גלגלצ ובית הפנקייק: קידום תמים או פרסומת מסחרית?
סרטון מחווה של הראפר לוקץ' לשיר This is America ולקליפ שלו, יכול גם להתפרש כפרסומת באורך של יותר מ-3 דקות למסעדת בית הפנקייק במחלף הסירה. הסרטון צולם במסגרת המצעד השנתי הבינ"ל של גלגלצ ואתר וואלה ולקידום המצעד.
על פניו נראה שינה בעיה אחת העולה מסרטון זה: סרטון פרסומת ארוך לבית עסק מוכר, מלווה בלוגו של גלגלצ ומופיע בעמוד הפייסבוק של תחנת המוזיקה של גלי צה"ל. על גלי צה"ל נאסר לשדר פרסומת בכל דרך שהיא, כולל גם באפיקים שאינם רדיו, כלומר בדיגיטל.
נכון, על פניו לא אמורה להיות מגבלה על שירים בהם מופיעים שמות מותגים, אם הדבר הוא רק חלק מהמכלול הזה של היצירה. ואולם הקליפ של הראפר לוקץ' הוא שיר הלל לבית הפנקייק, כולל לוגו של בית העסק, צילומים במסעדה עצמה, ושימוש חוזר ותכוף בשם המותג. באייטם בוואלה תרבות, אמר לוקץ' : "מגיל קטן אני חולה על 'בית הפנקייק'. הייתי יושב וטוחן פנקייקים בארבע בבוקר. השילוב של פנקייקים עם 'דיס איז אמריקה' הרגיש מושלם כי בסופו של יום הקונספט של דיינר שמגישים בו פנקייק זה הכי אמריקאי שיש".
בעמוד הפייסבוק של גלגלצ, נכתב: "לקחנו את השיר הכי פוליטי של 2018, This is America, והפכנו אותו לשיר על נושא חשוב באמת! מיוחד למצעד השנתי של גלגלצ ו- וואלה! חדשות קבלו את לוקץ' עם 'בית הפנקייק'".
גורמים בתחום התקשורת מרימים גבה על המהלך: "זה טירוף", אמר אחד מהם לאייס, "איך מאפשרים לגלגלצ להיות חתומה על כזו פרסומת?".
מגל"צ נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.דבילי לחלוטין גם ללא קשר לפרסומת או לא פרסומתחיים 23/12/2018 15:47הגב לתגובה זו0 0שגלגלצ יעלו קצת את הרמהסגור
-
1.מביך (ל"ת)א 21/12/2018 10:10הגב לתגובה זו0 0סגור