בתוך עשור: צניחה של 23% בהעסקת עיתונאים בארה"ב
כך עולה מניתוח הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה שמצא כי מאז 2008 מספר המועסקים ב"חדרי החדשות" פחת ב-27 אלף. באחוזים, המצב בישראל כנראה לא שונה בהרבה
הנתונים הבאים מתייחסים לאמריקה הרחוקה, אבל ברור שגם פה אנחנו יכולים להזדהות איתה, ובעיקר לדאוג ממנה. אתר Pew Research Center מפרסם כי משנת 2008 ועד 2017, מספר המועסקים במערכות התקשורת בארה"ב ירד ב-23%, בעיקר בשל ההפסדים הכספיים של העיתונים. נתון זה בולט גם על רקע ההתחזקות של החדשות בדיגיטל, שחוו צמיחה מסוימת בהעסקת עובדים. את הנתון סיפק מרכז המחקר PEW של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה.
על פי המחקר, בשנת 2008 הועסקו 114 אלף איש בתחום החדשות – כעיתונאים, עורכים, צלמים סטילס וצלמי טלוויזיה, ב-5 ענפים בתקשורת: עיתונים, טלוויזיה, כבלים, רדיו ושירותי מידע. בפחות מעשור, מספרם ירד ב-27 אלף, ועומד כעת על 88 אלף עובדים.
המצב בעולמות הפרינט הוא הקשה ביותר, כאשר מספר המועסקים בו ירד באותה תקופה ב-45% - והנתון 71 אלף עובדים הוא בזמנו, הוא רק חלום רחוק היום, כאשר מספר המועסקים צלל ל-39 אלף איש. גם בתחום הרדיו המצב לא מעלה חיוך: באותה תקופה מספר המועסקים ירד ב-27%, ירידה מ-4,600 עובדים ב-2008 ל-3,300 ב-2017.
נתוני התעסוקה בטלוויזיה ובטלוויזיה בכבלים נשארו יציבים לאורך השנים, אבל בדיגיטל חל זינוק משמעותי של 75% - מ-7,400 לפני עשור ל-13 אלף ב-2017. ועדיין הזינוק בדיגיטל לא מצליח להדביק את הקיטון המדהים בפרינט.
נתונים מספריים לא קיימים בישראל, אולם גם עולם הפרינט הישראלי נמצא במשבר קשה, עם גלי פיטורים חוזרים ונשנים בעיתונים הגדולים, וקיטון משמעותי בחלקו בעוגת הפרסום. בשנת 2017 הנתח של העיתונות בעוגה עמד על 16%, שמתורגמים ל-623 מיליון שקלים, הרבה אחרי הטלוויזיה והדיגיטל. לשם הדגמה: בשנת 2007 הנתח של העיתונים בעוגת הפרסום עמד על 42% ו-374 מיליון דולר (ממוצע הדולר בשנה זו עמד על 4.1 שקל לדולר, כך שמדובר בסכום של בכ-1.5 מיליארד שקלים). כלומר בתוך עשור ירד חלקה של העיתונות בהרבה יותר מ-50%, והעובדים שילמו את המחיר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה