הפרילנסרים שלפמ אוהבת: לראשונה - פירוט השכר המלא
דו"ח ההתקשרויות המלא של לפ"מ לרבעון הראשון של 2018 טומן בחובו נתונים מעניינים על על ספקי המדיה, שירותי פרסום, תוכן, אסטרטגיה ועוד. שירותים אלו שכוללים מנעד רחב מתשלומים של אלפי שקלים בודדים לעשרות מיליונים עבור גופי המדיה הבינלאומיים עומדים בסך הכל על 201 מיליון שקלים לרבעון הראשון בלבד - דהיינו בחישוב מוערך לכל השנה קדימה - תקציב של כ-800 מיליון שקלים.
מאחורי הדו"ח המפורט שפורסם לראשונה אי פעם, עומדת היחידה הממשלתית לחופש המידע. דו"ח ההתקשרויות של לפמ עם ספקיה שפורסם כבר בעבר, מעולם לא ירד לרמת פירוט שכזו ולכן עיון מעמיק בו מלמד הרבה על העדיפות של לפמ במגוון סקטורים שונים כגון שוק החוצות, חברות ההפקה, צלמים ומעצבים, חברות מיתוג וכמובן פרילנסרים בתחומי הפרסום: קופי ואסטרטגיה, שבהם נעזרת לפמ למגוון הפרסומות שאותן היא מפיקה עבור משרדי הממשלה.
כפי שפורסם לפני מספר חודשים על ידי אייס, בראש רשימת ספקי לפמ עומדים גופים בינלאומיים כגון רשת הפרסום HAVAS - יורו המנהלת את תקציב המדיה הבינלאומי של לפמ בהיקף של 50 מיליון שקלים. גוגל שנייה עם 14.7 מיליון שקל ופייסבוק עם 8.9 מיליון שקל. בטלוויזיה, קשת מובילה עם 8.2 מיליון שקל וזרוע התוכן של אדלר חומסקי - גריי קונטנט מחזיקה בידיה נתח של 7.6 מיליון שקל מכספי לפמ שמוזרמים למשבצת המדיה "דקה לשמונה" שבבעלותה. ערוץ רשת קיבל כ-7 מיליון שקל, ידיעות אחרונות עם 4.5 מיליון, ישראל היום עם 4.3 מיליון ותאגיד השידור הישראלי עם 2.1 מיליון.
באסטרטגיה - יוני להב, בקריאייטיב דודו הרוש
כאמור, רשימת ההתקשרויות המלאה הופכת למעניינת יותר, כאשר היא חושפת מי הם הגופים המקומיים והפרילנסרים שעמם לפמ נוהגת לעבוד. כך למשל בתחום הייעוץ האסטרטגי בפרסום 3 הפרילנסרים המובילים בלפמ הם יוני להב עם 91 אלף שקל, פרה כחולה של איש האסטרטגיה אסף חתוכה עם 83.5 אלף שקל ויוני קיש עם 53 אלף שקל.
הפרילנסרים המובילים בתחום הקופי/קריאייטיב הם דודו הרוש (לשעבר ביהושע TBWA) עם 103 אלף שקל, יגאל חזן (דרייב) עם 102 אלף שקל וצביקה זינגר עם 70 אלף שקל. רשימה זו כוללת גם את איתי גלאון (לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב במקאן) עם 69 אלף שקל, רומם סרנגה עם 62 אלף שקל, ליאור זייד (לשעבר ב-LEAD) עם 52 אלף שקל, הדס ליבר עם 41 אלף שקל ועוד בסביבות ה-30 אלף שקל שכוללים את עמית סטולר, גילי ארג'נטרו, ירון תגר, גיל גורן, יפתח חוצב ועוד.
בולטים במשרדי הפרסום - teenk
בגזרת משרדי הפרסום שהעניקו שירותים ללפמ בולטים teenk (שיווק ופרסום לצעירים) עם 274 אלף שקל, טוויסטד עם 128 אלף שקל והחוליגנס עם 63 אלף שקל. בסקטור חברות המיתוג לפמ עבדה עם פירמה לה שילמה 65 אלף שקל ברבעון ה-1, שגיא בלומברג עם 44.5 אלף שקל, ברוך נאה עם 30 אלף שקל ו-Awesome עם 25 אלף שקל.
