עתיד המדיה החברתית הוא שיפסיקו לקרוא לה מדיה חברתית
לפני 3 שנים הנחתי פאנל בכנס DLD תחת השם "העתיד של המובייל הוא שיפסיקו לקרוא לו מובייל", the future of mobile is stop calling it mobile. הרעיון המרכזי היה שהרשתות הסלולריות והמכשירים הניידים הפכו למשהו בסיסי, חלק בלתי נפרד ומהותי מחיי היומיום של כל אחד מאיתנו שההגדרה שלו כעולם נפרד, כנישה שדורשת התייחסות נפרדת כבר לא רלוונטית, להפך הכל הוא מובייל ומה שלא עוד יהיה ומי שלא הבין זאת בזמן נעלם.
3 שנים אח"כ ההגדרה מובייל כעולם נפרד כמעט נעלמה. אין אתרים שתומכים במובייל וכאלו שלא, אין חנויות שמוכרות בנייד וכאלו שלא, או סרטוני יוטיוב שאפשר לראות רק בבית. מהצד השני יש עולם שלם של שירותים ניידים שמשנים ומשפיעים על חיינו כמו Uber, גט טקסי, איזי, Waze ועוד, שהניידות והמיקום הם הבסיס שלהם באופן שקוף לחלוטין למשתמש.
על אותו משקל, שנת 2019 מסמנת את תחילתה של אותה מגמה עבור המדיה החברתית והתוכן הדיגיטלי, עתידה של המדיה החברתית הוא שיפסיקו לקרוא לה מדיה חברתית.
מצידו של המשתמש השימוש במדיה החברתית כבר הפך שקוף. בחירת מסעדה, קבלת שירות, צריכת חדשות, צפייה בסדרות וכמובן תקשורת ימיומית. השימוש במדיה החברתית שהגיע השנה לממדי שיא עם יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, חצתה כבר מזמן גילאים או מגזרים והיא משמשת את כולם ולכל דבר מגיל 10 עד 100, מסלבס ועד פעילים חברתיים, מפוליטיקאים באמריקה ועד כוהני דת בהודו. כולם.
הנעשה במדיה החברתית לא נעשה במדיה החברתית הוא קורה במציאות והוא חלק ממנה, מה שמתרחש בתוך אינסטגרם זולג לתוצאות החיפוש בגוגל, מה שמתרחש בפייסבוק זולג לכותרות העיתונים ומה שמתרחש בטוויטר משפיע על תוצאות הבחירות (טוב, בכל מקום חוץ מבישראל), הכל משפיע ומושפע בו זמנית, ובעולם תחרותי עסק שלא יבין זאת - ייעלם.
לעולם השיווק, תחום שמטרתו בניית תדמית, העברת מסרים והשפעה והנעה של צרכנים, ההבנה הזאת קריטית יותר מלכל התמחות ארגונית אחרת. המהפכה הקודמת שבה נעו ארגונים לכיוון המציאות היומיומית של הצרכן, זו ששברה את החומה בין מה שהוא מובייל למה שאיננו, הונחה על כתפיהם של אנשי הפיתוח וה-IT. המשימה להתחבר למציאות ולשנות את הארגון אל מול מאות מיליוני דוברי מדיה חברתית מוטלת על כתפיהם של מנהלי השיווק.
תוכן דיגיטלי אם לצטט את ידידי יניב סבן הוא היום תחילתו של הפאנל השיווקי, זה שמשמש בסיס לכל תכנית שיווק ולהשגת כל מטרה, התוכן והמדיה החברתית יעמדו בתחילתו של התהליך וינועו לכל אורכה של הפעילות השיווקית לא כחולייה שבה יש מציאות מסוימת וכללי פעולה שונים אלא כמציאות עצמה.
* שגיא חמץ הוא המייסד ומבעלי סוכנות הסושיאל Blink שבה שותפה רשת הפרסום העולמית Havas
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.נו, מה חידשת? (ל"ת)שלומית 04/01/2019 07:11הגב לתגובה זו0 0סגור