
היה כבר? הפרסומת של ספרייט היא העתק ברור של יוצר בינ"ל
(עדכון// 15:21: ספרייט הורידה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה) השבוע באייטם הסדרתי שלנו "היה כבר?" שמחפש את גרסאות המקור לסרטי פרסומות שככל הנראה הועתקו מדברים קודמים, עולה ומככבת פרסומת הרשת החדשה של ספרייט שעלתה בימים האחרונים באינסטגרם ובפייסבוק.
מאחורי הפרסומת, ויש לומר המעולה ותואמת את המדיה וקהל היעד, עומד השחקן עידו ברטל. עם זאת, גולשים חדי עין כבר הספיקו למצוא את המקור שממנו שאבו ברטל וצוותו את הרעיונות, ואיך נאמר זאת בעדינות ובלי כל הבנה משפטית רשמית? יש כאן חשש מבוסס לעבירת זכויות יוצרים וקניין רוחני. גם מבלי לרדת לדקויות משפטיות כאלו - נשאלת השאלה האם בכלל בספרייט היו מודעים לגרסת המקור ואם כן, האם לאף אחד לא הפריעה העובדה שמדובר בתוכן שאין בו גרם של מקוריות?
גרסת המקור, שבה נחשפות שיטות צילום וטריקים ויזואליים שבעזרתם מייצרים את השוטים המרהיבים שאנחנו רואים בפרסומות, שייכת לצוות קריאייטיב סיני סופר מוכשר שהראה כיצד ניתן להגיע לתוצאות מדהימות עם שימוש במוצרים ביתיים בתקציב זעום. הסרטון הופיע לפני 4 חודשים בעמוד פייסבוק וזכה ליותר מ-5 מיליון צפיות, לצד אזכורים במדיה. הגרסה של ברטל וספרייט שעלתה השבוע
גרסת המקור הסינית שעלתה לפני 5 חודשים
באופן אירוני למדי, הסרט של ספרייט מסתיים עם הכיתוב, שגם מופיע על החולצה של ברטל: Keep It Real, שבתרגום חופשי אפשר לפרש כ"תישארו אמיתיים". סלוגן שמתחבר לסרט שמציג את כל מה שאפשר לעשות באמצעים ביתיים וצנועים - מה שנקרא "נאה דורש, נאה מקיים".
תגובת ספרייט לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 3.אני 07/12/2018 21:04הגב לתגובה זוזה מה שקורה ששיווק לא מקצועי פוגש ״יוצר״ חובבן. הייתי מצפה משיווק של מותג בכזה גודל לעבודה יותר רצינית ומקורית.
- 2.איזה אפס (ל"ת)מעתיקן 06/12/2018 15:17הגב לתגובה זו
- הוא באמת אפס (ל"ת)אחד שיודע 12/06/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 1.אני 06/12/2018 14:11הגב לתגובה זואשר קורא לעצמו יוצר וידאו... מעתיקנים עלובים שולטים בפירסום