המשרדים לא בעניין - JCDecaux ביטלה את תחרות הקריאייטיב
תחרות הקריאייטיב של חברת השילוט החוצות הבינלאומית JCDecaux הפועלת גם בישראל בוטלה לאחר היענות נמוכה של משרדי הפרסום. במייל ששלח אחראי השיווק התפעולי עז פוזננסקי, והגיע לידי אייס, הוא כתב למשרדי הפרסום: "רציתי לעדכן אותך שמאחר ואין ממש היענות מטעם משרדי הפרסום והמפרסמים להשתתפות השנה, החליטה הנהלת החברה על ביטול התחרות".
תחרות הקריאייטיב של החברה היא מהוותיקות בשוק הפרסום הישראלי ונערכת מדי שנה מזה כעשור. היא הפכה לפופולרית מאוד בקרב עובדי הענף בזכות הפרס שאותו העניקה לזוכים במקום הראשון - חבילת טיסה ואירוח זוגית בפסטיבל קאן בשווי של כ-5,000 אירו. זאת בנוסף לפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כמדיה על נכסי השילוט של החברה.
במרוצת השנים זכו בתחרות אנשי קריאייטיב צעירים שהשתמשו בבמת התחרות כמקפצה לקריירה מוצלחת לאחר שסומנו כטאלנטים. ההיענות הרבה של המשרדים הצליחה לנקז אל התחרות מספר עבודות בעלות איכות קריאייטיבית מרשימה לאורך השנים. עם זאת, בשנה שעברה, החלו לצוץ סדקים ראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו משרדים שנציגיהם שפטו בעצמם בתחרות. תוצאה שהצליחה להעלות את זעמם של המשרדים המשתתפים בתחרות וייתכן אף שהובילה לחוסר ההיענות המופגן השנה.
בכנות שאינה אופיינית לשוק הישראלי, מנכ"ל החברה פיליפ רו אמר על תוצאות התחרות בשנה שעברה: "השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו הייתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".
יוסי צרפתי, מבעליו של משרד הפרסום twentythree ואחד המתמודדים (המאוכזבים) שכבר התחיל לעבוד על הגשת מודעה לתחרות אמר לאייס: "חבל שבעידן שבו יש פחות רעיונות ויותר טכנולוגיה, בחרו ב-JCDecaux לבטל את התחרות שהפכה למסורת בקרב אנשי הקריאייטיב. אני מקווה שהתחרות תחזור בשנה הבאה במתכונת משודרגת ועם הליך שיפוט ראוי ושקוף".
מ-JCDecaux נמסר בתגובה: "תחרות הקריאטיב של JCDecaux המתקיימת מדי שנה כבר 8 שנים ברציפות, היא פלטפורמה מדהימה המאפשרת לאנשי הקריאייטיב מהתעשייה להפגין את כישורי היצירתיות שלהם ולזכות בהכרה הראויה. הופתענו השנה לראות שמספר העבודות שהוגשו לתחרות היה נמוך ביחס לשנים קודמות ולכן הוחלט לבטלה. ענף שילוט החוצות רשם גידול מרשים של 9% בעוגת הפרסום בשנת 2017 וזאת בזכות המפרסמים הרבים שהאמינו באפקטיביות של המדיה הזו וממשיכים "להצביע ברגליים" גם בשנת 2018, עם נתוני צמיחה מרשימים של כ- 20% בהיקף פעילות החברה, ברבעון הראשון. אנחנו מקווים שבשנה הבאה ההיענות בקרב משרדי הפרסום תהיה כבשנים עברו ונוכל לקיים את התחרות כסדרה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.די, יא בכיינים...עוד אחד 01/05/2018 22:03הגב לתגובה זו0 0התחרות אכן מכורה מראש, אבל לא בגלל השופטים שהצביעו לעצמם. בואו נודה באמת: כמה אפשר עוד לראות פוסטר עם נורות חשופות, קיפולי נייר, משחקים עם זכוכית ועם מילים מעולם התחבורה הציבורית? במקום תחרות על קריאייטיב טוב, יש כאן תחרות על שטיקים ידועים מראש לכל איש קריאייטיב. חבל על הזמן והכסף שמבזבזים על התחרות הזאת.סגור
-
5.כל דבר עדיףטקסס 01/05/2018 15:21הגב לתגובה זו1 0מהביזיון של שנה שעברה. גם ביטול.סגור
-
4.בושהוחרפה 01/05/2018 11:20הגב לתגובה זו0 0שמבטלים תחרות קריאייטיב שבוע לפני מועד ההגשה. יש משרדים שעבדו קשה.סגור
-
3.ביטול שבוע מהגשה????יעל 30/04/2018 13:16הגב לתגובה זו1 0זה ממש לא בסדר לבטל ברגע האחרון. המון אנשים עבדו בזה. לקוחות הוציאו הרבה כסף על הפקת השלטים. ממש חוצפהסגור
-
כנראה שלא עמדו להגיש עבודות (ל"ת)יאיר 01/05/2018 10:02הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
2.בסוף התרבות הגדעונית תיעלם לחלוטיןיורם 30/04/2018 13:11הגב לתגובה זו2 0פחות פרסים על פייק ופשוט יותר פרסום טובסגור
-
1.אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן (ל"ת)אבל 30/04/2018 13:10הגב לתגובה זו0 0סגור