
כך זה עובד: כיצד המייל שלנו הפך אותנו למטרת פרסום בפייסבוק
בהמשך ישיר לשימוע בקונגרס פייסבוק ממשיכה להציף את הרשת בטקסטים ואינפוגרפיקה ששופכת אור על פעילות הפרסום שלה בניסיון להבהיר לקהל שפעולותיה כשרות. רוב גולדמן, סגן נשיא פייסבוק לענייני פרסום פרסם אתמול (ב') טור "שאלות ותשובות" שכותרתו "שאלות קשות: איזה מידע מפרסמי פייסבוק יודעים עליי", תוך כדי "תיאור המכניזם הבסיסי" על פי גולדמן.
בטקסט שפרסם מסביר גולדמן כיצד כתובות המייל שלנו מובילות את המפרסמים היישר אלינו. תחת הכותרת "מידע שהמפרסם משתף איתנו" גולדמן מרחיב על הקשר שבין המפרסמים לפייסבוק, כשהצלע השלישית היא אנחנו - המשתמשים. "המפרסמים מחזיקים בכתובת המייל שלכם, לאחר רכישה שביצעתם, או ממקור מידע אחר", הוא כותב. "אנחנו (פייסבוק) מוצאים חשבונות פייסבוק בעלות אותה כתובת אימייל, אך אנחנו לא חושפים בפני המפרסם מי הם החשבונות שנמצאו תואמים".
בלשונית "העדפות המודעות שלכם" - ad preferences הגולשים יכולים לראות אילו מפרסמים מריצים ומציגים לכם מודעות פרסום על בסיס מידע זה בתת לשונית "הגדרת מודעות" - "מודעות המבוססות על נתונים משותפים". כדי לבטל את הצגת המודעות של מפרסם זה או אחר, הגולשים יכולים להקליק על כל מודעה ולקבוע שמפרסם זה לא יוכל שלוח לכם מודעות.
בסעיף נוסף גולדמן מרחיב על המידע שאתרים ואפליקציות "שולחים" לפייסבוק. לדבריו, "חלק מהאתרים והאפליקציות שבהם אתם גולשים ומבקרים משתמשים בכלים מוטמעים של פייסבוק שמשפרים את הרלוונטיות של התוכן והמודעות שלהם ואת יכולתם להבין את תוצאות הקמפיין. לדוגמא, אם אתר סחר משתמש בפיקסל של פייסבוק, הוא יכול לבקש מפייסבוק להציג פרסומת לגולשים שצפו בנעל מסוימת או רכשו דגם מסוים באתר". ושוב, גם את האופציה הזו ניתן להסיר באמצעות הגדרות הפרסום בחשבון הפייסבוק שלכם.