם מותגי המשקאות הקלים שבלטו בפסח שעבר עם פרסום לספרייט, תפוזינה, שוופס ופיוז טי, מורידות בפסח זה משמעותית את ההוצאה לפרסום".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה