מתבייש בענף על ביטול הקקטוס: הצעירים אכזבו והאיגוד נכשל
אני יושב במטוס, בדרך חזרה מחופשה משפחתית. רגע לפני שאני מנסה להתחבר לשירות ה-WiFi החדש של אל-על כשהדפדפן עדיין פתוח ואתר אייס מבשר לי שוב על ביטול הקקטוס, שואל אותי הבן שלי שיושב לידי "הקקטוס בוטל? למה?" גמגמתי משהו תוך כדי ניסיון לגבש הבנה כלשהי ואז עניתי: "אין לי מושג, באמת שאני לא מבין למה".
היום כשאני בעלים של משרד שלא חבר באיגוד, יכולת ההשפעה שלי אפסית. למרות זאת ניהלתי בחודש האחרון דיאלוג עם קברניטי האיגוד והקקטוס בניסיון לעזור בהצלת התחרות ובניסיון להנגיש אותה למשרד כמו שלי שכאמור לא חבר באיגוד, אבל קריאייטיביות היא חלק עיקרי ב-DNA שלו. באמת האמנתי שדווקא מתוך המשבר ניתן להצמיח קקטוס טוב יותר.
ההצעה שלי הייתה פשוטה: קקטוס פתוח לכווווולם! לא רק תחרות של משרדי פרסום בכלל והמשרדים הגדולים בפרט, אלא להפוך את הקקטוס לחגיגת קריאייטיב אמתית ללא מגבלה של חברות באיגוד או למשרדי פרסום. הצעתי להזמין עוד חברות מעוד תחומים להשתתף, ממש כמו בפסטיבל קאן: חברות מדיה, קד״מ, יח״צ, משרדי עיצוב ומיתוג, סטארט אפים, חברות תוכן, סושיאל, דיגיטל, חדשנות, גוגל, פייסבוק, וויקס ועוד.
ניסיתי להסביר שרק ככה ניתן להזרים חיים לקקטוס ורק ככה הפורשים לא ישיגו את מבוקשם - לבטל השנה את הקקטוס. הצעתי עיקרון תשלום שיאפשר לכולם לשלוח עבודות בתשלום אחיד מה שלדעתי היה מעלה את כמות ההגשות. ההצעה נדחתה. בתחילת השבוע שעבר הוזמנתי לבוא לפגישה שהייתה ביום חמישי שעבר באיגוד אבל הייתי בחו"ל, הצטערתי שלא אהיה אבל העברתי שוב מסר עם התכנית שלי לאיגוד, מיותר לציין שגם הפעם לא הרימו את הכפפה, אגו? שמרנות? אין לי תשובה.
אני עצוב מאוד ומבואס בגלל ביטול הקקטוס, אבל בעיקר מתבייש בענף שלי ובחלק מה"מנהיגים" הצעירים שלו, פעם נהגו לומר שאחרי חילופי הדורות לא יהיו אינטריגות, אגואים והתחשבנויות, אז אמרו. פעם אולי היה יותר אגו אבל גם היה קקטוס. אני כבעלים של משרד פרסום מבין טוב מאוד את החשיבות של תחרויות קריאייטיב והאימפקט שלהן על משרד פרסום - פנימה והחוצה.
אני לא אשכח את הקקטוס הראשון שלי כקופירייטר צעיר במשרד קטן, ישבתי בהיכל התרבות בתל אביב וצפיתי נפעם במשרדים הזוכים, בצוותים שעולים לבמה, בחגיגה, בשמחה, באנרגיות... שם נזרעו הזרעים לקריירה שלי שזרועה בגאווה בעשרות (אולי יותר) קקטוסים ישראלים וכן גם ב-12 אריות מפסטיבל קאן. היום אני יכול להגיד בוודאות שהכל התחיל שם בקקטוס הזהב הראשון שלי.
יש לי מסר אחד לכל מי שמעורב בקקטוס, אתם אכזבה. נקודה. נכון, יש אלף ואחת סיבות לבטל או לא להשתתף אבל אתם כולכם, הארגון עצמו והפורשים אתם אכזבה! נתחיל מהפורשים: זוכרים את סצנת הלבן בסרט הלהקה? זה המסר שלי אליכם: אז לא תזכו, אז לא תהיו משרד השנה, אז תשקיעו כסף בהגשות, מה יקרה??? תהיו פחות טובים? תאבדו לקוחות? מה???
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- חתונה ממבט ראשון ממשיכה להוביל בפריים טיים עם 21.4% צפייה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
נכון מחר יום חדש, אנשים ישכחו וימשיכו הלאה, אבל חברים השחיקה בעיצומה, ההתפוררות מתרחשת, ניסור הענף נשמע למרחוק. מעניינת אותי השיחה שתהיה בפגישה הבאה עם לקוח שישאל "למה פרשתם מהקקטוס?" אתם בטח עונים לי עכשיו בלב "עזוב, לא תהיה שיחה כזאת, הקקטוס לא מעניין" וזה פורשים יקרים הרבה יותר גרוע.
ונעבור לאיגוד: נכשלתם. אתם חייבים לחשב מסלול מחדש, הקקטוס הוא בערך הדבר היחידי שעוד נשאר לכם, אז למה לבטל? למה להיכנע? למה לא להיות יצירתיים? תבינו כולכם, היצירתיות היא המוצר שלנו, היא הסיבה שלקוחות שוכרים אותנו ואנשים רוצים לעבוד אצלנו. אם לא נטפח אותה, נאתגר אותה ונקדם אותה היא תישחק, אנחנו נישחק, לאן נגיע?
ולסיום וזאת הפואנטה, כי אני מאמין שכל אחד חייב להציע פתרון ולא רק להעביר ביקורת: אני קורא ליצירת אלטרנטיבה, אני מבטיח שכבר ממחר אני יוצא למהלך שיוביל ליצירת מסגרת אלטרנטיבית לקקטוס, אולי זה ייקח זמן, אולי לא כולם ישתתפו בהתחלה, אבל את הוואקום חייבים למלא, קריאייטיביות חייבים לחגוג. העיקרון חייב להיות הפרטה! תחרות קריאייטיב בה משתתפים משרדי פרסום והם גם הבעלים שלה כנראה לא יכולה להתממש במאזן הכוחות הנוכחי.
אני מתחיל בתהליך חיפוש של חברה או יזמים שירצו לקחת עליהם את האתגר. יש לכם רעיונות לאנשים או חברות רלוונטיים, אתם מוזמנים להפנות אותם אלי. התנאי היחידי הוא שלא יהיה להם קשר למשרדי פרסום במובן העסקי. כמו בהרבה תחומים, ככל הנראה פריחה תגיע רק אחרי חורבן והחורבן כאן.
- 13.אשה אחת 24/08/2018 21:56הגב לתגובה זופרסום ולקרוא את כל השיט שמסביב ובעיקר אגו ריק. בראיונות עבודה נתקלתי בכזה אגו שחשבתי וואלה אצלי משהו לא תקין, מסתבר שהענף הזה עף על עצמו. חבל שכך מתנהלים הדברים בחוסר פרגון ודורסנות.
- 12.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 21/08/2018 13:22הגב לתגובה זו
- 11.פרסומאי בלי אגו 21/08/2018 12:22הגב לתגובה זומי שאוהב קריאטיב לא עושה את זה בשביל פידבקים וליטוף אגו מהבראנז'ה, שהיא גם ככה הברנז'ה הכי צבועה שיש
- 10.פירסומאמי 21/08/2018 00:06הגב לתגובה זוכתבה מיותרת. כל מי שמכיר את הענף מקרוב הרבה שנים יודע שהוא גמור. וחוץ מזה צור תפסיק להחמיא לעצמך בכל כתבה זה לא מקצועי.
- 9.שוש 19/08/2018 20:13הגב לתגובה זוחבל שזה המצב אליו הענף הדרדר
- 8.יורם 19/08/2018 17:29הגב לתגובה זוזה עצוב אבל זו האווירה שנהייתה בענף. גוגל פייסבוק לקחו את הכסף ואנחנו נלחמים על שאריות. וכולם בלחץ. איך נחגוג שיש כאלה טוקבקים מגעילים. זה מדכא.