בעולמות הסטארט-אפים של התוכן אייפסטר גברה על פלייבאז עם 105 אלף שקל לעומת 83.8 אלף שקל. בעולמות קידום התוכן אאוטבריין קיבלה מלפמ נתח של 919 אלף שקל: 733 אלף שקל לפעילות בחו"ל ו-186 אלף שקל נוספים לפעילות בישראל. מנגד, המתחרה של אאוטבריין טאבולה קיבלה מלפמ נתח של 125 אלף שקל לפעילות בחו"ל ו-44 אלף לפעילות בישראל.
הכסף הגדול - חברות ההפקה
תחום נוסף שעימו לפמ עובדת בווליום גבוה הוא שוק חברות ההפקה לפרסומות. שם בולטים שמות כגון עמרי פז הפקות עם 917 אלף שקל, המפיק ישי הדס עם 780 אלף שקל, קדישזון הפקות עם 464 אלף שקל, בוראקס הפקות עם 246 אלף שקל, תפארת הפקות עם 155 אלף שקל, מולה הפקות עם 121 אלף שקל ומיאלמה עם 52 אלף שקל. רשימה חלקית זו מסתכמת ב-2.7 מיליון שקל לחברות הפקה בלבד.
נתונים בולטים נוספים מתוך הדו"ח של לפמ כוללים 1.2 מיליון שקל לחברת הגשת הפרסום הפרוגרמטית ארטימדיה ו-1.4 מיליון שקל לחברת גו שנמצאת בבעלות אדלר חומסקי ואדיר רגב וכוללת בתוכה את חברת הפרסום בסלולאר מובלין. תחום הסלולאר בכלל הוא זירת פעילות חמה בלפמ עם הפניית תקציבים בולטת שכוללת 781 אלף שקל בוואלה, 720 אלף שקל ב-ynet, מאקו עם 662 אלף שקל ועוד באתרים כגון ספורט5, ONE ונענע.
כנען מדיה ראשונה בשוק החוצות
בשוק פרסום החוצות המרוויחה העיקרית מפרסומי לפמ היא חברת כנען מדיה בתנועה, זכיינית הפרסום על גבי אוטובוסים של אגד, מטרופולין, מטרודן וקווים עם 1.8 מיליון שקל, אחריה חברת החוצות הבינלאומית ג'יי סי דקו עם 225 אלף שקל ויוג' מדיה עם 55 אלף שקל. בתחום המוזיקה לפרסומות מככבים בדו"ח אסף פרישמן עם 55 אלף שקל, ניב ומיטל עם 22 אלף שקל ושמוליק נויפלד עם 21 אלף שקל.
תחום היח"צ לא נפקד מרשימת ספקי לפמ ברבעון ה-1 של 2018. משרד תקשורת טל רבינא קיבל 53 אלף שקלים, משרד היח"צ והייעוץ התקשורתי בן חורין אלכסנדרוביץ' קיבל 48 אלף שקלים ורוזנבוים יח"צ קיבל 25 אלף שקל.
