
מקאן ודחב"ש נרתמו ליוזמת "אנשי העסקים" בעניין הפליטים
"מכתב אנשי העסקים" שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ועליו חתומים 64 אנשי עסקים מהבכירים במשק הישראלי, מקבל את תמיכת משרד הפרסום מקאן תל אביב ומשרד יחסי הציבור זמיר דחב"ש (המטפל במשרד הפרסום).
התמיכה של מקאן בקמפיין שנועד לעזור לאוכלוסיית הפליטים בדרום תל אביב באמצעות מתווה כלכלי סדור היא לא רק מאחורי הקלעים אלא גם מקבלת פנים בדמות החתימות של שניים מבכירי המשרד, אילן שילוח, המייסד והיו"ר (שכבר אינו מחזיק במניות או מנהל באופן פעיל) וסגניתו ויד ימינו חנה רדו. דווקא מנכ"ל המשרד עמית משיח שמעולם לא הסתיר את עמדותיו הפוליטיות הנטועות בשמאל הפוליטי אינו חתום על המסמך.
הרוח החיה מאחורי מה שמוגדר מכתב אנשי העסקים הם ירום אריאב, יו"ר לביא קפיטל ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר ויוסי קוצ'יק יו"ר צור שמיר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר. השניים פנו למנכ"ל מקאן עמית משיח כדי ללוות את היוזמה ולהפכה לקמפיין תקשורתי שיזכה לחשיפה בציבור ומשיח מצדו גייס לטובת העניין את זמיר דחב"ש ומשרדו.
במכתבם לראש הממשלה כותבים אנשי העסקים חתומים: "אנחנו, קבוצה של מנהלים ואנשי עסקים, קוראים ליישום פתרון כלכלי-חברתי לסוגיית הפליטים שמבוסס על המתווה שהציג ראש הממשלה. התוכנית הכלכלית-חברתית נבנתה בשילוב כוחות עם אנשי אקדמיה ובהתייעצות עם תושבי דרום תל-אביב".
הצעתם מבוססת על 3 עקרונות: ביזור - יישובים חזקים יקלטו פליטים מדרום ת"א, מספר הנקלטים לא יעלה על 1% מאוכלוסיית היישוב; תעסוקה - עידוד העסקת פליטים בענפים הסובלים ממחסור מובנה בכוח אדם; מגורים - הסרת החסמים בפני פליטים המבקשים לשכור דירות בישובים ברחבי הארץ.
תמיכה בעמותות ועזרה ליוזמות חברתיות אינן זרות למשרדי פרסום ונכללות בפעילות הפרו-בונו הענפה שלהם. עם זאת, משרדי פרסום בד"כ נרתעים ונמנעים מלערב את שמם בסוגיות שנויות במחלוקת ו/או כאלו שנחשבות לבעלות נפיצות ורגישות פוליטית. במקרה הזה מקאן, אולי תחת הנהגתו של משיח, הוא חריג בנוף כשהוא מקדם אג'נדה שבבסיסה תפיסה פוליטית-חברתית. המשרד מלווה מזה תקופה ארוכה את עמותת אליפלט שעוזרת לילדי פליטים הנולדים לתנאי מחיה קשים ב"מחסנים".
- 1.משיח ממכתב הסרבנים? (ל"ת)יואב 23/05/2018 14:54הגב לתגובה זו