- 7.אגוד הפרסום 19/08/2018 15:19הגב לתגובה זוצור, אתה ידוע בצביעותך, אבל במילותיך אלו שברת את כל השיאים של הצביעות. אם אתה כל כך אוהב את המקצוע שלך, איך זה שמעולם לא פעלת למען הענף איך זה שמעולם לא באת לישיבות באגוד איך זה שהמשרד שלך לא חבר באגוד למרות שזה ״כולה״ 500 ש״ח בחודש. בטוח שזה יותר ממה שאתה מוציא על ארוחות הצהריים שלך בשבוע. איך זה שלא הגעת לדיונים על הקקטוס למרות שהוזמנת איך אתה מעז לתקוף משהו דלא היית חלק ממנו, לא שמעת דעות של אנשים, לא היית שם בשביל לענות חזרה. מה הובלת פעם בחייך? איזה קמפיין ראוי לציון עשית מאז שגדעון עזב ולא נותר לך איפה להסתתר? לפני שאתה מכריז על כשלון של מישהו או משהו, תסתכל על עצמך במראה. צבוע
- פירסומאמי 21/08/2018 00:09הגב לתגובה זוהענף מת מזמן וצור עסוק כרגיל בליחצן את עצמו. שחרר... זה לא מעניין יותר.
- שירה 19/08/2018 16:37הגב לתגובה זואגוד פרסום יקר, קודם כל למה לרדת לפסים אישיים, מה גם שהם שיקריים. עבדתי עם צור במשך הרבה שנים והוא אחראי ישירות להובלת מאות קמפיינים, תשאלו באורנג' (פרטנר), ביטוח ישיר, נסטי, טובורג, ישראכרט, סטימצקי, שטראוס, אופטיקנה, מרצדס, מיצובישי, יונדאי ועוד ועוד.. הוא אחראי יחד עם הצוותים שהוא הוביל לרוב האריות של שלמור מפסטיבל קאן. היום אני רואה מהצד איך הוא מנהל משרד שנמצא בצמיחה. יותר טוב שתסתכלו במראה ותלמדו לקבל ביקורת ולא משנה ממי היא מגיעה, זאת זכותו של כל פרסומאי אם לשלם או לא וגם זכותו להעביר ביקורת, מה אנחנו בצפון קוריאה? בשורה התחתונה ביטול הקקטוס הוא כישלון, אל תפילו אותו על מישהו אחר.
- זה לא האיגוד 19/08/2018 19:52איגוד הפרסום אינו משתלח ואינו מגיב בטוקבקים. האיגוד אמר את דברו בחדרי הישיבות שבהם התקיימו הדיונים
- 6.אדם 19/08/2018 14:46הגב לתגובה זואין על מה לתת פרסים ואין למי .. כל עוד הענף הזה ממשיך לייצר חרא כמו פרסומות שוקה וליצ'י ואננס תתקדמו
- 5.צודק מאד, תחרויות מעלות את הרמה הכללית (ל"ת)חבל שביטלו 19/08/2018 13:36הגב לתגובה זו
- 4.כל הכבוד צור. נקודות טובות למחשבה (ל"ת)קופי 19/08/2018 13:07הגב לתגובה זו
- 3.צור, כתבת יפה וההצעה שלך מעניינת מאוד (ל"ת)קריאיטיב 19/08/2018 12:52הגב לתגובה זו
- 2.קודם כל 19/08/2018 12:34הגב לתגובה זווהענף? כבר אין ענף, יש תחת
- 1.p 19/08/2018 12:33הגב לתגובה זועבר זמנך.. תשחרר
- יפעת 24/08/2018 21:59הגב לתגובה זווכל משרד אחר שאינו מכבד את האחר. וכך הנך מתבטא חבל ומסתתר מאחורי כינוי p זה קיצור של פישר עם דגש.
- רמי 19/08/2018 15:27הגב לתגובה זומה שחשוב זה המסר