ספקים נוספים שהשתכרו יפה מלפמ ברבעון ה-1 כוללים מאיירים ומעצבים כגון שירה ורשבסקי פלד עם 88 אלף שקלים, דן גרשוני עם 52 אלף שקל ומרבי גפן עם 32 אלף שקל. צלמים כגון ראובן קפוצ'ינסקי עם 113 אלף שקלים ורוני סופר עם 125 אלף שקלים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.גם סרנגה חמוד. (ל"ת)ירון תגר מעל כולם! 21/05/2018 13:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אנשים מצוינים אבל הרבה כסףערן 16/05/2018 09:54הגב לתגובה זו0 1הרשימה משובחת אבל חשבון פשוט מגלה שאנשי הקריאטיב ברשימה קיבלו במצטבר 650,000₪ ברבעון אחד וכתוב שיש עוד נוספים. נניח שהסכום מגיע ל-800K. והרי הם רק הטאלנטים, בנוסף אליהם יש בלפ״מ עובדים ״פשוטים״ שמעצבים, עושים קופי לדברים קטנים יותר וכו׳. השורה התחתונה היא שזה המון המון כסף. כמה פרויקטים כבר היו ללפ״מ ברבעון אחד?סגור
-
חשבוןגיל 16/05/2018 10:46הגב לתגובה זו3 0מדובר על תקציב כולל של כ200 מיליון לרבעון שזה מטורף! לפ"מ גם בין משרדי הפרסום הגדולים בישראל ביפעת (וזה בלי עבודת חו"ל שהם ביי פר הגדולים ביותר) האם מחלקת הקריאייטיב של אחד מהמשרדים הגדולים עולה פחות? (סמנכ"ל קריאייטיב, מנהלי קריאייטיב, ארטים, קופיים וביצוע) אני חושב שממש לא וכנראה שהרבה יותר ואיכות המחלקה של כל המשרדים בארץ לא יכולה להתחרות באיכות של המחלקה שהוצגה כאן כמחלקת קריאייטיב של לפ"מ. לפ"מ פיצחו את השיטה!סגור
-
4.עובדים הכי יעילאייל 15/05/2018 23:59הגב לתגובה זו1 0יוני קיש + אסף חתוכה + יוני להב עולים ללפ״מ 220 אלף ש״ח ברבעון. התפוקה שלהם גדולה יותר ואיכותית יותר ממחלקת פלנינג במשרד פרסום עם 10 עובדים שלרוב תהיה מורכבת במקרה הטוב מטאלנט אחד (שהוא מנהל המחלקה שמבשבש את רוב זמנו על פוליטיקות פנים וחוץ משרדיות, ניהול העובדים, הגשת עבודות לאפ״י וכו׳) ועוד 9 עובדים שהם פועלים שחורים שאולי יודעים לעשות מצגות יפות אבל לא הרבה יותר מזה. ובסוף החבורה הזאת גם עולה כפול. לפ״מ לוקחים טאלנטים שבאים לעשות נטו את העבודה. זה נכון גם בקריאטיבסגור
-
3.נבחרת חלומות. לא פחות.אחד שיודע 15/05/2018 19:53הגב לתגובה זו7 0כל משרד פרסום וכל לקוח היה רוצה את השמות האלו לצידו. כבוד גדול לתותחים!!! דודו הרוש. יגאל חזן. ליאור זייד. הדס ליבר. עמית סטולר. גילי ארג'נטרו. ירון תגר. גיל גורן. יפתח חוצב. יוני להב. אסף חתוכה. יוני קיש הם מקצועני על שיודעים את העבודה וחוסכים למדינת ישראל בדרך הזו מליארדים!!! הכי חשוב, החברה האלה עושים עבודה בשכר הוגן ומונעים את החזירות של בעלי משרדי הפרסום שמתעשרים על חשבון העובדים/עבדים שמכלים את ימיהם בעבודה אל תוך הלילה במשך שנים תמורת שכר ונופש מטופש על חשבונם בלי שעות נוספות ובלי עתיד אמיתי. זה העתיד של הענף, צוותי עבודה של מומחים בלי כל התקורות והמשרדים המפוארים והמכוניות הנוצצות וארוחות הצהריים היקרות להחריד. זה העתיד של הענף המיושן כל כך שמנסה להיתפס בכח בכסף של פעם. הם פשוט בוחרים את הטובים ביותר. תנסו לקחת אחד כזה בחזרה למשרד פרסום...סגור
- טען עוד
-
2.הם בוחרים את הטובים ביותר, אז איך התוצר כ"כ פרווה?אני 15/05/2018 15:35הגב לתגובה זו4 3לא קריאיטיבי, לא מעניין, לא קולע. זה מה שקורה כשאין בתהליך ניהול לקוח שיעזור לווזלן את המכירה של האסטרטגיה והקריאיטיב ללקוח היבשושי.סגור
-
התוצרת של לפמ דווקא מעולה. כנסו להסבריובל 16/05/2018 11:51הגב לתגובה זו3 0לפמ מפרסמת מסרים מורכבים. לא מוצרים כייפים כמו מוס שוקולד או נתב חדש. מספיק לכתוב שטויות על אוטומט.סגור
-
1.בוחרים את האלופיםרינת ל 15/05/2018 13:55הגב לתגובה זו10 0אין מה לומר הם בוחרים את הכי טובים באמת, שיראו כל האחרים מה בוחרים אלה שאין להם ענינים פוליטיים או בעיות כלכליות ויראו את הטופ של כל סקטורסגור