פאדיחת הענק של פפסי בבריטניה: הזמינה את הקהל "לאונן"
קמפיין חדש של חברת פפסיקו (פפסי העולמית, החברה שרכשה לאחרונה את סודהסטרים) הפך לבדיחה בממלכה הבריטית ובעיקר בסקוטלנד. הקמפיין עבור מותג המשקאות של פפסי Mountain Dew עלה לאוויר בשבוע שעבר והפך לשיחת היום בגלל שימוש מוטעה בסלנג המקומי שקרא לקהל "לאונן ולחוות ריגושים".
דבר אחד בטוח בוודאות, והוא שחברת פפסי-Mountain Dew לא נעזרה ביועץ מקומי בסקוטלנד לפני שהשיקה בטוויטר את קמפיין הרשת שלה שלווה בקופי: epic thrills start with a chug. הפספוס המביך של החברה נעוץ בתרגום השונה למילת הסלנג CHUG - מה שהאמריקאים מכירים כסלנג לתיאור שתיית בירה או משקה אלכוהולי במכה אחת בלי לנשום, היא למעשה מילת סלנג שבסקוטלנד משמשת כתיאור למעשה אוננות. בשורה התחתונה פפסי פשוט אמרה ללקוחותיה ש"חוויות מרגשות מתחילות באוננות" - אפילו מעשה קונדס מתוכנן לא יכול להיות מצחיק יותר מהחובבנות הפושעת כאן.
כמו תמיד בטעויות לשוניות, כמעט כל שימוש במילה במשפטים רנדומליים מקבל משמעות מצחיקה ולא מכוונת. כך למשל המשפט שליווה את הקמפיין בטוויטר מתורגם בסקוטלנד ל"לא בחרנו את חיי האוננות, חיי האוננות בחרו בנו".
מטבע הדברים, הגולשים הסקוטים לא ריחמו על החברה והתגובות החלו לזרום בטוויטר עד להסרת הקמפיין. התגובה הפופולרית ביותר הייתה כמובן: "You guys didn’t really consult anyone from Scotland on this UK wide marketing campaign eh?" ותגובות נוספות ומתבקשות כגון "מי לא אוהב לאונן על הבוקר?" ועוד שהושארו בחשבון הטוויטר של החברה. גם ברגע זה, הבדיחות על חשבון החברה לא פוסקות ואפשר למצוא בטוויטר משפטים כגון: I’m chugging like crazy over here. Ahhhhhhhh yeahhhhhhhh!!!.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.במיקרה או במתוכנן פירסומת ענקית (ל"ת)לילי 02/09/2018 15:07הגב לתגובה זו1 0סגור