ניו יורק טיימס: זינוק במינויי הדיגיטל, ירידה בהכנסה מפרסום
עיתון הניו יורק טיימס נהנה מגידול בהכנסות בזכות זרוע הדיגיטל שלו. על פי דיווח של החברה אתמול (יום ד') בדוחות לרבעון השני, עולה כי מספר לקוחות הדיגיטל גדל ב-109 אלף, וכך יוצא שמספר לקוחות הדיגיטל עומד כעת על 2.9 מיליון מנויים, מתוך 3.8 מיליון לקוחות בכלל.
זרוע הדיגיטל אחראית על 99 מיליון דולר הכנסות ברבעון השני של 2018, זינוק של 20% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שלפני כן, אז המספר עמד על קצת יותר מ-80 מיליון. בסך הכל רשמה החברה עלייה של 2% בהכנסותיה הכלליות, לכדי 415 מיליון דולר, ולרווח של כמעט 24 מיליון דולר.
ולמרות הזינוק במספר המינויים הדיגיטליים, החברה רשמה ירידה של 7.5% בהכנסות שלה מפרסום בדיגיטל לרמה של 51 מיליון דולר ברבעון, ובסך הכל ירידה של 10% בהכנסות בכלל. ההכנסות מהפרינט עמדו ברבעון השני על 68 מיליון דולר. הרווח התפעולי זינק מ-26.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2017, ל-40 מיליון דולר כעת, עלויות התפעול ירדו מ-379 מיליון דולר ל-373 מיליון, בין היתר בשל עלויות פיטורים נמוכות יותר.
בצל הנתונים הלא רעים לרבעון השני, מניית העיתון דווקא צנחה אתמול ב-6.5% בנסד"ק, ועמדה על 22.70 דולר למנייה, עדיין רחוק מהשפל של 16.95% שנרשם בשנה האחרונה. שווי קבוצת הניו יורק טייס עומד על 3.79 מיליארד דולר.
שוק הפרינט העולמי, ובכלל זה גם הישראלי, מנסה למצוא הכנסות בעולם הדיגיטל, ולא מעט עיתונים עוברים לשיטת חומת תשלום, כלומר תשלום עבור קריאת כתבות באינטרנט. בישראל עבר הארץ למודל זה כבר לפני קצת יותר מ-5 שנים, בהמשך ניסה זאת גם גלובס – אבל הפסיק בסופו של דבר את המהלך, ולאחרונה TheMarker, היומון הכלכלי של הארץ, החל אף הוא לסגור כתבות לקריאה רק בתשלום של 45 שקלים לחודש או 420 לשנה. כמו כן דווח בגלובס כי אתר ynet בוחן אף הוא חומת תשלום על חלק מתכניו.
העיתונים הישראלים אינם חברות ציבוריות ולכן לא חושפים את נתוניהם הכספיים, אבל בקבוצת הארץ אומרים כי מספר לקוחות הדיגיטל של עיתון הארץ עומד על מעל 35 אלף, ולאחר שלו באנגלית – כ-20 אלף, והכנסותיו נאמדים מהדיגיטל ביותר מ-20 מיליון שקלים בשנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כותרת והקשר חיוביים לקריסה נוספת של פוחלץ ניו יורק טיימ (ל"ת)FAKE 09/08/2018 22:40הגב לתגובה זו0 0סגור